Miliardele de utilizatori care folosesc Chrome mai au de aşteptat cel puţin doi ani până să beneficieze de un nivel de intimitate pe care alte browsere web îl oferă deja.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Google a anunţat, prin şeful diviziei Google Privacy Sandbox, Anthony Chavez, că intenţionează să înceapă eliminarea cookie-urilor terţe în a doua parte a lui 2024, fiind, deja, la a doua amânare.

În 2020, Google promitea că va face acest lucru în cel mult doi ani, după care a amânat procesul pentru 2023, iar acum spune că va începe migrarea la un nou sistem în 2024, migrare care oricum nu se ştie cât va dura.

În prezent, Google testează un al doilea sistem pe care-l propune pentru înlocuirea cookie-urilor, după ce primul a fost criticat atât de experţi, cât şi de autorităţi.

Noul sistem propus de Google, care are deja aprobarea autorităţilor din Marea Britanie, constă într-un set de API-uri despre care compania spune că reuşeşte să aducă un echilibru între protejarea intimităţii şi propriile interese în advertising.

Experţii, însă, nu sunt convinşi ca propunerea Google va fi şi în avantajul utilizatorilor, al căror istoric de navigare tot va ajunge în posesia companiilor de publicitate şi nu numai.

Business-ul Google se bazează pe colectarea de date pentru targetarea cu reclame, ceea contravine din principiu intereselor celor care sunt preocupaţi de intimitatea activităţilor online.

Alte browsere web, precum Firefox, care nu trăiesc din reclame şi nu depind de urmărirea utilizatorilor, cum este cazul Google, nu au avut nicio problemă să integreze deja funcţii de blocare a cookie-urilor terţe.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.