Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), instituţie creată în acest an cu scopul declarat de a oferi soluţii alternative în litigiile dintre clienţi şi bănci, a reuşit în opt luni de existenţă să finalizeze 21 de dosare din 173 de solicitări, reiese din datele prezentate joi de CSALB.
În ceea ce priveşte cererile clasate, reprezentanţii CSALB spun că numărul acestora a ajuns la 105, iar 20% dintre ele sunt clasate deoarece unii consumatori, după ce depun cererea de soluţionare amiabilă, nu mai transmit către CSALB şi celelalte documente necesare soluţionării, în termenul de 90 de zile.
Totuşi, 80% dintre cereri sunt clasate ca urmare a refuzului comercianţilor de soluţionare prin procedurile instituţiei, pentru diverse motive.
În septembrie, CSALB a decis eliminarea limitei de 1.000 de lei sub care nu se demarau până acum procedurile de soluţionare alternativă, după ce doar 144 de consumatori au depus cereri de soluţionare, la şapte luni de la începerea activităţii instituţiei.
Astfel, pe lângă eliminarea plafonului de 1.000 de lei, în privinţa procedurii finalizate cu propunerea unei soluţii, părţile au dreptul să aibă reprezentanţi legali sau mandataţi, iar consumatorii pot fi reprezentaţi şi de asociaţiile de consumatori.Totodată, în desfăşurarea procedurii a fost introdusă o etapă de filtrare, derulată de secretariatul CSALB.
CSALB a fost înfiinţat în 2015 printr-o ordonanţă de urgenţă, care a transpus în legislaţie o directivă europeană pentru soluţionarea ca alternativă extrajudiciară a litigiilor dintre instituţiile financiare şi clienţi.
Crearea CSALB a stârnit controverse în special din cauza modului de finanţare. Centrul are un buget anual de 600.000 de euro, iar sumele vor proveni în special de la bănci şi instituţiile financiare nebancare (IFN), astfel că nu vor fi costuri pentru clienţi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.