Companii germane mari din sectorul financiar, auto şi cel de publishing discută înfiinţarea unei platforme pentru stocarea datelor personale, astfel încât clienţii să poată face cumpărături online fără să introducă informaţiile confidenţiale de fiecare dată, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Planul este similar unei iniţiative a Facebook în Statele Unite, care a creat Facebook Connect care permite conectarea pe mai multe site-uri cu o singură  identitate.

Allianz, Axel Springer, Daimler, Deutsche Bank, institutul de cercetări Core şi furnizorul de servicii de localizare Here Technologies au semnat o declaraţie de intenţie pentru crearea unei platforme pentru înregistrare, identitate electronică şi servicii de date, a anunţat luni grupul de companii.

”Ideea din spatele cooperării este de a oferi un răspuns european competitiv”, potrivit companiilor.

Răspunzând îngrijorărilor legate de confidenţialitate şi securitate, grupul de companii a arătat că noua platformă ”are rolul să garanteze cele mai ridicate standarde în securitatea datelor şi protejarea acestora”.

Lansarea iniţiativei va necesita mai multe luni, dar grupul de companii şi-au anunţat din timp planurile pentru a atrage mai mulţi parteneri.

Atunci când vor face cumpărături online, consumatorii care vor folosi serviciile platformei vor oferi o parolă vânzătorilor de bunuri şi servicii, pentru a debloca datele personale necesare tranzacţiei.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.