Grupul Telekom Romania a raportat, în trimestrul 2, venituri consolidate de 228,9 milioane euro, în uşoară scădere, de 1%, faţă de aceeaşi perioadă din 2019, fiind afectate de pandemie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În trimestrul 2 2020, veniturile consolidate au fost afectate de pandemia globală Covid-19 – în mod asemănător cu ale altor operatori din UE - întrucât restricţiile de călătorie au redus veniturile din roaming şi din vizite, în timp ce închiderea temporară a magazinelor a afectat negativ vânzările de terminale. Acest impact a fost acoperit aproape integral printr-o creştere a veniturilor din segmentele ICT şi wholesale ale companiei, ceea ce a condus la obţinerea unor venituri consolidate de 228,9 milioane euro, cu o uşoară scădere, de 1%, faţă de aceeaşi perioadă din 2019”, arată compania.

În ciuda acestor efecte adverse, EBITDA ajustată după IFRS16 a crescut cu 25,7% an/an, ajungând la 36,2 milioane euro, în special datorită transformării continue a costurilor companiei şi a măsurilor de reducere suplimentară a costurilor în contextul Covid-19.

”Creşterea an/an a EBITDA pentru al treilea trimestru consecutiv oferă o dovadă în plus a redresării continue şi durabile a companiei, chiar şi în faţa unor provocări economice suplimentare aduse de criza Covid-19”, precizează compania.

Veniturile totale din servicii mobile au scăzut cu 9,2% faţă de trimestrul 2 2019, până la 93,8 milioane euro. Această scădere a fost determinată de reducerea tarifelor de terminare pentru reţelele mobile, impusă de autoritatea de reglementare şi, partial, de scăderea traficului din roaming şi a traficului internaţional în timpul restricţiilor de călătorie cauzate de pandemia Covid-19 în trimestrul 2.

 ”Mai mult, în timpul perioadei de izolare, ca parte a măsurilor impuse de instituirea stării de urgenţă, o treime din magazinele de vânzare cu amănuntul, mai ales cele din centrele comerciale mari, au fost închise. Acest lucru a afectat vânzările de telefoane mobile şi a încetinit în general achiziţiile de orice fel. Până la sfârşitul celui de-al doilea trimestru al acestui an, toate magazinele au putut fi redeschise. În ciuda acestor aspecte, baza de abonaţi ai serviciilor mobile (postpaid)  a crescut cu 6,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, până la 1,6 milioane de abonaţi”, arată rezultatele companiei.

Baza de clienţi pentru segmentul de importanţă strategică de servicii convergente fix-mobil (FMC) a continuat creşterea în trimestrul 2 2020, cu 9,4% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, ajungând acum la 881.000 de  abonaţi, reafirmând poziţia de lider de piaţă a Telekom Romania pe acest segment.

Veniturile totale din servicii fixe s-au ridicat la 121,1 milioane euro în al doilea trimestru din 2020, o creştere anuală cu 7,2%, determinată în special de majorarea puternică a segmentului ICT al companiei, cu un avans de 25,1% şi wholesale business, care a crescut cu 21%, supracompensând o contracţie de 6,6% în veniturile din retail pe segmentul fix. Serviciul de voce a dat semne de stabilizare, veniturile rămânând stabile faţă de cele două trimestre anterioare, la 14,3 milioane euro, ajutat de creşterea clienţilor FMC.

”Transferarea bazei de clienţi TV către tehnologii orientate spre viitor - precum IPTV - a continuat, determinând scăderea bazei de abonaţi, până la 1,26 milioane în trimestrul 2 2020, în special pe serviciile DTH. Deşi impactul a fost parţial atenuat printr-o creştere a ARPU în acelaşi interval de timp, contractarea bazei de abonaţi TV a condus la o scădere a veniturilor din servicii de televiziune. În acelaşi timp, noua ofertă a companiei, Smart TV Stick, care permite clienţilor să-şi transforme televizorul într-un Smart TV fără instalare suplimentară şi independent de furnizor, a continuat să crească, ajungând la o bază de 17.400 abonaţi, de la lansarea sa la sfârşitul primului trimestru al acestui an”, mai precizează compania în raport.

Scăderea veniturilor din serviciile de televiziune a fost parţial compensată prin creşterea veniturilor din internet fix cu 8,4% comparativ cu trimestrul 2 din anul precedent, printr-o concentrare pe clienţii care au generat o valoare mai mare.

”În trimestrul 2, ne-am menţinut veniturile stabile şi ne-am continuat creşterea EBITDA, în ciuda circumstanţelor dificile. În acest trimestru, am arătat că prin strategia noastră de control strâns al cheltuielilor şi transformarea costurilor, suntem capabili să depăşim şi să diminuăm efectele neaşteptate ale pandemiei Covid-19 pe linia noastră de vârf. Sunt fericit că am obţinut creşterea EBITDA pentru cel de-al treilea trimestru consecutiv şi asta îmi dă încredere că am ales abordarea potrivită pentru a realiza o recuperare stabilă şi durabilă a performanţei noastre financiare”, a declarat Nicolas Mahler, director executiv financiar, Telekom Romania.

În timpul crizei Covid-19, compania precizează că nu a implementat măsuri de reducere a personalului, cum ar fi concedieri sau şomaj tehnic.

”Trimestrul anterior a arătat din nou importanţa unei concentrări riguroase pe gestionarea numerarului şi transformarea costurilor, ca motoare principale ale recuperării noastre financiare în curs şi ca bază pentru finanţarea investiţiilor necesare în viitor. Acest lucru devine şi mai vital în faţa impactului generat în economie de pandemia Covid-19. Vom continua strategia de disciplină strictă a cheltuielilor, optimizarea costurilor în întreaga organizaţie şi continuarea digitalizării proceselor, pentru tot restul anului 2020”, a adăugat Mahler.

Reprezentanţii companiei spun totodată că utilizarea facturii digitale a crescut cu peste 70% la finalul trimestrului 2 al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

”Am reuşit să ne adaptăm rapid la situaţia generată de pandemie, fiind toţi sincronizaţi spre aceleaşi obiective. Astfel am putut implementa schimbările necesare în timp record. Acum şi în perioada următoare va trebui să continuăm să ne adaptăm modul de a lucra în noul context - desigur, întotdeauna având ca prioritate clientul. Un lucru este clar, calea digitalizării pe care am început-o deja la nivel de companie este mai relevantă ca niciodată şi vom continua în această direcţie, pentru a ne facilita activitatea”, a declarat Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania.

Telekom Romania este prezentă pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi Cosmote România.

Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicaţii integrate.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.