Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), instituţie creată în acest an cu scopul declarat de a oferi soluţii alternative în litigiile dintre clienţi şi bănci, a reuşit în opt luni de existenţă să finalizeze 21 de dosare din 173 de solicitări, reiese din datele prezentate joi de CSALB.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
“În aproape 8 luni de când Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar funcţionează efectiv, numărul cererilor conforme a ajuns 173. Din acestea, 35 de solicitări sunt în faza de filtru, iar 33 sunt deja dosare în diverse stadii de soluţionare. Până acum, 21 au fost finalizate, de patru ori mai multe decât în iunie 2016”, se arată într-un raport al instituţiei.

În ceea ce priveşte cererile clasate, reprezentanţii CSALB spun că numărul acestora a ajuns la 105, iar 20% dintre ele sunt clasate deoarece unii consumatori, după ce depun cererea de soluţionare amiabilă, nu mai transmit către CSALB şi celelalte documente necesare soluţionării, în termenul de 90 de zile.

Totuşi, 80% dintre cereri sunt clasate ca urmare a refuzului comercianţilor de soluţionare prin procedurile instituţiei, pentru diverse motive.

CSALB, care a început activitatea de soluţionare a litigiilor în martie, a decis să aducă schimbări în modul în care îşi desfăşoară activitatea.

În septembrie, CSALB a decis eliminarea limitei de 1.000 de lei sub care nu se demarau până acum procedurile de soluţionare alternativă, după ce doar 144 de consumatori au depus cereri de soluţionare, la şapte luni de la începerea activităţii instituţiei.

Astfel, pe lângă eliminarea plafonului de 1.000 de lei, în privinţa procedurii finalizate cu propunerea unei soluţii, părţile au dreptul să aibă reprezentanţi legali sau mandataţi, iar consumatorii pot fi reprezentaţi şi de asociaţiile de consumatori.

Totodată, în desfăşurarea procedurii a fost introdusă o etapă de filtrare, derulată de secretariatul CSALB.

CSALB a fost înfiinţat în 2015 printr-o ordonanţă de urgenţă, care a transpus în legislaţie o directivă europeană pentru soluţionarea ca alternativă extrajudiciară a litigiilor dintre instituţiile financiare şi clienţi.

Crearea CSALB a stârnit controverse în special din cauza modului de finanţare. Centrul are un buget anual de 600.000 de euro, iar sumele vor proveni în special de la bănci şi instituţiile financiare nebancare (IFN), astfel că nu vor fi costuri pentru clienţi.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.