Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) solicită redactarea unei noi legi a societatilor, deoarece actuala lege a suferit numeroase modificări de-a lungul anilor, dar şi introducerea sediului electronic obligatoriu şi obligativitatea folosirii semnăturii electronice pentru toţi cei înregistraţi în Registrul Comerţului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”CNIPMMR susţine toate măsurile prin care se elimină sarcinile birocratice ale întreprinzătorilor, propunând în completarea lor cu un set de măsuri care să asigure o digitalizare a relaţiei stat-antreprenor, astfel: 1. Redactarea unei noi legi a societăţilor - actuala lege a suferit numeroase modificări de-a lungul anilor, fiind republicată de două ori din cauza numărului mare de modificări/completări. 2. Introducerea sediului electronic obligatoriu - e-sediu  - toţi profesioniştii înregistraţi în Registrul Comerţului trebuie să aibă un sediu electronic pentru asigurarea comuncărilor cu organele administraţie publice; 3. Obligativitatea folosirii semnăturii electronice pentru toţi profesionişti -  e-semnatură – toţi profesionişti înregistraţi în Registrul Comerţului trebuie să folosească mijloace de comunciare elctronică şi toate documentele, cel putin în relaţia cu instituţiile publice, să fie semnate cu semnătură electronică”, arată CNIPMMR.

De asemenea, Consiliul pentru IMM-uri mai cere introducerea Carnetului de conducere a afacerii – un curs de formare antreprenorială pentru administratorii societaţii, cu excepţia absolvenţilor de învăţământ superior/liceelor economice, asigurându-se astfel un minim pachet de cunostinţe econimice, juridice şi de management, precum şi instituirea obligativităţii aderării la o asociaţie a mediului de afaceri.

”Eliminarea obligativităţii menţionării CAEN în Statut – cu excepţii: armament, produse chimice etc -  cu păstrarea doar a obligatiei de autorizare (introducerea prezumţiei  ca  toate codurile  CAEN sunt trecute în statut/act constitutiv) - se limină astfel procedurile birocratice prin care este necesar să îţi modifici în primă fază Statul pentru a menţiona un nou cod CAEN şi, ulterior, să îl autorizezi sau situţiile în care avem un statut de 2-3 pagini, urmat de 10 pagini de coduri CAEN; Comasarea formularelor pentru înfiinţare într-unul singur simplificat; Păstrarea posibilităţii organizării AGA prin sisteme de video-conferinţă/mijloace electronice”, mai arată CNIPMMR.

Ministerul Justiţiei şi ONRC propun modificarea Legii societăţilor nr.31/1990 prin simplificarea formalităţilor şi permanentizarea unor măsuri din timpul perioadei de urgenţă, dintre care adoptarea, ca soluţie definitivă, a măsurii temporare prevazute la art. 27 din O.U.G. nr. 70/2020, in sensul că declaraţiile pe proprie raspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri să poată avea forma de înscris sub semnatură privată în formă electronică şi să poată fi transmise la oficiul registrului comerţului, în original, prin mijloace electronice, cu semnatură electronică sau prin servicii de poştă şi curier.

Ministerul Justiţie şi ONRC propun totodată şi eliminarea cerinţei de depunere, în susţinerea cererilor de înregistrare, a declaraţiei pe proprie răspundere privind îndeplinirea condiţiilor legate privind deţinerea unor calităţi (asociat, administrator, cenzor, membru cooperator s.a.), precum şi a specimenului de semnatură; reglementarea posibilităţii ca certificatul de înregistrare prevăzut la art. 8 din Legea nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare, să fie emis şi în formă electronică.

Alte propuneri sunt eliminarea obligativităţii depunerii dovezii privind efectuarea vărsămintelor privind capitalul social şi a depunerii actelor de proprietate pentru aporturile în natură, iar în cazut în care printre ele figurează şi imobile, a certificatului constatator al sarcinilor de care sunt grevate, dar şi eliminarea obligaţiei de publicare în Monitorul Oficial al României a hotărâritor AGA, a extrasului rezoluţiei la înmatriculare şi a notificării privind depunerea actului constitutiv.

Consiliul Naţional al IMM-urilor din România solicită Guvernului României, prezentarea pachetului de măsuri de relansare economică într-un format unitar, cuprinzând măsurile, termenele de implementare şi bugetele alocate.

”O astfel de prezentare va asigura stabilitatea şi predictibilitatea mediului de afaceri şi va clarifica direcţiile de revenire şi dezvoltare economică pentru perioada următoare, având în vedere faptul că pandemia COVID-19 a afectat competitivitatea unor sectoare economice. Ţinând cont de măsurile şi susţinerea acordată acestora de către Guvernul României, antreprenorii îşi vor putea elabora strategii şi planuri de afaceri pe termen  mediu şi lung ţinând cont de măsurile anunţate şi direcţiile de dezvoltare economică pe care acesta le va susţine în următoarea perioadă”, spun reprezentanţii CNIPMMR.

Mai mult, potrivit cifrelor Inspecţiei Muncii, 467.000 de locuri de muncă au fost pierdute din economia naţională în perioada 16 martie – 1 iunie, piaţa locală a muncii rămânând fără aproape 6.100 joburi zilnic în perioada menţionată.

”Din informaţiile pe care le avem până în prezent, cele mai multe din aceste contracte erau part-time sau contracte de muncă ale persoanelor care aveau 2 sau mai multe contracte active”, mai spun ei.

Astfel, devine importantă implementarea urgentă a măsurilor de susţinere a mediului de afaceri pentru a putea preîntâmpina un potential val următor de disponibilizări ce va viza, de această dată, contracte permanente.

“O importanţă mai mare decât nivelul pachetului financiar de măsuri o are asumarea unor termene clare, precise şi fără echivoc de implementare a unor măsuri menite să relanseze economia României. Până în acest moment au fost prezentate o serie de intervenţii economice de la granturi până la flexibilizarea forţei de muncă dar nu avem un calendar clar de implementare a acestor măsuri. Cel mai important este nu 'cât', ci 'cum' şi 'când'. Cerem Guvernului publicarea în această săptămână a calendarului de măsuri cu termene, bugete alocate, responsabili de implementare”, spune Florin Jianu, preşedinte CNIPMMR.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.