Vicepreşedintele Camerei Franceze de Comerţ, Industrie şi Agricultură din România, Adela Jansen, a declarat luni, la Conferinţa RoInvest – Ediţia a IV-a, organizată de Agenţia de presă News.ro, în parteneriat cu Team Innovation Media şi Agenţia de PR şi comunicare Plurivox, că dacă vor găsi un mediu predictibil în România, oamenii de afaceri vor investi. Ea subliniază importanţa dialogului dintre autorităţi şi mediul de afaceri, arătând că este nevoie de o strategie de ţară, care să includă şi o strategie în domeniul fiscal bazată pe predictibilitate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Dialogul cu autorităţile influenţează modul în care România este atractivă pentru noi şi noi investiţii în România sau pentru dezvoltarea celor existente. De asemenea, poate influenţa şi calitatea măsurilor care se iau în final, pentru că acum vorbim despre ceva ce este concret, se va întâmpla în următoarele zile, dar ce ne interesează la nivel de principiu este dacă această politică fiscală face parte dintr-un plan mai mare, care să privească o strategie de ţară pe termen lung. Deci, cu alte cuvinte, să putem să vedem rezultatele şi pentru generaţiile viitoare (...) Ne dorim să vedem o strategie de ţară care să aibă toate componentele necesare, iar tot ceea ce înseamnă strategie fiscală să ne facă să fim liniştiţi că atunci când facem un plan de business, când ne programăm anumite investiţii, într-adevăr putem să le ducem pe termen lung”, a afirmat Adela Jansen luni, în cadrul evenimentului.

Oficialul CCIFER susţine că dialogul dintre autorităţi şi mediul de afaceri are influenţe pe multiple planuri în ceea ce priveşte economia, de la capacitatea de inovaţie la modul în care investitorii existenţi pot reacţiona într-o lume extrem de competitivă. 
Adela Jansen susţine că oamenii de afaceri îşi doresc ca măsurile recent propuse să fie „cât mai repede clarificate”, ca anumite industrii să fie „bine reglementate” în lege, iar măsurile să nu creeze alte blocaje şi să aibă o perioadă de aplicare care să fie „uşor digerabilă” de către mediul de afaceri. 
Aceasta a făcut referire şi la investiţiile franceze, care se situează pe locul al treilea în ceea ce priveşte investiţiile străine din România. Datele arată că fluxul de comerţ dintre Franţa şi România este unul bun, iar investitorii „vor veni cu siguranţă” dacă vor găsi în România un cadru predictibil în care să îşi desfăşoare activitatea. 
„România este pe harta capitalului francez, dar ne trebuie predictibilitate, ne trebuie forţă de muncă, sunt companii care au decis să iasă din România pentru că nu mai găsesc forţă de muncă. (...) Putem să atragem muncitori non-UE dar ne trebuie acele resurse pe care ne putem baza pe termen lung, salutăm eforturile care se fac pe învăţământ dual”, mai spune Jansen.
Parteneri ai evenimentului sunt AgistaBanca TransilvaniaNordis Group şi Philip Morris România.
 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.