Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a înregistrat un avans de 8,6% al veniturilor proprii în 2016, faţă de anul anterior, de la 1,2 miliarde lei la 1,31 miliarde lei, pe fondul intensificării acţiunilor de control şi a traficului, potrivit datelor preliminate transmise de companie la solicitarea News.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Creşterea se datorează intensificării acţiunilor de control, a traficului rutier şi a scăderii cotei TVA, potrivit reprezentanţilor companiei.

În anul 2015, veniturile obţinute de companie din încasarea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, rovinieta, au fost în valoare de 936,67 milioane lei, acestea având o pondere de 77,8% din veniturile proprii. În 2016, ponderea acestora a scăzut la 77,4%, deşi valoarea lor a crescut la 1,01 miliarde lei.

Evenimente
19 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României

Ţinta de profit brut estimată pentru 2016 în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat de Guvern, de 396,03 milioane lei, a fost atinsă, potrivit reprezentanţilor companiei.

Anul trecut, CNAIR a angajat un număr de 369 de persoane, dar alte 298 au părăsit compania.

”De asemenea, precizăm că au existat 298 de persoane care şi-au încetat activitatea din diverse cauze: încetare contract individual de muncă (CIM), pensionare, desfaceri de contracte disciplinar, demisii, concedieri individuale”, se arată în răspunsul trimis de companie.

În 2015, CNAIR a obţinut venituri totale de 4,06 miliarde lei (902 milioane euro), iar la finalul anului respectiv avea 5.905 angajaţi, potrivit raportului financiar trimis la Ministerul Finanţelor.

Anul trecut, CNAIR a efectuat prima lucrare în regie proprie, repararea lotului 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, supranumită ”autostrada scufundată” din cauza gravelor probleme de structură.

În luna septembrie a anului 2016, Guvernul a aprobat reorganizarea fostei CNADNR, aceasta devenind CNAIR, care a preluat zona de finalizare a lucrărilor deja începute şi de întreţinere a drumurilor construite în România. În paralel, a fost înfiinţată Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), care ar trebui să se ocupe de proiectarea şi construcţia de noi autostrăzi, drumuri expres şi naţionale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.