Mozilla este pe punctul de a iniţia un nou instrument pentru creşterea veniturilor generate de browser-ul Firefox, ce presupune afişarea unor adrese web sponsorizate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Sub titulatura Firefox Suggest, Mozilla a început să afişeze reclame direct în bara de adrese a lui Firefox. Acestea au fost activate, pentru unii dintre utilizatori, începând cu versiunea 93 a browser-ului.

Pe baza cuvintelor tastate de utilizator în bara de adrese, Firefox afişează adrese ale unor site-uri sponsorizate în partea de jos a listei de sugestii. Acestea arată ca sugestiile normale făcute de browser, fără a agasa utilizatorul, fiind grupate sub secţiunea Firefox Suggest pentru a putea fi diferenţiate de sugestiile organice.

Mozilla spune că va afişa astfel sugestii doar de la parteneri care respectă o serie de criterii stricte privind intimitatea utilizatorilor şi că nu va colecta date suplimentare pentru targetarea reclamelor.

Firefox Suggest există de multă vreme în browser-ul celor de la Mozilla, cu scopul de afişa conţinut sponsorizat în diverse locuri ale interfeţei grafice. Acum este, însă, prima oară când acestea ajung în bara de adrese.

Utilizatorii care nu doresc să vadă reclame în bara de adrese, le pot dezactiva de la Settings - Privacy and Security, unde trebuie să debifeze opţiunile “Contextual suggestions” şi “Include occasional sponsored suggestions”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.