József Váradi, director executiv al Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală şi de Est, a declarat joi într-o conferinţă de presă, că 2017 a fost un an al expansiunii masive pentru Wizz Air, că anul trecut compania a transportat peste 6,8 milioane de pasageri pe rutele sale, ceea ce reprezintă o creştere cu 28% şi că a lansat 17 noi rute din România, pentru acest an urmând să lanseze alte trei către Atena, Goteborg şi Nisa.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acesta a fost prezent joi la Bucureşti, unde a prezentat într-o conferinţă de presă rezultatele companiei Wizz Air pe 2017 şi obiectivele pentru acest an.

Despre rezultatele anului trecut, József Váradi afirmă că 2017 a fost un an al expansiunii masive pentru Wizz Air.

”Am avut creşteri semnificative în toate sectoarele de business care au determinat ca Wizz să devină una dintre companiile aeriene cu cea mai mare creştere şi care au aşezat fundaţia pentru viitoarea dezvoltare a companiei în următorul deceniu”, a mai spus el.

În 2017, Wizz Air a transportat peste 6,8 milioane de pasageri pe rutele sale pe România, ceea ce reprezintă o creştere cu 28% faţă de anul precedent. În total, în toate ţările, 28 de milioane de pasageri au folosit zborurile Wizz Air, cu 24% mai mult faţă de 2016.

În cursul anului trecut, Wizz Air a lansat 17 noi rute din România şi şi-a extins bazele din Cluj-Napoca şi Craiova adăugând două aeronave suplimentare şi creând astfel peste 70 de locuri de muncă directe în cadrul companiei.

De asemenea, Wizz Air va avea 8,8 milioane de locuri la vânzare pe rutele sale din România în 2018, cu 16% mai mult decât anul trecut. Wizz Air va avea alocate 24 de aeronave la cele şase baze, Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi şi Timişoara, iar numărul de angajaţi orientaţi către pasageri va ajunge la peste 950.

În prezent, reţeaua Wizz din România este formată din 143 de rute, inclusiv zborul intern Bucureşti – Cluj-Napoca.

Extinderea flotei va permite companiei să lanseze trei noi rute din România spre Atena, Goteborg şi Nisa. Wizz oferă acum 48 de rute spre 20 de ţări din Bucureşti.

József Váradi a mai anunţat că deocamdată compania nu intenţionează să deschidă operaţiuni long haul.

14 aeronave noi s-au alăturat flotei Wizz Air, 13 Airbus A321 şi un Airbus A320, ceea ce face acum ca numărul total de aparate de zbor să ajungă la 88. 

Aeronavele suplimentare vor crea alte 600 de locuri de muncă directe în cadrul companiei, iar peste 3.500 de specialişti în aviaţie lucrează acum în cadrul companiei aeriene ce are 27 de baze în 15 ţări, incluzând şi cele mai noi baze Wizz de la Londra Luton în Marea Britanie şi Varna, în Bulgaria.

Wizz Air va continua, de asemenea, să-şi dezvolte reţeaua de rute, cu alte şapte aeroporturi şi mai mult de 100 de noi rute ceea ce va însemna o creştere a reţelei la aproape 600 de rute către 145 de destinaţii în 44 de ţări.

De asemenea, Wizz Air a semnat cea mai mare comandă de aeronave cu Airbus pentru achiziţionarea în viitor a încă 146 de aeronave Airbus din familia A320neo. Noul angajament, odată ce va fi aprobat de acţionarii companiei, va creşte comanda totală de aeronave Airbus la un număr de 282, ceea ce va asigura un flux de aparate de zbor până la finalul anului 2026.

În conferinţă Váradi a spus că e doar o chestiune de timp până ce Tarom va dispărea.

Întrebat dacă are un plan în situaţia în care Tarom ar da faliment, acesta a declarat că ”este pregătit de cinci ani pentru un astfel de scenariu”, referindu-se la posibilitatea de a achiziţiona din flota companiei româneşti, în situaţia în care ar da faliment.

Ulterior, el a precizat pentru News.ro: ”Cred că această afacere a dispărut (referitor la Tarom, n.r.). Vă aduceţi aminte ce s-a întâmplat în Ungaria, cu Malev, a falimentat, vedeţi ce s-a întâmplat cu Air Berlin, cu AlItalia sau Monarch Airlines (toate intrate în faliment, n.r.). Companiile ineficiente nu sunt capabile să supravieţuiască. Deci sunt foarte sceptic”.

”Este o competiţie acerbă, iar companiile aviatice sunt din ce în ce mai eficiente pe piaţă şi cred că supravieţuirea este foarte dificilă”, a punctat şeful Wizz Air.

 

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.