Grupul Bosch se pregăteşte sistematic pentru o reluare treptată a ritmului producţiei şi anunţă că va lansa pe piaţă un test rapid pentru Covid-19 cu dispozitivul de analiză Vivalytic, după ce a oprit producţia în această lună în aproape 100 de locaţii din lumea întreagă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

De asemenea, Bosch a început să producă măşti în 13 fabrici din nouă ţări şi 5.000 de litri de dezinfectant în fiecare săptămână în Germania şi SUA pentru angajaţii săi din fabricile americane şi europene.

În anul financiar 2019, Grupul Bosch a realizat vânzări de 77,7 miliarde de euro, iar profitul brut a fost de 3,3 miliarde de euro.

"Vrem să asigurăm livrări fiabile pentru a răspunde cererii clienţilor noştri, pe măsură ce aceasta va reveni treptat, ajutând economia mondială să se redreseze cât mai repede posibil. Obiectivul nostru este sincronizarea reluării treptate a ritmului procesului de producţie şi a lanţurilor de aprovizionare sigure, în special în producţia de autovehicule. Am realizat deja acest lucru în China, unde cele în jur de 40 de fabrici ale noastre de pe plan local produc din nou, iar lanţurile de aprovizionare sunt stabile. Muncim din greu pentru a face acelaşi lucru în celelalte regiuni ale noastre”, a declarat Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, la conferinţa de presă anuală a companiei.

Denner a menţionat mai multe măsuri luate de companie pentru a realiza reluarea treptată a ritmului producţiei şi pentru a se asigura că angajaţii sunt protejaţi în mod adecvat împotriva infectării cu coronavirus.

"Dorim să contribuim ori de câte ori este posibil cu expertiza noastră la eforturile pentru controlul pandemiei, de exemplu prin testul nostru rapid pentru Covid-19 recent dezvoltat şi prin dispozitivul de analiză Vivalytic. Cererea este imensă. Facem tot ce putem pentru a spori în mod semnificativ producţia şi vom creşte capacitatea de cinci ori peste planurile noastre iniţiale până la sfârşitul anului”, a spus Denner, CEO-ul Bosch.

Bosch intenţionează să producă mai mult de un milion de teste rapide în 2020 şi să mărească producţia la trei milioane anul viitor. Pe lângă testele de laborator existente, dispozitivul de analiză Vivalytic va fi folosit iniţial în spitale şi cabinetele medicilor, unde va fi utilizat în principal pentru a oferi protecţie personalului medical, pentru care disponibilitatea rapidă a rezultatelor testelor, în mai puţin de două ore şi jumătate, este esenţială.

Testul rapid este deja livrat clienţilor europeni, cu eticheta „doar în scop de cercetare”, şi poate fi utilizat în urma aprobării. Bosch preconizează că va avea o marcă CE pentru produs până la sfârşitul lunii mai. Un test şi mai rapid, care poate detecta în mod fiabil cazurile de Covid-19 în mai puţin de 45 de minute, se află în etapele finale ale dezvoltării.

"Întregul nostru efort în acest domeniu este ghidat de etosul nostru - Tehnică pentru o viaţă", a declarat Denner. 

Bosch a început deja producţia de măşti

"În prezent, treisprezece fabrici Bosch din nouă ţări - de la Bari din Italia, la Bursa din Turcia, până la Anderson din SUA - au luat iniţiativa şi produc astfel de măşti pentru cerinţele locale", a informat compania.

 În plus, compania înfiinţează în momentul de faţă două linii de producţie complet automate în locaţia sa din Stuttgart-Feuerbach, cu alte linii care vor urma atât în ​​locaţia sa Erbach din Germania, cât şi în India şi Mexic.

"Unitatea noastră pentru echipamente cu destinaţie specială a avut nevoie de numai câteva săptămâni pentru proiectarea utilajelor necesare”, a spus Denner.

De asemenea, Bosch a pus la dispoziţie gratuit proiectele pentru alte companii. Astfel, compania va putea produce peste 500.000 de măşti pe zi. Măştile sunt destinate protecţiei angajaţilor Bosch de la fabricile din întreaga lume. În plus, obiectivul este de a le pune şi la dispoziţia terţilor. Acest lucru va depinde de obţinerea aprobărilor corespunzătoare pentru fiecare ţară.

În plus, Bosch produce 5.000 de litri de dezinfectant în fiecare săptămână în Germania şi SUA pentru angajaţii săi din fabricile americane şi europene.

Situaţia economiei globale în 2020: recesiune care afectează negativ perspectivele

Având în vedere pandemia de coronavirus, Bosch anticipează provocări considerabile pentru economia globală în anul financiar curent:

"Ne pregătim pentru o recesiune globală, care va avea, de asemenea, un impact considerabil asupra propriilor noastre performanţe în 2020”, a spus Stefan Asenkerschbaumer, director financiar şi vicepreşedinte al consiliului de administraţie Bosch.

Pe baza efectelor cunoscute până acum, Bosch preconizează în prezent ca producţia auto să scadă cu cel puţin 20% în 2020.

Compania se pregăteşte pentru o pierdere a veniturilor din vânzări de peste 10%. În primul trimestru al acestui an, vânzările Grupului Bosch au scăzut cu 7,3 procente, ceea ce înseamnă că acestea sunt deja considerabil mai scăzute faţă de anul precedent. Doar în martie 2020, vânzările au scăzut cu 17 procente.

"Trebuie depus un efort suprem pentru a obţine cel puţin un rezultat echilibrat. În această criză severă, avem din nou un avantaj pentru că suntem atât de diversificaţi, cu sectoare diferite de activitate", a declarat directorul financiar.

În prezent, accentul se pune pe măsuri extinse pentru reducerea costurilor şi asigurarea lichidităţilor.

"Acest lucru include reduceri ale programului de lucru şi reduceri ale producţiei deja existente în multe locaţii din întreaga lume, reduceri salariale pentru specialişti şi manageri, inclusiv pentru conducerea executivă, şi perioade de timp extinse pentru investiţii", spun reprezentanţii Bosch.

În plus, Bosch a lansat deja un program amplu pentru îmbunătăţirea competitivităţii sale la începutul anului 2020.

"Pe termen mediu, obiectivul nostru este să revenim la o marjă de aproximativ 7 procente din operaţiuni, dar fără a neglija sarcinile esenţiale pentru a ne asigura viitorul. Ne dedicăm toată energia pentru realizarea acestui obiectiv şi pentru depăşirea pandemiei de coronavirus", a spus Asenkerschbaumer.

Cu aproximativ un an în urmă, Bosch a anunţat că va fi prima întreprindere industrială ce funcţionează la nivel mondial fără impact asupra climei până la sfârşitul anului 2020, iar acest lucru în toate cele 400 de locaţii ale sale din întreaga lume.

"Vom atinge acest obiectiv. La finalul anului 2019, am realizat neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon pentru toate locaţiile noastre din Germania; în momentul de faţă, am parcurs 70% din drumul pentru a realiza acest lucru la nivel mondial", a spus Denner.

Pentru ca neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon să devină o realitate, Bosch investeşte în eficienţă energetică, sporind proporţia de surse regenerabile utilizate pentru energia pe care o furnizează, achiziţionând o cantitate mai mare de energie ecologică şi compensând emisiile de carbon inevitabile.

"Ponderea compensării emisiilor de carbon va fi semnificativ mai mică decât cea planificată pentru 2020, de numai 25% în loc de aproape 50%. Cu alte cuvinte, progresăm mai repede decât ne aşteptam în îmbunătăţirea calităţii măsurilor pe care le luăm", a spus Denner.

Se estimează că până în 2030 emisiile asociate (Domeniul de aplicare 3) vor fi reduse cu 15% sau peste 50 de milioane de tone pe an. Compania intenţionează să formeze o bază de cunoştinţe la nivel mondial, cu ajutorul celor aproape 1.000 de experţi ai săi şi să experimenteze din cele peste 1.000 de proiecte proprii cu privire la eficienţa energetică în cadrul unei noi companii de consultanţă, denumită Bosch Climate Solutions.

"Acţiunile climatice rămân esenţiale pentru supravieţuirea umanităţii. Costă mult, dar a nu face nimic ne va costa şi mai mult", a spus Denner.

Potrivit acestuia, este foarte importantă desfăşurarea unei ofensive tehnologice la scară largă, care nu doar să stabilească o cale în domeniul modelelor electrice pe baterie pentru o mobilitate durabilă, ci să ia în considerare şi motoarele cu combustie eficiente şi, în special, combustibilii sintetici regenerabili şi celulele de carburant.

CEO-ul Bosch a făcut apel la o acţiune îndrăzneaţă în economia pe bază de hidrogen şi producţia de combustibili sintetici regenerabili după depăşirea crizei de coronavirus. În opinia sa, acesta este singurul mod în care Europa poate avea o economie fără impact asupra climei până în 2050.

"Aplicaţiile pe bază de hidrogen de astăzi să fie scoase din testarea pe teren şi introduse în economia reală”, a spus Denner. El a apelat la factorii politici pentru a sprijini tehnologiile necesare: „Acest lucru ne va permite să realizăm chiar şi obiective climatice ambiţioase", afirmă el.

El spune că hidrogenul devine din ce în ce mai important, atât în ​​industria auto, cât şi în tehnologia pentru construcţii.

Bosch şi Powercell lucrează deja la comercializarea celulelor de combustie mobile pentru utilizare în cadrul autovehiculelor. Lansarea pe piaţă a acestora este planificată pentru 2022.

"Astfel, Bosch intenţionează să se poziţioneze cu succes pe o altă piaţă în dezvoltare: încă din 2030, unul din opt camioane grele nou înmatriculate ar putea fi alimentat pe bază de celule de combustie", precizează grupul.

Bosch lucrează cu Ceres Power în domeniul celulelor de combustie staţionare. Acestea pot furniza electricitate pentru clădiri, cum ar fi centrele de calcul. Bosch anticipează că piaţa pentru staţii de generare pe bază de celule de combustie va valora peste 20 de miliarde de euro până în 2030. 

"Pe măsură ce vor fi intensificate acţiunile climatice, în viitorul apropiat vor exista soluţii electrice limitate pentru a completa soluţiile cu combustie care au dominat până acum”, a spus Denner.

Bosch urmăreşte astfel dezvoltarea unei tehnologii neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon pentru sistemele de propulsie. Conform cercetărilor de piaţă efectuate de Bosch, două din trei autovehicule nou înmatriculate în 2030 vor funcţiona în continuare pe motorină sau benzină, cu sau fără o opţiune hibridă.

Compania anunţă că va continua să investească în motoare cu ardere internă, extrem de eficiente.

În plus, Bosch va investi aproximativ 100 de milioane de euro în producţia de sisteme de propulsie electrice la uzinele sale din Eisenach şi Hildesheim. Electrificarea face, de asemenea, incursiuni în tehnologia pentru încălzire, de exemplu în modernizarea sistemelor de încălzire.

"Prezicem un deceniu de electrificare în camera centralei termice", a spus Denner. Având în vedere acest lucru, Bosch investeşte încă 100 de milioane de euro în afacerea sa din domeniul pompelor de căldură şi intenţionează să-şi extindă activitatea de dezvoltare şi să îşi dubleze cota de piaţă. 

De asemenea, în contextul unei slăbiri şi mai mari a economiei globale şi al unei scăderi de 5,5 procente a producţiei auto, Grupul Bosch a avut în 2019 o cifră a vânzărilor de 77,7 miliarde de euro, cu doar 0,9 procente sub nivelul anului precedent; după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, scăderea acestora a fost de 2,1 procente.

Grupul Bosch a obţinut un profit operaţional înainte de dobânzi şi impozite (EBIT) de 3,3 miliarde de euro. Aceasta înseamnă că a obţinut o marjă de profit operaţional de 4,2 procente. Excluzând efectele pozitive de excepţie, provenite în special din cedarea afacerii din domeniul tehnologiei de ambalare, marja a fost de 3,5 procente.

"Pe lângă investiţii iniţiale semnificative, factorii care au contribuit la obţinerea acestui rezultat au fost, în special, starea precară a pieţelor precum China şi India, reducerea suplimentară a cererii de autovehicule diesel şi costurile ridicate de restructurare, în special în segmentul mobilităţii", a declarat directorul financiar Asenkerschbaumer.

Cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare s-au ridicat la 6,1 miliarde de euro, respectiv 7,8 procente din vânzări. La aproximativ 5 miliarde de euro, cheltuielile de capital au crescut uşor comparativ cu anul precedent. 

În Europa, cifra vânzărilor a fost de 40,8 miliarde de euro, cu 1,4 procente mai mică faţă de anul precedent sau cu 1,2 procente după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar. În America de Nord, veniturile au crescut cu 5,9 procente (doar 0,6 procente după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar), la 13 miliarde de euro. În America de Sud, vânzările au crescut cu 0,1 procente, până la 1,4 miliarde de euro, dar cu 6 procente după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar. Afacerile din Asia Pacific (inclusiv Africa) au reflectat declinul producţiei auto din India şi China: vânzările au scăzut cu 3,7 procente, până la 22,5 miliarde de euro, o scădere de 5,4 procente după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar.

La 31 decembrie 2019, Grupul Bosch avea 398.150 de angajaţi la nivel mondial, în cadrul celor cu puţin peste 440 de filiale şi companii regionale din 60 de ţări.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2018, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 452 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,2 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara.

În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, cu aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.