Eli Lilly a lansat marţi o nouă formă a medicamentului său pentru slăbit Zepbound, pentru aproximativ jumătate din preţul de listă lunar obişnuit, pentru a ajunge la milioane de pacienţi fără acoperire de asigurare pentru injecţia populară, cum ar fi cei cu Medicare, transmite CNBC.
Mişcarea urmăreşte, de asemenea, să extindă oferta de Zepbound în SUA, pe măsură ce cererea creşte vertiginos, şi să se asigure că pacienţii eligibili accesează în siguranţă tratamentul real, pe măsură ce versiunile imitatoare mai ieftine câştigă teren.
Compania oferă acum fiole cu doză unică de 2,5 miligrame şi 5 miligrame de Zepbound pentru 399 USD pe lună şi, respectiv, 549 USD pe lună, prin intermediul site-ului său direct pentru consumator.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
Pacienţii încep de obicei tratamentul cu o doză de 2,5 miligrame, cresc treptat cantitatea şi mai târziu iau aşa-numitele doze de întreţinere pentru a menţine greutatea.
Preţurile de listă ale Zepbound şi ale altor medicamente populare de slăbit, cum ar fi Wegovy, al Novo Nordisk, sunt în jur de 1.000 USD pe lună înainte de asigurare şi alte reduceri.
Aceste tratamente fac parte dintr-o clasă de medicamente de succes numite GLP-1, care imită anumiţi hormoni intestinali pentru a reduce apetitul unei persoane şi pentru a regla zahărul din sânge.
Pacienţii trebuie să folosească o seringă şi un ac pentru a extrage medicamentul dintr-un flacon cu doză unică - versiunea Zepbound Eli Lilly care a fost lansată marţi - şi să se injecteze singuri.
Acest lucru diferă de stilourile autoinjectoare cu doză unică, forma disponibilă în prezent a tuturor dozelor de Zepbound, pe care pacienţii le pot injecta direct sub piele cu un clic pe un buton.
Eli Lilly a spus că flacoanele vor crea o capacitate suplimentară de aprovizionare, deoarece sunt mai uşor de fabricat decât stilourile cu autoinjector.
Versiunea cu preţ mai mic va fi benefică pacienţilor care sunt dispuşi să plătească ei înşişi pentru Zepbound şi sunt înscrişi în planuri de sănătate Medicare sau sponsorizate de angajator care nu acoperă în prezent tratamentele pentru obezitate, a declarat Patrik Jonsson, preşedintele Eli Lilly pentru diabet şi obezitate, într-un interviu.
El a menţionat că beneficiarii Medicare nu sunt, de asemenea, eligibili pentru programele de carduri de economii ale Eli Lilly pentru Zepbound.
Un program permite persoanelor cu acoperire de asigurare pentru Zepbound să plătească doar 25 USD din buzunar, în timp ce altul permite celor a căror asigurare nu acoperă medicamentul să plătească până la 550 USD.
De asemenea, faptul că pacienţii plătesc direct pentru flacoanele cu doză unică de Zepbound ”permite un preţ transparent prin eliminarea entităţilor terţe din lanţul de aprovizionare”, a adăugat compania într-un comunicat.
”Nu vor exista markupuri şi credem că este foarte important... ca consumatorii să aibă această predictibilitate în ceea ce priveşte preţul”, a spus Jonsson.
Pacienţii cu o reţetă valabilă pot achiziţiona flacoanele cu doză unică de la o nouă secţiune ”farmacie cu plată automată” de pe site-ul companiei direct către consumator, LillyDirect. E
li Lilly este în parteneriat cu o farmacie digitală terţă parte, Gifthealth, care va procesa reţetele electronic, precum şi va împacheta şi trimite flacoane pacienţilor eligibili.
Oamenii pot alege, de asemenea, să cumpere seringi şi ace de pe site-ul Eli Lilly şi vor avea acces la materiale despre cum să administreze corect Zepbound dintr-o fiolă.
LillyDirect, care a fost lansat în ianuarie, conectează oamenii cu o companie independentă de telesănătate care poate prescrie anumite medicamente dacă pacienţii sunt eligibili.
Site-ul oferă, de asemenea, o opţiune de livrare la domiciliu dacă tratamentul prescris este de la Eli Lilly, accesând o farmacie online terţă parte pentru a completa reţetele şi a le trimite direct pacienţilor.
Eli Lilly a spus într-un comunicat că distribuirea fiolelor prin intermediul site-ului se va asigura că pacienţii şi furnizorii de servicii medicale primesc Zepbound ”autentic”.
Acesta se bazează pe eforturile companiei de ”a ajuta la protejarea publicului de pericolele prezentate de proliferarea de imitaţii contrafăcute, false, nesigure sau netestate ale medicamentelor Lilly”, potrivit comunicatului.
În timpul penuriei, U.S. Food and Drug Administration permite farmaciilor combinate să facă versiuni ale medicamentelor care sunt în esenţă o copie a medicamentelor de marcă.
Medicamentele compuse sunt alternative personalizate la medicamentele de marcă concepute pentru a satisface nevoile unui anumit pacient. Dar atât medicamentul Zepbound, cât şi cel al lui Eli Lilly Mounjaro sunt protejate de brevet în SUA.
De asemenea, compania nu furnizează ingredientul activ al acestor două medicamente, tirzepatida, grupurilor externe.
Eli Lilly a spus că ridică întrebări cu privire la ceea ce unele farmacii compuse şi alte clinici vând şi comercializează consumatorilor.
Compania şi rivalul său Novo Nordisk au intervenit ambele pentru a aborda problema versiunilor ilicite ale tratamentelor lor de slăbire şi diabet, dând în judecată clinici de wellness, spa-uri medicale şi farmacii combinate din SUA, în ultimul an.
Toate dozele de Zepbound sunt acum listate ca fiind disponibile în baza de date a FDA privind deficitul de medicamente. Totuşi, în ultimele şase luni au apărut mii de platforme online care oferă versiuni combinate de medicamente de slăbit de la Novo Nordisk şi Eli Lilly, potrivit lui Jonsson.
”Credem că populaţia SUA este de fapt o ţintă pentru... medicamente anti-obezitate netestate, neaprobate, nereglementate, despre care ştim că sunt departe de a conţine întotdeauna medicamentul pe care ar trebui să îl conţină. Aceasta este, de asemenea, o oportunitate de a ne asigura că există acces la tirzepatidă aprobată de FDA şi aprobată de calitate pentru consumatorii care au nevoie”, a spus el.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.