Grupul Orange România a realizat în primul trimestru din acest an o cifră de afaceri consolidată în valoare de 384 de milioane de euro. La 31 martie 2022, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,5 milioane de clienţi, servicii fixe în bandă largă către 1,32 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit către 1,5 milioane de clienţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Grupul Orange a anunţat marţi rezultatele financiare pentru primul trimestrul al anului 2022, disponibile la 31 martie. Perimetrul de consolidare al grupului de companii conţine Orange România, Orange Romania Communications şi Orange Money.

Începând cu 17 februarie 2022, ca urmare a achiziţiei a 54% din acţiunile operatorului de servicii fixe Orange Romania Communications, Orange România a schimbat modelul de raportare a rezultatelor financiare, pentru a se alinia la modelul grupului Orange şi pentru a avea acelaşi referenţial între Orange România – Orange Romania Communications.

”În intervalul ianuarie – martie, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 384 de milioane de euro. Dinamica pieţei în T1 2022 este reflectată de creşterea vânzărilor de echipamente, în pofida contextului global nefavorabil pricinuit de lipsa stocurilor, dar şi de diminuarea veniturilor din servicii, provocate de scăderea ratelor de terminaţie”, anunţă compania. 

La 31 martie 2022, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,5 milioane de clienţi, servicii fixe în bandă largă către 1,32 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit către 1,5 milioane de clienţi.

Pentru Orange în România, trimestrul întâi a fost marcat de finalizarea tranziţiei Orange Romania Communications către brandul Orange şi de lansarea primei oferte comune de servicii fix-mobil destinată tuturor clienţilor Orange şi Orange Romania Communications. Cele două companii continuă să funcţioneze ca două entităţi juridice separate.

Pe parcursul trimestrului 1 2022, peste 11.000 de locuitori din 50 de localităţi din mediul rural au primit acces la conectivitate 4G, procentul de acoperire fiind de 98,38% din populaţie, în timp ce 89 de noi localităţi din mediul urban şi rural s-au bucurat de avantajele reţelei 4G+, procentul de acoperire atingând 72,48% din populaţie. În ceea ce priveşte reţeaua 5G, aceasta este disponibilă astăzi clienţilor din 17 oraşe. Tot în acest trimestru, capacităţile 5G au fost testate în premieră în laboratorul 5G Orange din România, unde a fost realizat primul apel de date ce foloseşte nativ doar infrastructura 5G, respectiv reţeaua de tip StandAlone (5G SA), ceea ce permite uRLLC (Ultra-Reliable Low Latency Communications), oferind latenţă de sub 5ms şi capacitate mare de transfer a datelor în partiţii dedicate ale reţelei 5G.

”Primul trimestru al anului 2022 a fost marcat de o creştere a veniturilor totale din servicii pentru companii faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021, continuând tendinţa ultimilor ani. Segmentul  IT&C rămâne cel mai dinamic, cu creşteri semnificative în zona de securitate cibernetică şi Cloud. La nivelul ultimelor 3 luni, veniturile din servicii mobile au fost în creştere, completând celelalte verticale în ascensiune, în contextul extinderii conceptului de birou de oriunde”, precizează compania.

În T1 2022, YOXO, abonamentul 100% digital, la preţ minimal şi fără limite contractuale, a ajuns la o bază de clienţi de aproape 3 ori mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. 

Nivelul de utilizare a serviciului My Orange şi numărul clienţilor care au optat pentru zona de e-commerce şi servicii digitale au continuat să crească în T1 2022. Această tendinţă a fost susţinută de ofertele digitale exclusive, cât şi de funcţionalităţile îmbunătăţite în aplicaţie pentru tranzacţiile procesate digital. O creştere semnificativă au avut-o şi canalele de chat bot, Djingo, respectiv voice bot, Djia. Numărul de conversaţii cu Djingo a crescut în T1 2022 cu 40% faţă de T1 2021, în timp ce jumătate de milion de clienţi au discutat în primul trimestru al anului cu Djia.

”Intens poate fi cuvântul care descrie cel mai bine aceste prime 3 luni ale lui 2022, un trimestru în care eforturile noastre au fost îndreptate şi mai puternic către clienţi, într-o reală tornadă operaţională provocată de contextul socio-economic dificil şi de criza politico-militară şi umanitară dată de războiul din Ucraina. Un astfel de efort a fost continuitatea comunicării cu Ucraina, pe fondul preocupării noastre de a ţine oamenii aproape, conectaţi, şi al responsabilităţii Orange faţă de societate. În cel mai scurt timp, ne-am mobilizat şi am venit în sprijinul tuturor celor afectaţi de criza din Ucraina cu soluţii urgente pentru a-i ajuta să comunice uşor cu cei apropiaţi şi să aibă acces rapid la informaţie, demonstrând, astfel, solidaritatea noastră faţă de poporul ucrainean.

În pofida provocărilor, rezultatele noastre sunt pozitive. Cele două mari milestones pentru noi, schimbarea numelui operatorului Telekom Romania Communications în Orange Romania Communications şi finalizarea tranziţiei sale către brandul Orange, încununate de prima ofertă comună de servicii fix-mobil pentru toţi clienţii Orange, au fost dublate de alte realizări importante”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.