Turiştii români s-au orientat în acest an spre două destinaţii de vacanţă, Egipt şi Tunisia, care reprezintă o concurenţă serioasă la adresa Turciei, mai ales datorită tarifelor mai mici practicate, a declarat pentru News.ro Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45, care spune că este foarte interesant de văzut cum îşi vor stabili tarifele entru 2020 hotelierii din Turcia, care anul acesta au crescut tarifele. Burcea are şi un sfat pentru turiştii români, spunându-le să fie atenţi la ofertele care par extrem de avantajoase, precum cele promovate la un preţ de un euro sau ”plăteşti un bilet, pleacă toată strada”, el spunând ţi că, mai devreme sau mai târziu, acest tip de oferte duc la falimentul agenţiei care le promovează.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

 Sunt aproape 100.000 de turişti români acum în Dubai, cu toate agenţiile. Antalya nu mai e produsul acela ieftin, nu mai este turism de lux de masă

O altă destinaţie foarte căutată, mai ales pentru perioada de toamnă, iarnă, este Dubaiul, despre care omul de afaceri spune că a devenit provincie românească.

”Românii pleacă peste tot, dacă au o ofertă bună. Iarna merg în ţările calde. Acum se vând foarte bine Egiptul şi Tunisia, acum este cea mai bună perioadă de a merge acolo. De asemenea, Dubaiul a devenit provincie românească, avem Muntenia, Moldova, Dobrogea, Banat şi Dubai. Sunt aproape 100.000 de turişti români acum acolo, cu toate agenţiile. Se pleacă în Dubai de pe multe aeroporturi, tarifele nu mai sunt aşa mari”, a declarat pentru News.ro Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45.

Pentru Dubai, un pachet cu plecare din octombrie porneşte de la 650 euro de persoană, şapte nopţi cazare la hotel de trei stele cu mic dejun şi bilete de avion incluse.

El precizează că în Antalya este sezon până la 20 octombrie şi că, fiind  încă foarte cald, apar foarte multe oferte pentru turişti.

”Au reapărut în prim-plan două destinaţii, Egipt şi Tunisia, care reprezintă o concurenţă serioasă la adresa Turciei. Am avut 14 chartere numai pe Egipt din toată ţara, săptămânal, iar aici serviciile sunt cam la 80% din ce sunt în Turcia, iar tarifele sunt la 40% faţă de Antalya, unde trebuie plătite plătite foarte multe taxe. Antalya nu mai e produsul acela ieftin, nu mai este turism de lux de masă, care era până acum 5-7 ani. Şi există riscul să treacă bariera preţului şi să nu mai fie la fel de cerută şi anul viitor”, precizează Burcea.

Se produc modificări, adaugă el, şi estimează că anul viitor Egiptul va continua trendul ascendent, în special pentru Hurghada, unde sunt foarte hoteluri, partea gastronomică se dezvoltă, iar oferta culturală este bogată.

”De asemenea, sunt 6-7 avioane şi pe Tunisia, care pleacă din ţară în general pline. Oferta este pe acelaşi tipar: stai la plajă, dar ai ce să vizitezi şi la un preţ mai mic. Să vedem cum îşi vor stabili tarifele hotelierii din Turcia pentru 2020. Anul acesta au crescut tarifele, au fost nevoiţi să vină cu oferte speciale în week-end, a fost o greşeală de marketing”, a precizat Alin Burcea.

Destinaţiile exotice au foarte mare succes în rândul românilor

”Am blocat din februarie locuri pe Mauritius, Maldive, Bali, Oman, Seychelles, pentru vacanţe pornind de la sfârşitul lui octombrie până la începutul anului viitor. Acolo sunt 30 de grade acum. Am locuri la un preţ bun deja blocate, sunt 10-15 locuri pe fiecare destinaţie. Următoarele 3-4 săptămâni sunt vândute deja”, a precizat Alin Burcea. 

În Mauritius, o vacanţă la un hotel de trei stele costă de la circa 1.300 de euro de persoană, având incluse biletele de avion, şapte nopţi de cazare cu mic dejun şi tranferuri.

Pentru un pachet turistic în Maldive, preţurile pornesc de la 1.500 de euro, la un hotel de patru stele, şi pot ajunge la 3.400 de euro, la un hotel de cinci stele cu all inclusive.

De asemenea, un sejur în Bali porneşte de la circa 1.300 de euro, pentru nouă nopţi cazare la hotel de patru stele, cu mic dejun, bilete de avion incluse, în timp ce unul în Oman are preţuri de la 1.100 de euro de persoană, la un hotel de patru stele cu mic dejun, şapte nopţi, şi bilete de avion.

În cazul Seychelles, pachetul depăşeşte 1.200 de euro, pentru transport cu avionul şi cazare şapte nopţi la hotel de trei stele, cu mic dejun.

Paralela 45 estimează încasări mai mari cu 20% în acest an.

Toate ofertele dubioase, mai devreme sau mai târziu, duc la faliment

Atenţie la vacanţele de 1 euro sau cele de genul ”plăteşti un bilet, pleacă toată strada”! Toate ofertele dubioase, mai devreme sau mai târziu, duc la faliment. Avem drept exemplu Paravion sau Amoma. Problema cu aceste agenţii este că îşi pun un comision foarte, foarte mic, pe mai nimic. Ei trebuiau să îşi scoată măcar costurile. Vând pe pierdere ca să facă volum şi apoi găsesc pe unul care cumpără volumul şi nu profitul”, a declarat pentru News.ro Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45.

Alin Burcea afirmă că poliţa de asigurare pentru pachete de vacanţă în cazul Paralela 45 a ajuns la trei milioane de euro în 2019, odată cu noile reglementări privind garantarea pachetelor turistice, şi este una dintre cele mai mari din piaţă.

Thomas Cook, chiar dacă era o agenţie mare, nu era tocmai infailibilă

Despre falimentul Thomas Cook, cel mai vechi operator de călătorii din lume, afirmă că se ştia că societatea are probleme de mai bine de un an.

”Ei se bazau foarte mult pe agenţiile offline, la stradă, unde chiriile sunt foarte mari. Chiar dacă era o agenţie mare, nu era tocmai infailibilă. Au fost mai multe încercări de salvare financiară. Iar guvernul britanic a decis să nu intervină cu bani de la bugetul de stat, mai ales la pierderile vehiculate. Este însă greu de anticipat un astfel de faliment, oriunde în lume, nu poţi şti dinainte”, a precizat el.

De altfel, divizia din Germania a grupului britanic de turism şi călătorii Thomas Cook a solicitat intrarea în insolvenţă, pentru a-şi separa brandurile şi operaţiunile de compania mamă, anunţând că discută cu posibili investitori.

”Noi, Paralela 45, nu vindem produse Thomas Cook, nici ale diviziilor sale”, a precizat Burcea.

”Îi fac personal statuie ministrului Turismului”

După ce l-a criticat în repetate rânduri pe ministrul Turismului, Bogdan Trif, pe care îl acuzase că nu sprijină touroperatorii, omul de afaceri Alin Burcea spune că îi va ridica personal o statuie ministrului, dacă va reuşi să promoveze şi să impună măsuri de sprijnire a agenţiilor care fac incoming, care aduc în ţară turişti străini.

”Întâi de toate, am reuşit să rezolvăm problema spinoasă privind asigurarea agenţiilor de turism, măsură destinată siguranţei turiştilor. Tot Trif este cel care a reuşit să introducă voucherele de vacanţă, un proiect lansat de ministrul Mircea Dobre, dar promulgat în mandatul lui Trif. I-am spus şi ministrului personal că îi fac o statuie - mică, nu mare -  dacă reuşeşte să sprijine toate agenţiile care aduc turişti străini în România şi care aduc bani la bugetul de stat în final. Dacă poate, să le dea un bonus de 50 de euro pentru fiecare turist care stă minimum cinci zile în România, ar fi extraordinar de mult. Desigur, mai sunt multe de făcute în incoming. O altă propunere era să sprijine participarea touroperatorilor la târgurile de turism pentru incoming. În sfârşit, vedem că se face ceva pentru divizia asta din turism”, a mai spus Alin Burcea.

El spune că este un mare dezavantaj că agenţiile de turism plătesc TVA de 19%, iar hotelierii 5%.

”Sunt 2.500 de agenţii în România care trimit turişti în vacanţă în afara ţării şi numai 30-50 care aduc străini aici. E un mare handicap. Ministrul trebuie să găsească măsuri corecte de stimulare astfel încât să existe 1.000 de agenţii de turism care aduc străini în România”, a adăugat el.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.