Directorul general al ANPC, Paul Anghel, spune că bunurile şi serviciile de pe litoral sunt conforme ”într-o proporţie foarte mare”, dar că mai există şi operatori economici care se comportă incorect cu consumatorii. Totodată, el i-a sfătuit pe turişti să nu mai ia mâncare pe plajă pentru că aceasta se poate altera şi îi poate îmbolnăvi, recomandându-le celor care fac toxiinfecţii alimentare să sesizeze autorităţile şi să meargă la spital.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Paul Anghel a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, susţinută la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa, că în cadrul “Comandamentului Litoral 2017” vor fi detaşaţi, începând cu 1 iulie, comisari din ţară, urmând să fie aduşi câte trei-patru în Mamaia, Neptun şi Costineşti, iar numărul lor ar putea creşte în funcţie de problemele apărute.

“Începând cu 1 iulie, vor fi detaşaţi în cele trei locaţii deja cunoscute: Mamaia, Neptun şi Costineşti comisari din ţară care să asigure bunul mers. O să fie pe fiecare locaţie trei-patru în funcţie de perioadă, iar în funcţie de problemele care apar, am putea să suplimentăm cu mai mulţi comisari”, a afirmat Paul Anghel.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

El a mai spus că până în prezent au fost înregistrate 15 sesizări privind diverse probleme întâlnite pe litoral, cele mai multe vizând structurile de alimentaţie publică şi pe cele de cazare.

“Până în acest moment avem înregistrate şase reclamaţii pe structurile de alimentaţie publică, şapte reclamaţii pe structurile de cazare, două reclamaţii pe zona de agrement, asta în ceea ce priveşte zona litoralului”, a spus directorul general al ANPC.

El a menţionat că printre sesizările consumatorilor s-au aflat calitatea necorespunzătoare a unor preparate, lipsa grupului sanitar la un beach-bar, condiţii de cazare necorespunzătoare sau tarife prea mari comparativ cu condiţiile oferite.

“Au existat şi două reclamaţii pe zona de agrement. Una privind banana aceea uriaşă, pe partea de informare, şi deja vechea problemă cu zona de plajă şi de cearceafuri şi de loc liber, de articolul 18 din ordinul 1204 privind delimitarea zonei de cearşafuri în raport cu zona de şezlonguri. Trebuie spus că şi în acest an, ca şi anul trecut, pentru zonele de plaje extinse este incorect ca operatorul economic să apeleze la a depune şezlonguri în zona aceea şi să obţină venituri, fie că vorbim de şezlonguri, fie că vorbim de beach-baruri, de zone comerciale din care să rezulte un anumit profit”, a precizat Paul Anghel.

Directorul general al ANPC a mai declarat că nu trebuie speriat turistul care vine pe litoral şi că trebuie acordată încredere operatorului care s-a comportat corect cu consumatorii, spunând că bunurile şi serviciile din această zonă sunt conforme ”într-o proporţie foarte mare”.

“Nu vreau să speriem turistul român sau turistul care vrea să vină pe litoralul românesc. Trebuie să dăm încredere operatorului care a investit şi operatorului care s-a comportat corect în relaţia cu consumatorul. Sigur că există uscături în această pădure, sigur că există şi operatori economici care se comportă incorect în relaţia cu consumatorii, dar asta nu înseamnă că trebuie să alungăm consumatorul român, să îl trimitem în Bulgaria sau în Grecia. E clar că toată situaţia este monitorizată şi de ANPC şi de celelate insituţii şi autorităţi ale statului. În momentul acesta, bunurile şi serviciile de pe litoralul românesc, într-o proporţie foarte, foarte mare, sunt conforme”, a afirmat Paul Anghel.

El le-a recomandat turiştilor care vin la mare să evite apariţia unor episoade de toxiinfecţie alimentară, să nu mai ia mâncarea de la hotel şi să o ducă pe plajă pentru că aceasta se poate altera dacă stă la temperaturi ridicate.

“Există persoane care pleacă cu mâncare pe plajă şi care stau la 50-60 de grade cu mâncare în sacoşă, luată de la all-inclusive. Normal că la anumite temperaturi, altele decât cele indicate de producător sau de cel care o face, există posibilitatea să se altereze şi să intre în probleme cu toxiinfecţia alimentară. Rugămintea noastră, sfatul nostru ar fi să nu se ia mâncare pe plajă de la micul dejun sau poate doar fructe sau lucruri care rezistă la anumite temperaturi pentru că altfel există posibilitatea ca acestea să se altereze la temperaturile nepotrivite”, a mai spus directorul general al ANPC.

De asemenea, el le mai recomandă turiştilor care fac toxiinfecţii alimentare să depună reclamaţii la autorităţile statului şi să meargă la spital. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.