Operatorul de telecomunicaţii Digi Communications NV a realizat în primul trimestru al anului un profit net de 14,1 milioane euro, de la o pierdere de 56 milioane euro în trimestru 1 al anului trecut, în timp ce veniturile au urcat cu 8,6%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, la 340,2 milioane euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Grupul DIGI Communications N.V. a publicat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2021, anunţând venituri în creştere cu 8,6%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent (de la 313,2 milioane euro la 340,2 milioane euro) şi creşterea RGU cu 13%, la 18,7 milioane. EBITDA ajustată a fost de aproximativ 122,5 milioane euro (inclusiv IFRS 16), o creştere cu 6,8 % faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. DIGI Group a înregistrat o performanţă generală susţinută în primul trimestru al anului 2021, în ciuda faptului că economia globală se află, în continuare, în căutare de soluţii pentru gestionarea pandemiei în curs", a anunţat grupul.

Operaţiunile din România şi-au reconfirmat poziţia de lider între pieţele grupului, contribuind cu 61% la veniturile totale ale companiei. Pe locul secund, sub raportul veniturilor generate, s-a aflat Spania (23%), urmată de Ungaria (14%) şi Italia (2%).

În ianuarie-martie 2021, DIGI România a depăşit cifrele cheie înregistrate în primul trimestru din 2020 şi a ajuns la 13,1 milioane RGU pe piaţa locală. Principalele segmente, internetul fix şi pay-TV, au oferit rezultate solide, ajungând la 4,9 milioane RGU (pay-TV, + 15,6 % faţă de trim. I 2020), respectiv 3,4 milioane RGU (internet fix, + 19,7% comparativ cu trim. I 2020).

Pe segmentul de date şi voce mobile, DIGI România a marcat un nou record în ceea ce priveşte portabilitatea mobilă, atingând pragul de 2,5 milioane de numere mobile portate de la lansarea serviciului de portabilitate (octombrie 2008), în timp ce a adăugat alte 137.200 de numere portate în primul trimestru al anului 2021. Operatorul a fost liderul incontestabil al portabilităţii numerelor mobile în ultimii 13 ani. La 31 martie 2021, serviciile de voce şi date mobile livrate clienţilor români numărau 3,8 milioane RGU (+ 9,2% comparativ cu perioada precedentă).

Operaţiunile din Spania şi-au menţinut creşterea accelerată, consolidându-şi poziţia de a doua piaţă a grupului, după activităţile din România. Pentru al doilea trimestru la rând, DIGI Spania şi-a păstrat poziţia în primii 5 operatori de telefonie mobilă de pe piaţa locală. Adăugând noi clienţi, în perioada ianuarie – martie 2021, DIGI Spania a ajuns la 2,5  milioane RGU pentru serviciile mobile de voce şi date, o creştere de 23,6 % faţă de trim. I 2020. Numărul de RGU pentru serviciile fixe de internet a crescut cu 120,4%, ajungând la 249.000. În segmentul serviciilor de internet fix, DIGI şi-a extins amprenta reţelei de fibră optică, continuând să atragă noi utilizatori de internet de mare viteză. Prin urmare, contribuţia operaţiunilor iberice la EBIDTA consolidată a grupului a atins 23 %, pe lângă contribuţia îmbunătăţită la veniturile generale. La finalul lunii martie, acoperirea reţelei de fibră optică a DIGI Spania ajunsese la 42 din cele 50 de regiuni ale Spaniei. 

DIGI Ungaria a continuat să acorde o atenţie deosebită evoluţiilor treptate, pentru a deservi nevoile abonaţilor săi cu cele mai noi tehnologii în domeniul furnizării de servicii de pay-TV, internet şi voce şi date mobile.

În Italia, numărul de RGU pe segmentul telefoniei mobile (ca operator mobil de reţele virtuale - MVNO) a crescut de la 230.000 în trimestrul 1 2020 la 268.000 în trimestrul 1 2021.

"Ne bucurăm că rezultatele din primul trimestru al anului 2021 au arătat o creştere continuă şi durabilă a operaţiunilor noastre. Continuăm să ne adaptăm, în aceste vremuri dificile, pentru a aborda reajustările pieţei din cauza crizei pandemice, modificările nevoilor consumatorilor, incertitudinea privind reglementările şi lipsa de predictibilitate socială şi economică. Prioritatea noastră a fost consolidarea poziţiilor de piaţă obţinute, extinderea reţelelor fixe şi mobile pe toate pieţele noastre, diversificarea ofertelor şi a portofoliului pentru a satisface nevoile în creştere ale clienţilor noştri”, a declarat Serghei Bulgac, CEO DIGI Communication NV.

Digi Communications N.V. este compania-mamă a operatorului de comunicaţii electronice RCS&RDS, liderul pieţei de internet, televiziune cu plată şi servicii convergente din România, cu operaţiuni în Ungaria, Spania şi Italia. Înfiinţată cu peste 28 de ani în urmă, compania deţine o reţea extinsă de fibră optică în regiune, atingând 9,8 milioane de gospodării în România şi Ungaria (decembrie 2020).

În România, Grupul Digi este în prezent cel mai mare angajator privat din mediul de afaceri local, cu aproximativ 14.600 de angajaţi (20.000 pe toate pieţele pe care operează).

Conţinutul cross-media al Grupului DIGI cuprinde posturile de televiziune Digi 4K, primul canal TV ULTRA HD  lansat în România, Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel şi Hit Music Channel, posturile de radio Digi FM, PROFM, Dance FM, Chill FM şi platformele de comunicare online adunate sub umbrela DigiOnline.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.