Fabrica Procter&Gamble din localitatea Urlaţi, judeţul Prahova, a înregistrat, în ultimii doi ani, un avans de peste 40% al producţiei, la jumătatea anului fiscal are un avans de 10-15% faţă de estimarea iniţială, în contextul creşterii consumului în pieţele deservite, iar unitatea produce pentru un miliard de consumatori, a declarat, pentru News.ro, directorul general al fabricii, Christopher Jones.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Fabrica de la Urlaţi şi-a început activitatea în 2010 şi este specializată pe brandurile Pantene şi Head & Shoulders, de îngrijire a părului. Până în prezent, Procter&Gamble a investit peste 100 milioane de dolari în această unitate.

”Fabrica de la Urlaţi este un succes, a înregistrat o creştere de aproximativ 40% a producţiei în ultimii doi ani, din punct de vedere al numărului de unităţi pe care le producem. Din punct de vedere al lanţului logistic, unul dintre aspectele foarte importante pentru fabrică este că răspunde nevoilor a peste un miliard de consumatori. Avem un lanţ logistic foarte complex, din partea de nord, Rusia, până în partea de sud, Turcia, din Polonia până în Azerbaijan”, a afirmat Jones.

Această regiune este una într-o continuă creştere, care s-a văzut şi în majorarea producţiei din fabrica de la Urlaţi, România având astfel un rol cheie în operaţiunile globale ale companiei, a precizat Jones. Fabrica de la Urlaţi are în prezent în jur de 300 de angajaţi, fără a exista o diferenţă semnificativă faţă de 2016. Compania a susţinut majorarea producţiei din ultimii ani prin investiţii în îmbunătăţirea tehnologiei şi creşterea productivităţii, a spus Jones.

”Ne aşteptăm ca majorarea producţiei să continue şi în 2018, în linie cu creşterea economică din regiunea pe care o deservim. În acest moment, la jumătatea anului fiscal, faţă de ce am estimat la început, avem un avans de 10-15% al producţiei. (...) Estimăm că acest avans se va păstra până la finalul anului financiar”, a precizat directorul general.

Jones consideră că această creştere se va materializa la finalul anului fiscal şi va susţine operaţiunile mai multor furnizori de pe piaţa locală.

”Fabrica din Urlaţi este încă nouă, a fost deschisă în 2010. Anul acesta, în mai, facem opt ani. În 2010, nu aveam toţi furnizorii locali pentru etichete şi materiale de împachetat, astăzi ne aprovizionăm 100% de pe plan local. (..) Cel mai nou furnizor local a venit în zonă în ultimele 12 luni”, a spus directorul general.

Jones a atras atenţia că impactul pozitiv al creşterii producţiei se vede şi la nivelul forţei de muncă. Astfel, în Urlaţi, înainte de deschiderea fabricii, rata şomajului era de 30-40%, aceasta ajungând astfel la o singură cifră. Circa 60% dintre angajaţii unităţii sunt din Urlaţi, iar ceilalţi din zonele învecinate.

”Fabrica din Urlaţi este una dintre cele mai bune pe care P&G le are, la nivel global, raportându-ne la principalii indicatori de performanţă: cum răspundem la cererile clienţilor, rezultate în ceea ce priveşte siguranţa, calitatea etc. (...) Unitatea, dintre fabricile P&G pentru produse de îngrijire a părului la nivel global, este cea mai eficientă din punct de vedere al consumului de energie. Ne preocupă mult şi impactul asupra mediului, avem zero deşeuri care ies în exteriorul fabricii, toată electricitatea pe care o folosim provine din surse regenerabile”, a afirmat Jones.

Directorul susţine că firma are proiecte pentru eficientizarea acvitităţii şi reducerea emisiilor de carbon, unul din acestea vizând combinarea mărfii din camioane. Astfel, produsele de la Urlaţi, mai grele, sunt transportate alături de produse mai uşoare, care provin de la alte fabrici ale companiei, din regiune. În acest fel, este redus numărul de camioane şi, implicit, amprenta de carbon.

”Am redus numărul de camioane şi în ceea ce priveşte livrarea de materii prime. Înainte ca toţi furnizorii de etichete şi ambalaje să fie 100% locali, acestea veneau din Franţa şi Germania. Acum, vin din Urlaţi, Ploieşti sau zona din apropiere”, a spus Jones.

Directorul fabricii susţine că, în general, unitatea nu are o problemă în a găsi noi angajaţi şi subliniază că a fost plăcut surprins de calitatea profesională a oamenilor din regiune.

”Acum 3-4 ani, am identificat un domeniu în care am fi putut avea probleme de recrutare pe termen mediu, acela al tehnicienilor specializaţi pe echipamente electrice, pe zona de automatizări. Pentru a preîntâmpina eventualele deficienţe de personal, am făcut un parteneriat cu şcoala şi am dezvoltat, încă de acum 3-4 ani, o clasă tehnică. Am dotat-o cu ce era nevoie, iar anul trecut am construit şi o sală de clasă, o clădire complet nouă astfel încât elevii să aibe cele mai bune condiţii. Cei care au cele mai bune rezultate, primesc burse de la noi. După absolvire, cei care doresc au şansa de a deveni angajaţi în fabrică sau la furnizorii noştri”, a spus Jones.

Fabrica din Urlaţi face în mod constant angajări, fluctuaţia de personal fiind de sub 5%.

”În ultimele şase luni, am făcut investiţii semnificative, de zeci de milioane de dolari, în îmbunătăţirea sistemului de producţie. La rândul lor, furnizorii noştri au făcut investiţii atât din punct de vedere tehnic cât şi în resurse umane, pentru a susţine creşterea de volum”, a explicat Jones.

El a precizat că, în cadrul companiei, este promovată o cultură a diversităţii şi egalităţii, ponderea femeilor manager fiind de 55%, iar ponderea angajaţilor femei este de 50% din total. În cazul apariţiei în viitor a unei crize pe plan global, care să ducă la o scădere a consumului la nivel mondial, cel mai puternic atu al unei companii îl reprezintă brandurile, consideră Jones.

”Totul se rezumă la branduri, dacă acestea răspund şi chiar depăşesc nevoile consumatorilor, dacă le oferă o experienţă superioară, atunci acestea vor duce compania mai departe şi în vremuri mai dificile. Eu, ca director de fabrică, pentru a pregăti compania în eventualitatea unor vremuri dificile, mă asigur că vom continua să avem organizaţie puternică, că vom continua să creştem capacităţile oamenilor şi mă concentrez spre a livra în funcţie de principalii indicatori de performanţă, în aşa fel încât să ofer pentru P&G cea mai bună soluţie într-o asemenea situaţie”, a afirmat directorul fabricii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.