Facebook este cel mai nou site unde pot fi create petiţii pentru a atrage atenţia autorităţilor locale asupra anumitor probleme sociale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

După mai multe săptămâni de testare, Facebook a decis să lanseze oficial Community Actions, denumire sub care se ascunde o secţiune de petiţii. Pentru început, aceasta va fi disponibilă doar în Statele Unite.

Pentru fiecare petiţie creată, utilizatorii pot adăuga un titlu, o poză şi o descriere. În plus faţă de alte site-uri de profit, Facebook va profita de caracteristica sa socială şi va permite creatorilor de petiţii să pună tag pe instituţia căreia i se adresează.

Prin intermediul propriei pagini de Facebook, instituţia respectivă va primi o notificare atunci când este vizată de o petiţie.

Petiţiile vor fi însoţite de un buton pentru susţinere, pe care cei care le văd în Newsfeed îl pot apăsa. În acest fel, unele petiţii se vor viraliza rapid.

În cadrul paginii dedicate unei petiţii, utilizatorii pot lăsa comentarii, pot colecta fonduri şi pot chiar organiza evenimente pentru a muta susţinerea unei petiţii în offline.

Facebook va afişa numărul total de susţinători pe care îi are o petiţie, însă numele acestora pot fi văzute doar de ceilalţi susţinători. Excepţia fac paginile publice.

Pentru a limita abuzarea noii facilităţi, Facebook va împiedica crearea petiţiilor cu scop vag sau general şi va permite doar crearea acelor petiţii care vizează o nişă şi au un scop precis.

Cu ajutorul unei combinaţii de algoritmi artificiali, moderatori umani şi raportări ale utilizatorilor, Facebook va încerca să blocheze petiţiile ofensive.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.