Doi senatori americani propun o lege care să solicite Administraţiei Federale a Aviaţiei (FAA) să rescrie standardele de evacuare a aeronavelor, pentru a lua în considerare mai bine condiţiile reale, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Regulile actuale spun că operatorii aerieni trebuie să poată evacua pasagerii în 90 de secunde, dar nu stabilesc cerinţe privind dimensiunea scaunului.

FAA foloseşte teste pentru a determina dacă dimensiunile reduse ale scaunelor şi spaţiul dintre scaune sunt sigure.

Senatorii Tammy Duckworth şi Tammy Baldwin susţin că testele de simulare ale FAA nu includ condiţiile din viaţa reală şi propun Legea privind evacuarea de urgenţă a cabinei aeronavei (EVAC).

"M-a îngrozit că nu este un test realist. Ei folosesc grupuri de oameni apţi", a declarat Duckworth, care este dublu amputat, pentru Reuters, menţionând că testele FAA se referă doar la 60 de pasageri.

”Standardele actuale nu sunt realiste şi, dacă vom testa, trebuie să avem parametri realişti.”

În 2018, Congresul a ordonat FAA să emită reglementări care să stabilească dimensiunile minime pentru scaunele pentru pasageri ”necesare pentru siguranţa pasagerilor” în termen de un an, dar nu a făcut acest lucru.

FAA a lansat un studiu de evacuare a cabinei aeronavei în martie şi a declarat joi că examinează 26.000 de comentarii publice pe care le-a primit pentru a determina ”dacă dimensiunea şi distanţa actuală dintre scaune afectează evacuarea pasagerilor”.

Agenţia a menţionat că Congresul îi cere să urmeze liniile directoare de cercetare etică pentru testarea umană, limitând utilizarea persoanelor cu dizabilităţi, a copiilor şi a vârstnicilor.

C.B. ”Sully” Sullenberger, pilotul comercial care a aterizat în siguranţă un Airbus A320 pe râul Hudson din New York în 2009, după ce a lovit un stol de gâşte, a declarat pentru Reuters că sprijină proiectul de lege.

”Fiind unul dintre puţinii oameni care au fost nevoiţi să comande evacuarea unui avion de linie după o aterizare de urgenţă, am văzut direct cât de dificil poate fi”, a spus Sullenberger, spunând că ”îmbunătăţeşte siguranţa pasagerilor şi a echipajului prin îmbunătăţirea standardelor de evacuare a aeronavelor, pentru a reflecta realitatea evacuărilor de urgenţă şi pentru a salva vieţi atunci când secundele contează".

Două asociaţii comerciale ale companiilor aeriene spun că FAA nu ar trebui să scrie reglementări care să stabilească dimensiunile minime ale scaunelor, argumentând că agenţia ”a studiat amănunţit dimensiunile scaunelor şi a concluzionat că dimensiunile şi configuraţiile actuale pentru pasageri sunt sigure”.

Luna trecută, alţi şase senatori democraţi au îndemnat FAA să interzică companiilor aeriene să mai micşoreze locurile de avion.

În septembrie, o curte de apel a Statelor Unite a audiat argumente din partea unui asociaţii a transportatorilor aerieni care îi solicită să ordone FAA să stabilească dimensiunile minime ale scaunelor pentru avioanele de pasageri.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.