Grupul Electrica a obţinut în în primul trimestru al acestui an un profit net consolidat neauditat de 59,25 milioane lei, de la pierderi de 51,21 milioane lei în aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile au coborât la 1,35 miliarde lei, de la 1,39 miliarde lei în primele trei luni din 2017.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

De asemenea, pe 27 aprilie, acţionarii au aprobat un dividend brut de 0,7237 lei/acţiune, corespunzător unei repartizări de 100% a profitului distribuibil

EBITDA a crescut cu 141 milioane lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal ca efect net al veniturilor totale din exploatare şi evoluţiei costurilor energiei electrice evidenţiate mai jos, având o creştere netă de 155 milioane lei şi a scăderii cu 7 milioane lei, sau 5%, la 142 milioane lei, a cheltuielilor cu salariile şi beneficiile angajaţilor, ca urmare a măsurilor de optimizare a activităţii adoptate de către grup.

Veniturile operaţionale totale ale Grupului Electrica, în primele trei luni ale anului, s-au ridicat la valoarea de 1,389 miliarde lei, ceea ce reprezintă o scădere de 54 milioane lei faţă de trimestrul 1 2017.

”Pe segmentul de distribuţie, veniturile au crescut cu 5,8%, ca urmare a creşterii veniturilor din construcţia reţelei, creştere ce balansează efectul produs de scăderea cantităţii distribuite cu 2,5%, precum şi uşoara scădere a tarifelor medii, pentru operatorii de distribuţie”, arată raportul societăţii.

În ceea ce priveşte segmentul de furnizare, veniturile nete s-au diminuat cu 13,8%, ca rezultat al scăderii cantităţii furnizate cu 6,9% (la nivel naţional, consumul de electricitate a scăzut cu 9,2% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017), ca urmare a creşterii cu 13% a preţurilor de furnizare a energiei, precum şi ca urmare a implementării, începând cu 1 ianuarie 2018, a unui nou standard internaţional de raportare financiară, IFRS 15, conducând la eliminarea a 31 milioane lei din veniturile aferente primului trimestru din acest an (precum şi din costul de achiziţie a energiei), fără ca marja să fie afectată.

Costurile consolidate pentru achiziţia energiei electrice au scăzut cu 22%, la 742 milioane lei în perioada ianuarie-martie, ca urmare a stabilizării preţurilor pe piaţa de energie, comparativ cu anul precedent, când s-au atins valori maxime istorice.

În primul trimestru, Grupul Electrica a distribuit aproximativ 4,5 TWh, în scădere cu 2,5% faţă de primul trimestru din 2017, către un număr de aproximativ 3,7 milioane de utilizatori.

Operatorii de distribuţie din cadrul grupului au distribuit aproximativ 40% din energia electrică totală distribuită la nivel naţional.

Electrica Furnizare are o cotă de piaţă de 19,06%. Este lider pe piaţa reglementată, cu o cotă de 40,79%, iar pe piaţa concurenţială Electrica Furnizare are o cotă de 11,58%, conform raportului ANRE din decembrie 2017.

„Rezultatele obţinute în primul trimestru din 2018 sunt în linie cu aşteptările. Experienţa anului 2017, unul atipic pentru piaţa de energie, şi măsurile pe care le-am adoptat, inclusiv regândirea modelului de afaceri, au început să dea rezultate”, a declarat Cătălin Stancu, director general al Electrica.

El afirmă că realizarea investiţiilor record la nivelul Electrica contribuie la sustenabilitatea pe termen lung a rezultatelor grupului.

”Un nivel de investiţii durabil şi consecvent creează fundamentul îmbunătăţirii performanţei reţelei de distribuţie, reducerea pierderilor tehnologice, eficientizarea activităţilor operaţionale, în beneficiul consumatorilor finali. La acest capitol, subliniem faptul că în 2018 intenţionăm să investim aproximativ 900 milioane lei doar în infrastructura de distribuţie. În acest sens, este esenţial să existe un cadru de reglementare care să stimuleze în continuare investiţiile, atât de necesare sistemului energetic românesc. În acelaşi timp, identificarea unui echilibru între suportabilitatea preţurilor la energie şi asigurarea securităţii furnizării cu energie reprezintă o provocare ce trebuie analizată cu prioritate”, a adăugat el.

Grupul Electrica are peste 3,6 milioane de clienţi şi acoperă trei zone pentru distribuţia energiei electrice: Transilvania Nord, Transilvania Sud, Muntenia Nord, şi pe cuprinsul întregii ţări pentru funizarea energiei electrice şi pentru întreţinere şi servicii energetice.

Din iulie 2014, Electrica este o companie cu capital majoritar privat, listată pe bursele de valori din Bucureşti şi Londra.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.