Grupul italian Campari consideră că Aperol, cea mai bine vândută băutură a sa, îi oferă perspective numeroase de creştere şi nu este îngrijorat de concurenţă, inclusiv de un cocktail şpriţ lansat de Moet Hennessy, parte a grupului francez LVMH, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Într-un interviu acordat Reuters la deschiderea primului bar emblematic pentru Aperol din Veneţia, directorul general al Campari, Bob Kunze-Concewitz, a declarat că grupul este încrezător că aperitivul său portocaliu va putea continua să crească cu un ritm de două cifre de-a lungul anilor şi să atragă noi clienţi printre băutorii de bere.

Kunze-Concewitz a mai spus că strategia grupului este în continuare să se extindă prin achiziţii şi că pe termen mediu şi lung grupul îşi propune să obţină tranzacţii mari.

Campari a cumpărat Aperol în 2003, când aperitivul era băut doar în regiunea Veneto din Italia, iar vânzările sale erau de sub 50 de milioane de euro (59 de milioane de dolari) pe an.

În 18 ani, Campari a dezvoltat un brand global prin comercializarea Aperol ca ingredient principal pentru cocktailul şpriţ. Băutura reprezintă în prezent aproximativ o cincime din vânzările anuale de aproape 2 miliarde de euro ale Campari şi este considerată de analiştii financiari drept motorul de creştere al grupului, alte mărci, inclusiv Campari bitter şi lichiorul Grand Marnier, înregistrând o tendinţă mai volatilă de creştere.

”Există încă o oportunitate imensă înaintea noastră cu privire la creşterea Aperol”, a spus Kunze-Concewitz, adăugând că o comparare a datelor privind consumul pe cap de locuitor de bere şi Aperol arată că băutura poate câştiga mult mai mulţi consumatori din întreaga lume şi chiar în Italia.

Între 2004 şi 2019, vânzările Aperol au crescut în medie cu 16,5% în fiecare an. O pauză în creştere din 2020, din cauza pandemiei de Covid-19, a creat unele îndoieli cu privire la faptul că băutura a ajuns la un platou.

Cu toate acestea, rezultatele Campari din prima jumătate a acestui an au marcat o revenire la creşterea de două cifre, faţă de 2019.

"Am dezvoltat un model de marketing pe termen lung care ne asigură că avem în mod constant rate de creştere de două cifre pentru Aperol", a spus CEO-ul, adăugând că în Italia grupul introduce acum Aperol ca o băutură servită în timpul mesei, mai degrabă decât ca un simplu aperitiv.

După deschiderea barului la Veneţia, alte oraşe din afara Italiei vor găzdui în viitor un bar Terrazza Aperol, ca o modalitate de a face marca şi mai vizibilă, a spus CEO-ul.

Succesul a declanşat apariţia unor imitaţii, divizia de vinuri şi băuturi spirtoase a LVMH, Moet Hennessy, lansând un preparat gata de băut numit Chandon Garden Spritz.

"Nu sunt îngrijorat (de imitaţii). Atâta timp cât noii participanţi sunt premium şi provin din grupuri de ultimă generaţie, ei vor extinde categoria generală de aperitive", a spus Kunze-Concewitz, adăugând că "imitaţia este cea mai mare formă de linguşire" .

"Nu este vorba doar de încercarea de a introduce un fel de lichid portocaliu într-o sticlă. Este vorba despre calitate. Nimeni nu poate concura cu noi cu privire la gust".

Moet Hennessy a lansat noua băutură în Franţa în luna mai şi intenţionează să o vândă în Italia anul viitor.

În pofida concurenţei lape segmentul aperitivelor, Campari şi Moet au format în luna iulie o alianţă pentru a dezvolta o platformă de comerţ electronic pentru vinuri şi băuturi spirtoase în jurul firmei italiene Tannico şi o vor sprijini prin achiziţii în Europa, a declarat CEO-ul Campari.

Grupul italian, care s-a dovedit a avea succes în cumpărarea şi revigorarea mărcilor de patrimoniu, continuă să caute achiziţii, chiar dacă evaluările şi preţurile ţintelor potenţiale rămân ridicate.

Directorul general al Campari a declarat că pandemia nu a schimbat condiţiile fuziunilor şi achiziţiilor în sectorul băuturilor spirtoase, adăugând că ratele scăzute ale dobânzilor înseamnă lichiditate abundentă şi multipli mari.

Cu toate acestea, grupul este încrezător că va găsi oferte bune.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.