Compania de stat CFR Marfă, liderul pieţei româneşti de transport feroviar de mărfuri, a anunţat vineri că a înregistrat în luna mai un rezultat brut pozitiv, fără a ţine cont de penalităţi, de 3,4 milioane lei, ca urmare a punerii în aplicare a strategiei de dezvoltare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Volumul de mărfuri transportate a crescut în luna mai cu 24%, iar parcursul mărfurilor a crescut cu 9,3% faţă de luna mai 2016, arată un comunicat al societăţii.

Societatea a participat şi a câştigat licitaţii organizate de Complexul Energetic Oltenia, Societatea Naţională de Închideri Mine Valea Jiului şi Veolia Energie pentru transportul de cărbune, de Administraţia Naţională a Rezervelor Statului pentru transportul de motorină, de Societatea Naţională a Sării pentru manevra la sucursala Salrom Ocna Dej.

"Printr-o mai bună utilizare a vagoanelor de marfă şi reducerea cu 18% perioadei între două încărcări succesive s-a reuşit creşterea volumului de mărfuri transportate din grupa metale, cereale, ciment. Aceste prestaţii au contribuit la înregistrarea unor venituri obţinute din activitatea de transport mai mari cu 10,7%  decât în luna mai 2016, în timp ce cheltuielile în exploatare, neafectate de penalităţi, au scăzut cu 19% faţă de aceeaşi perioadă", arată compania.

Anul trecut, compania a avut pierderi de 194,3 milioane lei şi afaceri de 678,05 milioane lei, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor.

Societatea are în jur de 6.300 de angajaţi.

CFR Marfă a avut pierderi în fiecare an din 2008 până în prezent, cel mai slab rezultat fiind înregistrat în 2009, cu o pierdere de 535 milioane lei. În 2015, afacerile companiei au scăzut cu 13%, până la 800 milioane lei, de la 918,8 milioane lei în 2014.

În 2015, CFR Marfă a înregistrat o cotă de piaţă de circa 57%, principalul său concurent fiind Grupul Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, care a încercat în 2013 să cumpere compania de stat.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.