Cifra de afaceri a Orange România a scăzut cu aproape 3% în primul trimestru, la 257,4 milioane de euro, iar numărul de clienţi a crescut cu 1%, la 10,76 milioane, potrivit rezultatelor raportate joi de grup.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"În intervalul ianuarie-martie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 257,4 milioane de euro. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cifra de afaceri este în scădere cu 2,9%, pe fondul vânzărilor moderate de echipamente, scădere mai pronunţată în luna martie, în contextul crizei generate de epidemia Covid-19", arată compania într-un comunicat. 

La 31 martie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.768.700 de clienţi, în creştere cu 1% comparativ cu finalul T1 2019.

Veniturile Grupului Orange au crescut cu 1% în primul trimestru, la 10,39 miliarde euro, determinate de o creştere puternică în Africa şi Orientul Mijlociu.

Acest impuls s-a produs pe fundalul începutului crizei Covid, care a dus la scăderea vânzărilor de echipamente, din cauza închiderii a trei sferturi din magazinele Orange din ţările europene, de la mijlocul lunii martie, şi din cauza scăderii veniturilor din roaming.

"În primul trimestru al anului 2020 am fost martorii unor schimbări majore, ca urmare a presiunilor socio-economice generate de Covid-19. Este un context fără precedent, în care conectivitatea îşi dovedeşte rolul indispensabil. De aceea, pentru noi, performanţa reţelei înseamnă în primul rând responsabilitate, iar asigurarea continuităţii serviciilor la cele mai bune standarde rămâne o prioritate. Eforturile de a garanta conectivitate neîntreruptă au fost dublate de iniţiativele demarate pentru a sprijini comunitatea în aceste momente dificile, de la dotarea spitalelor cu aparatură medicală şi conectivitate, până la susţinerea continuării procesului educaţional prin oferirea de alternative digitale", a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

Serviciile fixe au continuat evoluţia pozitivă din trimestrele anterioare. Astfel, la finalul lunii martie, serviciul de televiziune prin cablu şi satelit, Orange Home TV, număra peste 538.000 clienţi, în creştere cu 4% faţă de trimestrul 1 2019, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 362.900 de clienţi, în creştere cu 20% faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

Orange a continuat investiţiile în infrastructură, oferind de la începutul anului 2020 acces la conectivitate 4G+ în 443 de noi localităţi şi oraşe, pentru un număr de peste 170.000 de locuitori. Astfel, la finalul lunii martie, 53.86% din populaţia ţării avea acces la viteze 4G+.

Prezenţa 4G a fost şi ea extinsă, astfel încât, la finalul primului trimestru al anului, aceasta acoperea 98.63% din populaţia ţării şi 100% din cea urbană.

Apetitul clienţilor pentru date mobile a generat o creştere de 39% a consumului în primele trei luni din acest an comparativ cu trimestrul 1 2019.

În luna ianuarie, Orange a extins reţeaua 5G în două noi locaţii din ţară: Braşov şi Poiana Braşov. Cele două noi locaţii completează reţeaua Orange 5G lansată în noiembrie 2019 şi se adaugă celor cinci oraşe în care aceasta era deja disponibilă: Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Otopeni şi Voluntari. 

De asemenea, în primul trimestru al acestui an a fost extinsă şi reţeaua proprie de fibră optică. La 31 martie 2020, reţeaua Orange de fibră optică era disponibilă la nivel naţional, în peste 50 de localităţi, din judeţele Arad, Bacău, Braşov, Cluj, Iaşi, Neamţ, Timiş, precum şi în anumite zone din Bucureşti.

"Luna martie a marcat totodată o nouă premieră, odată cu lansarea serviciului de roaming 5G în Emiratele Arabe Unite, prin parteneriatul încheiat cu operatorul local Etisalat. Orange România a devenit astfel primul operator din România care oferă clienţilor săi acces la tehnologia 5G în afara graniţelor ţării", mai arată raportul companiei.

În mod particular, cererea de servicii din partea companiilor mici şi mijlocii a avut o evoluţie semnificativă, de +150 % faţă de T1 2019. O atenţie sporită a fost acordată soluţiilor de securitate cibernetică, acestea fiind în creştere cu 70% faţă de primul trimestru al anului trecut.

Numărul de utilizatori Orange Money a înregistrat o creştere de 50% în trimestrul 1 2020 comparativ cu trimestrul 1 2019, depăşind 200.000 clienţi la 31 martie 2020. Totodată, în primul trimestru din 2020, numărul tranzacţiilor a crescut de nouă ori, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În luna februarie a acestui an, Orange Money a lansat opţiunea de transferuri valutare în aplicaţia mobilă. Astfel, utilizatorii Orange Money pot face transfer în 18 valute direct din contul de lei, către o persoană fizică sau juridică, în România sau în străinătate. Transferurile au comision 0 şi sunt realizate la un curs valutar avantajos, iar pentru suport, clienţii beneficiază de asistenţă locală 24/7 în limba română.

În perioada ianuarie – martie a acestui an, numărul de utilizatori activi ai aplicaţiei My Orange a crescut cu  17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar valoarea tranzacţiilor de tip plăţi facturi şi reîncărcări prepay înregistrate prin interfaţa web sau aplicaţia My Orange a crescut cu peste 35%.

În luna martie, Orange a lansat Yoxo, primul abonament 100% digital, complet configurabil de către utilizatori, administrat exclusiv prin intermediul unei aplicaţii mobile dezvoltată pentru Android şi iOS. Eliminând nevoia de a merge fizic într-un magazin, utilizatorii pot efectua toate operaţiunile în siguranţă, direct de pe telefonul mobil.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.