Euroins Romania Asigurare Reasigurare anunţă într-un comunicat "pe toţi cei peste două milioane de posesori de poliţe RCA" că societatea este absolut stabilă financiar, susţinută de către un acţionar puternic şi cu resurse şi rezerve financiare extinse, şi că "recentele acuzaţii lansate de către o asociaţie anacronică nu sunt nimic altceva decât dovezi publice de lăcomie, pe seama românilor".

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a anunţat vineri că va organiza un protest de amploare, pentru a atrage atenţia autorităţilor statului asupra nerespectării prevederilor legale de către Euroins şi a atras atenţia că Guvernul şi Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) trebuie să protejeze transportatorii de ”numeroasele derapaje” existente pe piaţa asigurărilor auto obligatorii RCA.

"Ceea ce a făcut COTAR vineri reprezintă o manevră evidentă de discreditare a Euroins Romania, cu potenţiale prejudicii serioase asupra activităţii societăţii, care în caz că vor produce vreun efect vor fi imputate celor ce au aruncat în spaţiul public aceste acuzaţii. În ciuda menţiunilor din comunicatul COTAR, conform cărora protestul priveşte modul de aplicare a normelor RCA în general, în realitate este vorba despre o acţiune concentrată exclusiv împotriva Euroins", arată societatea în comunicat.

Potrivit acestuia, campania dezlănţuită de către COTAR împotriva Euroins Romania este artificială, nu are niciun temei legal şi vizează orice alte interese în afară de beneficiul consumatorilor şi al transportatorilor.

"Multe dintre petiţiile înregistrate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) sunt depuse de service-uri auto care solicită tarife indecente şi de aceea sunt adesea soluţionate în favoarea Euroins Romania", spun reprezentanţii Euroins.

Ei spun că asociaţia a răspândit săptămâna trecută acuzaţii împotriva Euroins, fiind "aceeaşi cu cea care s-a luptat în primăvara trecută împotriva aplicaţiilor de ride sharing, încercând să păstreze un sistem anacronic şi abuziv în care românii erau ţinute departe de beneficiile progresului tehnic".

"Această asociaţie, care aproape că a blocat accesul românilor la posibilitatea modernă, simplă şi confortabilă de a rezerva un taxi prin intermediul unei aplicaţii, acuză acum Euroins Romania de diverse, în acelaşi mod în care a acuzat aplicaţiile de ride sharing de toate relele", se mai arată în comunicat.

Euroins arată că asociaţia reprezintă şi service-uri auto care au facturat un far de Dacia Logan cu aproape 400 de euro, în condiţiile în care o asemenea piesă costă între 300 şi 700 de lei, în funcţie de generaţia modelului.

"Legea invocată de service-urile auto nu limitează asemenea tarife indecente. De aceea, ori de cât ori Euroins Romania contestă aceste costuri, lacomele service-uri auto depun o plângere la ASF, iar ASF o ia în considerare ca atare şi aşa se face că Euroins Romania ajunge in situaţia de a avea mii de petiţii anunţate de către arbitrul pieţei. De aceea citiţi în media despre cele câteva mii de petiţii împotriva Euroins şi care reprezintă mai puţin de 10% din toate dosarele de daună soluţionate de către Euroins Romania fără nicio problemă. Euroins Romania este victima lăcomiei unor service-uri auto şi aveţi câteva exemple în documentul care însoţeşte acest mesaj. Dacă aceste service-uri auto nu ar forţa Euroins Romania şi alte societăţi care vând asigurări obligatorii RCA să plătească preţuri extravagante pentru unele reparaţii, valoarea medie a poliţelor RCA ar scădea probabil şi mai mult, în beneficiul consumatorilor români", mai arată societatea.

Euroins Romania le recomandă totodată românilor să se adreseze, pentru repararea autovehiculelor avariate, acelor service-uri auto care aparţin mărcilor auto consacrate sau sunt parte a reţelelor naţionale, "şi să continue să aibă încredere în compania care luptă pentru dreptul lor de a plăti pentru o asigurare RCA cel mai mic preţ posibil din punct de vedere legal şi economic".

"Euroins Romania nu se va coborî să răspundă la insultele şi acuzaţiile lansate în spaţiul public de această asociaţie, care s-a ridicat în trecut împotriva dreptului românilor de a beneficia de avantajele aplicaţiilor de ride sharing disponibile pe telefonul mobil, şi care acum încearcă să-şi sporească beneficiul personal pe seama românilor care trebuie să îşi repare autovehiculele", adaugă reprezentanţii companiei.

COTAR a anunţat vineri că va organiza un protest de amploare, pentru a atrage atenţia autorităţilor statului asupra nerespectării prevederilor legale de către Euroins.

”Guvernul României şi ASF trebuie să ne protejeze de numeroasele derapaje existente pe piaţa asigurărilor RCA din România, cauzate de încălcări grave ale legii de societatea Euroins, care au creat prejudicii unui număr considerabil de transportatori, păgubiţi în accidente rutiere”, se arată în comunicat.

COTAR atrage atenţia autorităţilor că situaţia existentă în prezent impune luarea unor măsuri urgente.

”Acestea trebuie să includă declanşarea unei anchete cu privire la modul de îndeplinire al obligaţiilor de către personalul ASF însărcinat cu supravegherea pieţei de asigurări şi demiterea persoanelor care au girat aceste practici ilicite prin atitudinea lor pasivă. În caz contrar, practicile ilicite şi rămase nesancţionate ale Euroins vor conduce la crearea unor blocaje cu efecte devastatoare pentru pieţele de transport şi de asigurări RCA din România, care se vor răsfrânge inclusiv asupra situaţiei consumatorilor şi a siguranţei pe drumurile publice”, se arată în comunicat.

Transportatorii avertizează că practicile ilicite afectează deja mii de persoane, întrucât efectele negative ale acestora nu se răsfrâng doar asupra transportatorilor, ci şi asupra celorlalte categorii de persoane păgubite.

”Gravitatea situaţiei este cu atât mai evidentă în condiţiile în care Euroins, care deţine peste 30% din piaţa RCA la nivel naţional şi un număr de aproximativ două milioane de asiguraţi RCA, nu este singura societate de asigurări care săvârşeşte astfel de abuzuri”, se arată în comunicat.

Potrivit COTAR, în luna noiembrie 2019, în spaţiul public au apărut două note interne ale Euroins, prin care acest asigurător ar fi dat instrucţiuni angajaţilor săi în sensul de a gestiona dosarele de daună într-o manieră care încalcă flagrant dispoziţiile legislaţiei în domeniu.

Euroins Insurance Group (EIG) AD este unul dintre cele mai mari grupuri independente de asigurări care operează în regiunea CEE/SEE/CIS. Grupul cu sediul central în Bulgaria operează în nouă ţări europene şi deşine subsidiare de asigurări în Bulgaria, România, Macedonia de Nord, Ucraina şi Georgia. EIG operează de asemenea în Grecia şi Rusia, şi deţine o companie de asigurări de nişă în Spania şi Italia. În prezent, grupul de asigurări are peste 2,5 milioane de clienţi şi peste 3.000 de angajaţi.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.