Grupul eMAG va investi, în următorii doi ani, 2,2 miliarde de lei în planul său de transformare în ecosistem regional de comerţ online şi va angaja câteva sute de persoane.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Grupul eMAG anunţă bilanţul pentru planul de investiţii de 3,2 miliarde de lei pe trei ani, lansat în 2021. În primul an, investiţiile au depăşit 1 miliard de lei, iar în următorii doi ani, grupul eMAG va continua să investească 2,2 miliarde de lei în planul său de transformare în ecosistem regional de comerţ online”, anunţă grupul.

În urma investiţiilor din 2021, grupul eMAG a înregistrat o cifră de afaceri de 9,57 miliarde de lei în 2021, dintre care veniturile realizate de eMAG în România reprezintă 5,68 miliarde de lei. Dante International SA, compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România şi realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria şi eMAG Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 7,346 miliarde de lei în 2021.

Grupul are circa 10.000 de angajaţi şi vrea să facă angajări.

"Avem 10.000 de angajaţi la nivel de grup. Dorim să angajăm în special pe zona de tehnologie şi în zona de marketplace, pentru a ajuta la dezvoltarea internaţională. Câteva sute de persoane numai anul acesta”, a spus Tudor Manea, CEO eMAG, într-o conferinţă de presă.

Iulian Stanciu, preşedintele executiv al eMAG, afirmă că eMAG voia să se extindă pe plan extern, fără a preciza despre ce ţară este vorba, însă a decis să amâne investiţia, să vadă ce se mai întâmplă, având în vedere că actualul context le-a schimbat puţin planurile.

"În România, faţă de criza financiară din 2009, rata de angajare este foarte mare, nu există un pericol iminent ca oamenii să piardă locurile de muncă”, a adăugat el, precizând că nu vede o recesiune în următorii ani.

Compania a luat însă în calcul ”turbulenţe”.

"Ne-am pregătit cu stocuri, suntem foarte atenţi în diverse zone, am amânat anumite investiţii, suntem mai prudenţi ca de obicei. Cea mai nouă este o ţară pe care am amânat-o. Anul trecut după pandemie am fost foarte expansivi şi am dat drumul multor iniţiative. Ne continuăm însă extinderea. Dar o recesiune mare nu cred că vom vedea în perioada următoare”, a spus Stanciu.

Compania a luat în calcul probleme pe partea de aprovizionare marfă, având în vedere problemele de transport, lockdown-ul din anumite zone din China, probleme pe partea de cerere.

În opinia sa, România poate fi un hub regional pentru creşterea comerţului online. Sectorul de comerţ online reprezintă circa 10% din total, spre deosebire de Marea Britanie, unde comerţul online se ridică la 30%.

"În al doilea an de pandemie, am luat decizia să demarăm un program ambiţios de investiţii, cu rolul de a susţine transformarea eMAG într-un ecosistem regional de comerţ online. Rezultatele acestui program sunt deja vizibile, atât pentru clienţi, care cumpără mai des, dintr-o gamă mai largă de produse, cu livrare mai rapidă, cât şi pentru cei 42.000 de antreprenori din Marketplace. Am atins astfel, în cei doi ani de pandemie, o creştere de peste 60% a cifrei de afaceri, care ne-a dat încredere să continuăm planul de investiţii cu 2,2 miliarde de lei în următorii doi ani pentru a oferi o soluţie mai uşoară, mai rapidă şi mai accesibilă de shopping. Continuăm să investim în servicii, în noul abonament Genius, care se va extinde, din 15 iunie, la patru aplicaţii: eMAG, Tazz, Fashion Days şi Freshful, păstrând însă acelaşi preţ anual ca şi până acum. Vom investi în automatizarea centrului logistic de la Joiţa, unde instalăm roboţi care ajută angajaţii să îşi crească productivitatea şi astfel să menţinem preţurile reduse pentru clienţi. În acelaşi timp, continuăm să investim în antreprenoriat şi le punem la dispoziţie comercianţilor din Marketplace o platformă centralizată de vânzare în ţările din regiune în care suntem prezenţi, contribuind astfel la creşterea afacerilor lor într-o piaţă de desfacere mult mai mare”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.  

În tehnologie, investiţiile din ultimul an s-au ridicat la 128 de milioane de lei. După doi ani din momentul lansării, serviciul Genius a ajuns la peste 340.000 de clienţi, care pot alege dintre cele peste 5 milioane de produse cu livrare gratuită, şi din 15 iunie, se va extinde şi va deveni un abonament cu beneficii în patru aplicaţii de comerţ online: eMAG, Tazz, Fashion Days şi Freshful. Românii vor avea astfel posibilitatea de a avea livrare gratuită şi oferte exclusive pentru o gamă foarte largă de produse, de la electronice sau articole pentru casă şi copii, până la fashion, mâncare de la restaurante sau produsele proaspete săptămânale.

Datorită investiţiilor în logistică pentru infrastructura digitală, care s-au ridicat anul trecut la 493 de milioane de lei, şi a simplificării procesului de livrare şi retur, în prezent, una din două comenzile clienţilor ajunge în easybox. Reţeaua dezvoltată de Sameday va fi extinsă atât în România, cât şi în Ungaria şi va ajunge într-un an la peste 4.000 de unităţi, mai anunţă grupul.

Investiţiile în eMAG Marketplace s-au ridicat în ultimul an la 72 de milioane de lei, facilitând accesul pe pieţele din România, Ungaria şi Bulgaria pentru comercianţii de pe platformă. Pentru a accelera dezvoltarea şi a simplifica procesul de extindere internaţională, eMAG lansează un sistem centralizat de administrare automată pentru toate cele trei ţări, care va duce la creşterea numărului de comercianţi români care vând internaţional, de la 2.500, în prezent, la 4.000 anul viitor.    

eMAG a continuat de asemenea să investească în companii antreprenoriale de tehnologie, dezvoltând ecosistemul, astfel că peste 260 de milioane de lei au mers în dezvoltarea celor mai noi platforme ale sale: Tazz şi Freshful, hipermarketul online care livrează acasă cumpărăturile proaspete săptămânale. Prin intermediul eMAG Ventures, compania a investit, în total, 8,5 milioane de euro în dezvoltarea Flip, un business din economia circulară, şi în Atlas, o platformă de servicii medicale, care se axează pe telemedicină.

eMAG este o companie românească fondată în 2001.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.