Consiliul de administraţie al CFR Marfă a luat joi primele decizii de după declanşarea anchetei DIICOT privind vânzarea de vagoane la fier vechi la preţuri subevaluate, în care este implicată toată conducerea executivă a companiei de stat, numindu-l în funcţia de director general interimar pe Mihai Manole, care lucrează în companie de la înfiinţarea acesteia, în 1998, a informat compania.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ancheta procurorilor DIICOT, care a devenit cunoscută miercuri dimineaţă, a dus la reţinerea a 21 de persoane, între care şi fostul director general al CFR Marfă Mihuţ Crăciun.

Dosarul priveşte vânzarea la fier vechi a 2.450 de vagoane de către CFR Marfă, la un preţ subevaluat.

Miercuri, după declanşarea audierilor şj percheziţiilor, CFR Marfă, într-o primă reacţie publică, a precizat că va fi adoptată o decizie în consiliul de administraţie CFR Marfă ”cu privire la numirea unei conduceri interimare a societăţii”.

"Consiliul de Administraţie al SNTFM CFR Marfă SA a decis în şedinţa de astăzi 4 mai 2017 numirea unui director general interimar al societăţii în persoana lui Mihai Manole. Acesta este angajatul CFR Marfă încă de la înfiinţarea societăţii, în anul 1998 şi a parcurs toate etapele profesionale în cadrul societăţii, de la inginer, şef serviciu până la cea de director locomotive", a menţionat joi CFR Marfă. 

Potrivit procurorilor DIICOT, anul trecut s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, în folosul companiei REMAT Călăraşi.

Referitor la percheziţiile efectuate, CFR Marfă a precizat miercuri că vagoanele respective îndeplineau condiţiile de casare.

”Contractul de vânzare-cumpărare care face obiectul dosarului anchetat de DIICOT are ca obiect valorificarea prin vânzare a fierului vechi provenit din tăierea a 2450 de vagoane de marfă care îndeplinesc condiţiile de casare şi care nu mai prezintă utilitate funcţională în condiţiile concrete ale activităţii proprii”, preciza compania. 

Mihuţ Crăciun a fost revocat din funcţia de director general al CFR Marfă în decembrie 2016, la şase luni de la numire.

În luna ianuarie, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat că CFR Marfă se află într-o situaţie dificilă, fiind ”un caz delicat” unde nu există progrese, iar ”Sabia lui Damocles” îi atârnă de la Comisia Europeană, din cauză că societăţii i s-ar şters datoriile în urmă cu câţiva ani cu promisiunea din partea statului român că va fi privatizată, ceea ce nu s-a întâmplat.

CFR Marfă a avut pierderi în fiecare an din 2008 până în prezent, cel mai slab rezultat fiind înregistrat în 2009, cu o pierdere de 535 milioane lei. În 2015, afacerile companiei au scăzut cu 13%, până la 800 milioane lei, de la 918,8 milioane lei în 2014.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.