Firma de construcţii Euro Construct Trading ’98, controlată de Sorin Vulpescu şi Dan Besciu, a intrat în insolvenţă din cauza unei crize de lichidităţi, societatea anunţând miercuri că a primit aprobarea din partea instanţei la cererea sa de reorganizare judiciară, depusă la Tribunalul Bucureşti, Secţia a VII-a Civilă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Scopul pentru care societatea a solicitat acest lucru este de a proteja locurile de muncă ale salariaţilor societăţii, precum şi de a putea derula în bune condiţii activitatea sa pe şantierele aflate în lucru la data introducerii cererii, până la finalizarea tuturor lucrărilor, conform angajamentelor asumate”, arată compania, într-un comunicat.

Euro Construct Trading `98 ocupă locul trei printre companiile locale de construcţii, pe o piaţă în care activează Delta Antrepriza de Construcţii şi Montaj, Tancrad, Fcc Construccion Barcelona sucursala Bucureşti, Tel Drum şi Tehnologica Radion.

Compania este cunoscută şi pentru faptul că a obţinut mai multe contracte cu statul, ultimul contract realizat fiind Pasajul Sudului din Bucureşti.

”Motivul pentru care societatea s-a văzut nevoită să apeleze la această prevedere legală în vigoare, îl reprezintă criza de lichiditate pe care societatea o traversează din semestrul II/2017 şi care a fost generată de neîncasarea la timp a sumelor datorate către societate din partea beneficiarilor lucrărilor pe care societatea le-a executat până în prezent”, mai spun reprezentanţii companiei.

Aceştia spun că beneficiarii societăţii sunt, în mod covârşitor, companii care administrează infrastructura de transporturi a României, iar întârzierile la plată pentru sumele certe, lichide şi exigibile cuvenite de drept societăţii depăşesc – în unele cazuri – trei ani de zile de la data finalizării lucrărilor.

”Lipsa recepţiei finale a lucrărilor menţionate a condus la imposibilitatea deblocării garanţiilor reale (sume de bani în cash) depuse de către societate în conturi speciale de garanţie, deschise la bănci comerciale şi blocate la dispoziţia beneficiarilor lucrărilor, potrivit legii. Un singur exemplu este edificator în acest sens: Lucrările pentru reabilitarea linei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan European ( Tronson 1: Frontiera – Curtici – Arad- km 614), proiect cu finanţare europeană, au fost finalizate de către asocierea al cărei lider este societatea încă din anul 2014 când lucrarea a fost predată integral beneficiarului, însă până în prezent procesul verbal de recepţie la finalizarea lucrarilor nu a fost semnat de către compania beneficiară, fapt care a generat blocarea în toată această perioadă a sumei de peste 60 milioane lei în conturile de garanţii deschise potrivit prevederilor legale”, adaugă oficialii Euro Construct Trading ’98.

Ei spun că nu mai pot credita în continuare companiile beneficiare în aşteptarea deblocării sumelor extrem de mari consemnate drept garanţii în conturile deschise şi aflate la dispoziţia beneficiarilor, şi speră ”că toate companiile beneficiare să îşi îndeplinească cât mai curând obligaţiile legale ce le revin privind recepţia la finalizarea lucrărilor, care înregistrează întârzieri chiar şi de peste 3 ani de zile faţă de termenul legal”.

Societatea a ales ca administrator judiciar pe Dinu Urse şi Asociaţii SPRL ”pentru redresarea cât mai urgentă a situaţiei financiare a societăţii care se referă strict la o criză de lichiditate şi nicidecum la o posibilă stare de insolvabilitate”.

Reprezentanţii companiei că societatea are o situaţie financiară stabilă şi pozitivă, înregistrând profit din activitatea sa în mod permanent, pe toată perioada de 19 ani de la înfiinţarea sa în data de 26 iunie 1998 şi până în prezent.

”Sumele pe care societatea le are de încasat în prezent depăşesc cu mult toate datoriile societăţii, astfel încât există certitudinea depăşirii cu bine a acestei crize de lichiditate temporară creată prin întârzierile nejustificate în efectuarea plăţilor cuvenite de drept societăţii”, mai spun ei.

Societatea precizează totodată că gradul său de solvabilitate este unul extrem de bun, însă acesta este afectat de întârzierile extrem de mari în plata contravalorii lucrărilor executate pentru companiile beneficiare care administrează infrastructura de transporturi.

”Acest fapt a condus la imposibilitatea achitării la timp a furnizorilor societăţii, dar a generat în acelaşi timp şi un număr de litigii care se află pe rolul instanţelor de judecată şi care nu pot fi imputate societăţii, managementului acesteia sau strategiei de dezvoltare aplicată pe întreaga perioadă de existenţă a societăţii”, mai menţionează compania.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.