Elon Musk a declarat luni că Apple a ameninţat că va exclude Twitter din App Store şi că a oprit în mare parte reclamele pe Twitter, fiind cea mai cunoscută companie care a scos reclame de pe platforma de socializare din cauza preocupărilor legate de politicile de moderare a conţinutului sub noul său proprietar, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Mişcarea aliniază producătorul de iPhone la o listă în creştere de companii, de la General Mills la producătorul de automobile de lux Audi of America, care au oprit sau întrerupt publicitatea pe Twitter de la cumpărarea acesteia de către miliardar, pentru 44 de miliarde de dolari, luna trecută.

”Apple a încetat în mare parte să mai facă reclame pe Twitter. Urăşte libertatea de exprimare în America?”, a spus Musk într-un tweet.

Mai târziu, el a etichetat contul de Twitter al directorului general al Apple, Tim Cook, într-un alt tweet, întrebând ”ce se întâmplă aici?”

Musk a spus ”da” ca răspuns la o întrebare a unui utilizator dacă Apple ameninţă prezenţa Twitter în App Store sau are cerinţe de moderare.

Apple nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Cea mai valoroasă companie din lume a cheltuit aproximativ 131.600 de dolari pe reclame pe Twitter între 10 noiembrie şi 16 noiembrie, în scădere de la 220.800 de dolari între 16 şi 22 octombrie, cu o săptămână înainte ca Musk să încheie acordul de preluare a Twitter, potrivit companiei de măsurare a areclamelor Pathmatics.

Musk, un autodescris absolutist al libertăţii de exprimare, a declarat la începutul acestei luni că Twitter a înregistrat o scădere ”masivă” a veniturilor şi a învinuit grupurile de activişti pentru presiuni exercitate asupra agenţilor de publicitate.

Vânzările de reclame reprezintă aproximativ 90% din veniturile Twitter.

 Platforma a restabilit în ultimele zile contul fostului preşedinte al SUA Donald Trump, precum şi al comediantei Kathy Griffin şi al reprezentantei din Camera Reprezentanţilor Statelor Unite, Marjorie Taylor Greene.

Reintegrarea lui Trump a determinat o coaliţie de activişti pentru drepturile civile să spună săptămâna trecută că îi îndeamnă pe agenţii de publicitate de pe Twitter să emită declaraţii despre scoaterea anunţurilor de pe platformă.

La o prezentare pentru agenţii de publicitate din luna mai, unele agenţii de publicitate şi mărci erau deja sceptice , din cauza temerilor că Musk ar putea reduce moderarea conţinutului şi protecţia securităţii pe platformă.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.