Atacurile cibernetice asupra spitalelor în timpul pandemiei sunt asemănătoare atacurilor teroriste, potrivit datelor companiei de securitate cibernetică Kaspersky, care a observat totodată o răspândire a mesajelor legate de Covid-19, care îi îndeamnă pe oameni să deschidă link-uri sau ataşamente dăunătoare, care descarcă malware, raportând o creştere de 43% a acestui tip de atacuri, între ianuarie şi martie 2020.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Eugene Kaspersky, fondatorul şi CEO-ul Kaspersky, consideră că atacurile cibernetice asupra spitalelor în timpul pandemiei Covid-19 sunt asemenea unor atacuri teroriste. Întrucât profesioniştii din domeniul sănătăţii din întreaga lume încearcă să protejeze umanitatea de criza coronavirusului, care e în plină desfăşurare, răufăcătorii vizează instituţii medicale potenţial vulnerabile", arată un comunicat al companiei.

Eugene Kaspersky, împreună cu Costin Raiu, directorul Echipei Globale de Cercetare şi Analiză Kaspersky şi Yuri Namestnikov, şeful echipei de cercetare şi analiză globală Rusia, au discutat într-o conferinţă de presă online despre implicaţiile securităţii cibernetice în ceea ce priveşte focarul COVID-19. Eugene Kaspersky le-a spus participanţilor că, în ciuda măsurilor actuale de distanţare socială care au fost puse în aplicare în întreaga lume, vom observa un impact foarte mic asupra peisajului securităţii cibernetice.

“Cel mai probabil, atacatorii cibernetici vor rămâne activi. Ei sunt oricum obişnuiţi să lucreze de acasă iar circumstanţele lor nu s-au schimbat drastic. Vor continua să încerce să atace companiile şi persoanele fizice şi este de datoria noastră să continuăm să ne apărăm clienţii. Orice atac efectuat asupra unui spital în acest moment poate fi considerat drept echivalentul unui atac terorist", afirmă Eugene Kaspersky.

Costin Raiu a precizat că ar dori ca indivizii sau grupurile rău intenţionate care efectuează atacuri asupra instituţiilor de sănătate să fie pedepsite.

“Mesajul trebuie să fie unul clar pentru atacatorii cibernetici şi anume faptul că orice persoană care acţionează împotriva instituţiilor medicale va fi urmărită de autorităţi şi companii de securitate cibernetică cum este a noastră, pentru a ne asigura că este adusă în instanţă”, spune Raiu.

Potrivit acestuia, personalul din spitale trebuie să se concentreze asupra îngrijirii pacienţilor şi salvării de vieţi, astfel că, în mod obişnuit, acesta nu este neapărat preocupat de actualizarea sistemelor IT.

"Se poate, aşadar, să-şi gestioneze şi să prioritizeze resursele în mod diferit şi dacă trebuie să aleagă între investiţia în soluţii de securitate cibernetică sau achiziţionarea de echipament medical, alegerea este una evidentă", a adăugat Raiu.

Costin Raiu speră ca orice aplicaţii lansate să fie privite doar ca măsuri temporare iar companiile să nu le privească drept o oportunitate de a monetiza date personale.

“Ne confruntăm cu o alegere imposibilă. Urmărirea mobilă este folosită pentru a le spune oamenilor cu cine au intract în contact şi cel mai bun mod de a fi în siguranţă rămâne pănă la urmă statul acasă. Trebuie să lăsăm în urmă această tehnologie în momentul în care vom reveni la normalitate şi să sperăm că nu va deveni un aspect permanent al societăţii", a declarat el.

În ceea ce priveşte peisajul ameninţărilor, ultimele luni au înregistrat o creştere atât a atacurilor oportuniste, cât şi a celor planificate, cu campanii de phishing care au pus nişte probleme, întrucât au transmis utilizatorilor sfaturi false legate de coronavirus.

“Vedem o răspândire a mesajelor legate de Covid-19, care îi îndeamnă pe oameni să deschidă link-uri sau ataşamente dăunătoare, care descarcă malware. Am observat o creştere de 43% a acestui tip de atacuri, între ianuarie şi martie 2020", a spus Yury Namestnikov.

Încă de la începutul epidemiei de Covid-19, s-au dezvoltat aplicaţii de urmările socială pentru a informa cetăţenii dacă au intrat în contact recent cu o persoană care a contractat virusul. În timp ce aceste aplicaţii sunt în mod normal create pentru a aduce beneficii umanităţii, există unele îngrijorări cu privire la modul în care o astfel de tehnologie ar putea afecta confidenţialitatea persoanelor.

“Această tehnologie ar trebui să fie implementată doar dacă poate salva vieţi. Însă gestionarea unui volum atât de mare de date trebuie făcută într-un mod corect, securizat şi criptat, pentru a păstra informaţiile în siguranţă. Dacă acest lucru se face corect şi transparent, autorităţile pot verifica ce organizaţii au colectat şi utilizat aceste date", afirmă Yury Namestnikov.

Reprezentanţii Kaspersky spun că în timp ce perioada actuală vine cu o serie de provocări, există şi oportunităţi pe viitor.

Eugene Kaspersky consideră că multe dintre companii vor putea să se conecteze cu şi mai mulţi oameni decât înainte, atunci când viaţa de zi cu zi va deveni una cât de cât normală.

“Într-o zi, toată această situaţie va lua sfârşit şi oamenii vor dori să se întâlnească din nou faţă în faţă. De multe ori, interacţiunile directe sunt cele mai bune şi îmi place să iau contact cu cât mai mulţi oameni în munca mea. Dar putem profita şi de tehnologia pe care o avem la îndemână acum. De exemplu, anul acesta am amânat Security Analyst Summit însă putem derula două versiuni ale aceleiaşi conferinţe – una fizică şi una online. Companiile pot face acum planuri pentru momentul în care totul va reveni la normal şi îşi pot construi relaţii mai puternice cu clienţii", spune el.

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Portofoliul companiei include protecţie endpoint de top şi mai multe soluţii specializate de securitate şi servicii, pentru a combate ameninţările digitale tot mai complexe. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky, precum şi 270.000 de companii client.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.