Directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), Nicolae Dan Tivilichi, susţine că 75 la sută din cantitatea de marfă ce tranzitează România ajunge în Portul Constanţa, spunând că sectorul naval este cel care merge cel mai bine în ţara noastră.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Directorul CN APMC a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că trebuie realizată o strategia navală a României la care să contribuie toţi cei implicaţi în această activitate. 

“Un alt lucru pe care nu l-am spus, dar s-a întâmplat în cursul anului 2017. Constanţa şi-a reafirmat şi reîntărit rolul de lider al comunităţii navale din România. Încercăm, adunând toate administraţiile, toţi cei implicaţi în această activitate, să facem ceva ceea ce noi toţi ne-am dori, dar nu s-a întâmplat: o strategie navală a României. De fapt şi de drept, la ora actuală, în ţara noastră, sectorul de activitate care merge cel mai bine, cu toate minusurile şi plusurile lui, este sectorul naval”, a afirmat Nicolae Dan Tivilichi.

El a menţionat că peste 75 la sută din întreaga cantitate de marfă care tranzitează ţara noastră ajunge în Portul Constanţa.

“Trebuie să înţelegem că poate mai bine de 75 la sută din întreaga cantitate de marfă care tranzitează România are ca punct final al României Portul Constanţa, indiferent că pleacă pe calea ferată sau pe autostrăzi. Aici avem noi mai multe lucruri de rezolvat. Dacă ne uităm în jurul nostru, unii poate şi-au făcut mai bine calea ferată, discutăm de Bulgaria, şi-au făcut mai bine poate drumuri, de-aia vor şi poduri, să-şi folosească infrastructura de transport. Noi trebuie să ne folosim infrastructura noastră de transport, autostrada pe care ne-a dat-o Dumnezeu, Dunărea”, a afirmat directorul CN APMC.

El spune că sunt discuţii de atragerea de noi mărfuri către Portul Cosntanţa din Viena şi Polonia. 

“Dacă ajungem la containere, vă pot spune aşa, la ora actuală, din Viena pleacă spre Hamburg 350 de mii de TEU-uri anual. În discuţiile pe care le-am avut cu ei, au spus: «Faceţi Dunărea predictibilă să poată veni la Portul Constanţa şi vi le dăm pe toate». Încercăm să preconizăm o nouă rută – Polonia, a cărei marfă intenţionează să găsească ca al doilea culoar de marfă Portul Constanţa. Sunt două variante: ori vine pe cale ferată, dar asta înseamnă că tranzitează un pic Ucraina, intră în nordul ţării şi ajunge în Portul Constanţa sau, un pic mai sigur, Polonia, direct Ungaria, se înţeapă în Dunăre, la Baia, spre exemplu, şi vine pe apă în Portul Constanţa”, a explicat Nicolae Dan Tivilichi.

El a menţionat că pe mai multe hărţi ale Uniunii Europene Portul Constanţa nu există, spunând că lumea trebuie să ştie că acest port este cel mai mare de la Marea Neagră.

Nicolae Dan Tivilichi a mai menţionat că în acest an cantitatea de marfă din Portul Constanţa va depăşi 60 de milioane de tone.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.