Google, divizie a grupului Alphabet, va cheltui până la 200 de milioane de dolari pentru închiderea unei investigaţii a Comisiei Federale pentru Comerţ din Statele Unite legată de încălcarea de către YouTube a legislaţiei referitoare la viaţa privată a copiilor, a declarat o persoană apropiată situaţiei, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Politico a relatat că acordul va fi încheiat pentru o sumă de 150-200 de milioane de dolari şi va fi anunţat săptămâna viitoare. Suma ar fi cea mai mare amendă impusă pentru încălcarea legii privind protejarea vieţii private a copiilor în mediul online prin colectarea datelor personale de la copii fără consimţământul părinţilor.

Google a refuzat să comenteze.

Comisia Federală pentru Comerţ (FTC) a votat cu trei voturi la două în favoarea aprobării acordului şi l-a trimis la Departamentul de Justiţie pentru analiză, potrivit unei persoane apropiate situaşiei. Publicaţia Washington Post a relatat în luna iulie despre aprobarea acordului, dar nu şi despre amenda civilă implicată.

Acordul va depăşi un record precedent stabilit în luna februarie, o amendă civilă de 5,7 milioane de dolari impusă companiei Musical.ly, care nu a întrebat vârsta utilizaatorilor timp de trei ani. Biblioteca online a Musical.ly, cunoscută acum ca TikTok, include muzică populară în rândul copiilor.

Senatorul democrat Ed Markey a declarat vineri că ”se pare că FTC a lăsat YouTube să scape cu o amendă simbolică pentru nerespectarea confidenţialităţii datelor online”.

Google a lansat joi YouTubeKids. Compania a anunţat că a construit site-ul pentru ”a crea un mediu sigur pentru copii, astfel încât aceştia să îşi exploreze interesele şi curiozitatea, dând în acelaşi timp părinţilor instrumentele pentru personalizarea experienţei pentru copii lor”.

Părinţii pot selecta trei grupe de vârstă pentru a alege conţinutul potrivit vârstei copilului lor, respectiv preşcolari, 5-7 ani şi 8-12 ani.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.