Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, indicatorii tehnico-economici pentru extinderea drumului la patru benzi de circulaţie şi realizarea unui pasaj spre zona de nord a Portului Constanţa, investiţia fiind necesară deoarece infrastructura de acces rutier dintre autostrada A4 şi Portul Constanţa este deficitară şi se creează întârzieri majore în transportul mărfurilor. Pentru acest proiect a fost alocată suma de 179 milioane lei cu TVA, bani din fonduri europene şi de la bugetul de stat, iar investiţia se va derula pe o perioadă de patru ani.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Extinderea la 4 benzi a drumului dintre Poarta 7 şi joncţiunea obiectivului ,,Pod rutier la km 0+540 a Canalului Dunăre - Marea Neagră cu drumul care realizează legătura între Poarta 9 şi Poarta 8 spre zona de Nord a portului Constanţa" 

Proiectul este estimat la o valoare totală de peste 179 milioane de lei cu TVA. Investiţia se va derula pe o perioadă de 4 ani. 

”Obiectivului de investiţii urmăreşte extinderea la 4 benzi şi reabilitarea drumului principal de acces în zona de nord a portului Constanţa, realizarea unui pasaj denivelat peste calea ferată de acces în zona de nord a portului Constanţa şi peste drumul de acces la P9, precum şi regeometrizarea sensului giratoriu existent din capătul estic al autostrăzii A4. De asemenea, pentru realizarea obiectivului de investiţii se va elabora o hotărâre de guvern privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional”, se arată într-un comunicat de presă, de miercuri, al Guvernului României. 

Investiţia era necesară ca urmare a faptului că infrastructura de acces rutier dintre autostrada A4 şi portul Constanţa este deficitară, conducând la întârzieri majore în transportul mărfurilor, la accidente şi la un nivel ridicat de emisii poluante în zonă. 

Finanţarea proiectului se va realiza din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, Programul Operaţional Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. 

 

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.