Grupul City Grill, unul din cele mai mare grupuri româneşti de restaurante din România, estimează afaceri de 42 milioane euro şi 5 milioane de clienţi pentru acest an, după 15 ani de activitate în domeniul hospitalităţii, arată un comunicat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Fondat în 2004, Grupul City Grill operează în prezent restaurante şi cafenele sub brandurile Caru’ Cu Bere, Hanu’ lui Manuc, Pescarus, Hanul Berarilor, Trattoria Buongiorno, City Grill si City Café.

"Domeniile pe care noi am ales să ne dezvoltăm – bucătăria tradiţională şi cea mediteraneeană – rămân cele mai populare în rândul clienţilor, chiar dacă, faţă de acum 15 ani, gusturile se diversifică şi creşte interesul pentru a experimenta alte bucătării internaţionale", a declarat Daniel Mischie, director general Grup City Grill.

Grupul are şi un program de fidelitate, Out4Food, cu aproape 115.000 membri, care în 2018 au generat 40% din cifra de afaceri a grupului.

"Cifra de afaceri a Grupului City Grill a crescut constant de-a lungul celor 15 ani de la înfiinţare, mai puţin în anul 2009, când întreaga piaţă a fost afectată de recesiune. Astfel, în 2019, Grupul City Grill va înregistra o cifră de afaceri de peste 25 ori mai mare faţă de cea înregistrată în 2004, respectiv 42 milioane euro, faţă de  1.6 milioane", se arată în comunicat.

Faţă de acum 15 ani, piaţa restaurantelor s-a dezvoltat puternic, urmând să ajungă anul acesta la o valoare de circa 3 miliarde de euro, cu estimări de creştere de 12-15% faţă de anul precedent.

"Principalele evenimente care au marcat dinamica pieţei restaurantelor – fiscalizarea, interzicerea fumatului şi intrarea în Uniunea Europeană – au avut un impact pozitiv asupra dezvoltării industriei, prin diversificarea şi creşterea numărului de restaurante. De asemenea, datorită turismului, clienţii au început să aprecieze mai mult calitatea serviciilor, atmosfera şi designul restaurantelor în care ies”, adaugă Daniel Mischie.

Tendinţele actuale arată dominaţia restaurantelor pentru prânz (convenience) şi a restaurantelor eveniment (dinner), precum şi a livrărilor. De asemenea, accentul s-a mutat de pe cantitate către calitate, iar preparatele cu ingrediente locale şi proaspete sunt tot mai populare.

De altfel, studiul Quantix demarat de Grupul City Grill anul trecut în Bucureşti arată că respondenţii apreciază în egală măsură calitatea serviciilor (viteză, amabilitate), curăţenia şi atmosfera din restaurant şi respectiv calitatea preparatelor (gustul, prospeţimea şi diversitatea meniului). Potrivit aceluiaşi studiu, preparatele tradiţionale româneşti se menţin în atenţia publicului, bucătăria românească fiind preferată de 66% dintre respondenţi, în timp ce fripturile sunt preparatele consumate în oraş cel mai des de 65% dintre aceştia, urmate de mâncarea gătită, consumată de 59%.

De asemenea, digitalizarea, preferinţa pentru preparate locale şi proaspete şi expansiunea serviciilor de livrare vor influenţa semnificativ industria restaurantelor în următorii 15 ani.

"Masa de prânz este tot mai des servită la birou sau acasă, chiar dacă mâncarea este comandată de la restaurantele apreciate. Este un fenomen care va rămâne activ şi care, din cauza traficului şi provocării de a găsi loc de parcare, cumulate cu confortul de a mânca acasă sau în locurile special amenajate de la locul de muncă, va înlocui pe termen lung prânzul în oraş", adaugă Daniel Mischie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.