Ministrul Justiţiei, Alina Gorghiu, a dispus, joi, revocarea directorului general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, Valentina Burdescu, după ce Corpul de Control a constatat un management defectuos, întrucât deciziile privind modul şi momentul implementării noului sistem informatic şi testarea insuficientă a aplicaţiei informatice au generat disfuncţionalităţi în activitatea instituţiei. Totodată, Luiza Mardare a fost numită în funcţia de director general al ONRC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Ministerul Justiţiei arată, într-un comunicat de presă transmis joi, că procesul de digitalizare a serviciilor oferite de ONRC înseamnă creşterea gradului de utilizare a serviciilor de e-guvernare, modernizarea şi eficientizarea activităţilor şi fluxurilor interne instituţionale.

De asemenea, în aceste săptămâni, ministrul Justiţiei a solicitat conducerii instituţiei să aibă o comunicare constantă şi transparentă cu mediul de afaceri, cu profesioniştii şi cu reprezentanţii celorlalte instituţii pentru a soluţiona cât mai rapid deficienţele generate de implementarea noului sistem informatic.

Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou

În plus, Alina Gorghiu a solicitat conducerii ONRC să fie organizate şedinţe săptămânale cu directorii oficiilor teritoriale. O astfel de şedinţă a avut loc marţi, fiind identificate soluţii pentru depăşirea acestei perioade tranzitorii. Ministrul Justiţiei i-a asigurat pe directorii oficiilor teritoriale de tot sprijinul pentru soluţionarea problemelor întâmpinate, în limita atribuţiilor Ministerului Justiţiei.

De asemenea, Ministerul Justiţiei a iniţiat o Ordonanţă de Urgenţă, adoptată în şedinţa de Guvern de miercuri, prin care va fi alocat un număr mai mare de personal în soluţionarea dosarelor înregistrate la ONRC. În comunicat se arată că prima măsură propusă prin OUG este reîncadrarea consilierilor juridici pe funcţii de registratori printr-o procedură internă, având în vedere că există 46 de posturi de registratori vacante la nivelul ONRC şi al oficiilor din ţară. Cea de-a doua măsură propune exercitarea de către personalul cu funcţie de conducere a atribuţiilor de registrator.

Totodată, Gorghiu a dispus Corpului de Control al ministrului efectuarea unui control la ONRC, începând din 19 august, în contextul discuţiilor din spaţiul public privind anumite sincope în funcţionarea noului sistem informatic al instituţiei.

”Raportul Corpului de Control a constatat existenţa unui management defectuos la nivelul conducerii O.N.R.C.. Mai exact, decizia punerii în producţie a noului sistem la data de 26 iulie 2024, precum şi suspendarea activităţii O.N.R.C. şi a oficiilor teritoriale în perioada 16-25 iulie au fost adoptate în mod exclusiv de către directorul general/managerul de proiect Valentina Burdescu, fără consultarea personalului din cadrul O.N.R.C. şi din cadrul oficiilor teritoriale. Precizăm că directorul general al O.N.R.C. a fost desemnat manager de proiect pentru proiectul privind noul sistem al O.N.R.C. în data de 29 octombrie 2018. Concluziile raportului Corpului de control arată că deciziile cu privire la modul şi momentul implementării noului sistem informatic, precum şi testarea insuficientă a aplicaţiei informatice au generat disfuncţionalităţi în activitatea instituţiei”, scrie în comunicatul Ministerului Justiţiei.

Aceeaşi sursă adaugă că, în ceea ce priveşte comunicarea conducerii ONRC cu mediul de afaceri şi cetăţenii, aceasta a fost profund deficitară.

”Având în vedere concluziile raportului Corpului de Control, ministra Justiţiei a dispus, astăzi, 12.09.2024, revocarea directorului general al ONRC, Valentina Burdescu. Totodată, ministra Justiţiei a dispus numirea doamnei Luiza Mardare în funcţia de director general al ONRC. Este o persoană cu experienţa unei funcţii de conducere, fiind director al ORCT Constanţa, familiarizată cu noul sistem implementat. Are o viziune amplă asupra organizării interne a instituţiei. Ministerul Justiţiei respectă mediul de afaceri şi profesioniştii din domeniu. Căutăm cele mai bune soluţii pentru a depăşi cât mai repede inconvenientele întâmpinate în această perioadă. Suntem convinşi că sincopele sesizate în implementarea noului sistem informatic îşi vor găsi cât mai rapid o soluţionare”, se arată în finalul comunicatului.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.