La nivel mondial, turismul capătă nuanţe în fiecare an, astfel că apar noi destinaţii, în timp ce anumite zone turistice dispar din interesul turistic din motive socio-politice sau economice, a declarat pentru News.ro, Daniela Shah, coproprietar al agenţiei de turism Eturia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Unele ţări încearcă să îţi schimbe poziţionarea, altele, ca destinaţii turistice, încep să se branduiască. Când vine vorba despre turiştii români, aceştia devin din ce în ce mai activi, doritori să descopere locuri noi, astfel această dorinţă a lor de experienţe imprimă agenţiilor de turism un nou ritm şi anume acela de a se autodepăşi şi a se reinventa permanent”, a declarat Daniela Shah.

Touroperatorul activează de 12 ani, Eturia fiind prima agenţie de turism din România specializată în vacanţe exotice personalizate.

”Până în acest moment românii pasionaţi de vacanţe personalizate aleg să călătorească în: SUA, Japonia, Maldive, Peru, Cuba şi Tanzania. Observăm şi faptul că turiştii noştri fideli îşi îndreaptă atenţia către zone precum: Canada, Mexic, Brazilia, Mauritius, Africa de Sud şi Indonezia”, a adăugat ea.

Daniela Shah afirmă că turiştii companiei caută mereu să schimbe registrul călătoriilor lor şi în fiecare an îşi adaugă în lista de vacanţe o capital şi un sejur la plajă, dar se reîntorc şi vor să experimenteze şi un circuit, care de obicei se află în destinaţii mai puţin vizitate de români.

”Printre favorite, ca şi desinaţii ‘altfel’, se numără: Argentina, Malaezia, Iran, Ecuador, Uzbekistan şi Etiopia. De altfel, recent m-am întors din Iran, unde am călătorit împreună cu un grup de turişti Eturia. Ţara este fabuloasă şi am avut o experienţă extraordinară la miezul nopţii, la un concurs de wrestling în aer liber, în centrul oraşului Shiraz”, precizează coproprietarul Eturia.

De asemenea, printre destinaţiile care devin interesante pentru turiştii Eturia se numără: Papua Noua Guinee, Iran, Fiji, Borneo, Mozambic, Paraguay şi Antarctica.

În ceea ce priveşte tarifele, pentru Iran, de exemplu, preţul pleacă de la 2.400 euro/persoană, iar pentru circuite mai complexe se ridică spre 3.600 euro/persoană.

”Pentru Antarctica avem o croazieră cu însoţitor român la 4.600 euro/persoană, şi ajungem la 6.000 euro/persoană, pentru programe mai lungi sau mai elaborate”, mai spune ea.

Făcând o caracterizare a turistului Eturia, Daniela Shah precizează că acesta este un pasionat de călătorie, acceptă provocări şi le savurează la maxim.

”În alegerea destinaţiei se inspiră din experienţele prietenilor din cercurile apropiate, din filme sau orice alte surse aflate mai mult sau mai puţin la îndemână. Este un om educat, informat, meticulos, cu o inclinaţie naturală către produse şi servicii de înalte standarde, către experienţe care îţi îmbogăţesc sufletul şi este suficient de intransigent pentru a remarca orice este neconform. Este o persoană destul de ocupată, ce preferă să îşi petreacă timpul liber, dealtfel destul de limitat, într-un alt mod decât verificând activităţile şi atracţiile dintr-o destinaţie. Este un om responsabil, care respectă mediul înconjurător, oamenii din jurul său, cultura fiecărui popor şi natura, indiferent de modul în care interacţionează cu acestea”, menţionează ea.

Daniela Shah mai spune că există la nivel global un interes crescut pentru turismul responsabil, iar alegerile pe care le facem referitor la vacanţele noastre pot ajuta la protejarea comunităţilor locale şi a mediului înconjurător din întreaga lume.

”În timp ce posibilul impact negativ al turismului devine tot mai evident, călătoria în mod responsabil a devenit un aspect extrem de important, atât pentru turişti, cât şi pentru guvernele şi organizaţiile de turism din întreaga lume. Ne dorim să maximizăm, pe cât posibil, impactul pozitiv al turismului, dar şi să reducem la minimum aspectele dăunătoare ale acestuia. Din acest motiv, colaborăm cu operatori de turism locali, folosim întotdeaună serviciile unor ghizi şi conducători auto locali, care contribuie direct la economia ţării lor şi care permit turiştilor să obţină o perspectivă mai bună asupra vieţii tradiţionale”, afirmă Daniela Shah.

O altă provocare o reprezintă evoluţia lumii digitale.

”Fiind conectaţi continuu la tehnologie, atunci când au nevoie de informaţii sau de răspuns la o întrebare, de multe ori călătorii caută solutiile online, pe site-uri româneşti, sau străine, pe grupuri cu interese comune, la prieteni sau oricine a călătorit într-o destinaţie şi le poate oferi răspunsuri mai mult sau mai puţin documentate. Operatorii de turism vor trebui să creeze instrumente complexe, care să reducă efortul de obţinere a informaţiilor, dar mai ales să se documenteze şi updateze permanent, pentru a-şi menţine know-how-ul la nivelul aşteptărilor clienţilor. Ce trebuie să ştie turiştii, este că atunci când apelezi la o agenţie de turism, aceasta îşi asumă şi problemele care pot apare pe parcursul derulării vacanţei. Aparent, când totul decurge fără cusur, nu se justifică să plăteşti un cost relativ mai ridicat unei agenţii de turism, faţă de ce ţi-ai putea rezerva singur, însă lucrurile se schimbă atunci când apar situaţii neprevăzute, pe care agenţia şi consultantul tău te pot ajuta să le rezolvi eficient, pentru a te întoarce cu bine acasă”, concluzionează Daniela Shah.

Eturia oferă vacanţe şi servicii personalizate în toate cele peste 100 de ţări de pe toate continentele, având contracte directe cu peste 160 de agenţii locale şi peste 320 de hoteluri.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.