Grupul Telekom România a anunţat, miercuri, că veniturile consolidate au scăzut cu 4,4% în primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 216,6 milioane euro, în condiţiile în care veniturile din servicii mobile au scăzut cu 6,6%.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 6,6%, până la 76,2 milioane de euro, în primele trei luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

”Scăderea a avut loc în principal ca urmare a impactului tranziţiei efectuate în platformele IT, reflectat în T4 2018, care a condus la deconectări în ultima parte a anului. Prin urmare, numărul de deconectari din primele luni ale lui 2019 a influenţat negativ rezultatul net. Cu o normalizare a regimului de facturare a abonaţilor, Telekom Romania aşteaptă stabilizarea veniturilor sale din servicii mobile, în a doua jumătate a acestui an”, se arată în comunicat.

Totodată, veniturile din serviciile fixe au scăzut cu 12,2% în T1 2019, până la 57,8 milioane de euro, ca urmare a veniturilor mai mici generate de serviciile de voce fixă, reflectând un declin atât în ceea ce priveşte venitul mediu pe utilizator, cât şi numărul de clienţi.

”Utilizatorii de voce (inclusiv FMC) au ajuns la 2,1 milioane la finalul primului trimestru al acestui an, în creştere cu 2% faţă de T1 2018. Cei doi factori, aflaţi în opoziţie, care au influenţat acest rezultat, au fost, creşterea semnificativă a bazei de clienţi pentru servicii integrate fix-mobil şi declinul continuu al numărului de abonaţi pentru serviciile tradiţionale de voce fixă”, se arată în comunicat.

Segmentul clienţilor de servicii de televiziune a înregistrat o scădere de 3,7% în T1 2019, ajungând la 1,41 milioane, influenţat, în principal, de declinul tehnologiei DTH (Direct to Home).

În acelaşi timp, segmentul de Internet TV (IPTV), a înregistrat o creştere de 8,1% a numărului de clienţi, în primul trimestru al anului, comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut. Pentru pachetele convergente fix-mobil, numărul de clienţi a crescut cu 40,2% în T1 2019, faţă de T1 2018, până la 771.000 la finalul lui martie 2019.

”La 31 martie 2019, baza totală de clienţi a Telekom Romania Mobile era de 4,65 milioane, în uşoară scădere cu 0,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive”, se arată în comunicat.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.