Operatorul aerian British Airways a fost amendat cu 20 de milioane de lire sterline (26 milioane dolari) de către Biroul Comisarului pentru Informaţii din Marea Britanie, în urma unui atac cibernetic în care au fost furate datele personale şi financiare a 429.612 clienţi, în 2018, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

După o investigaţie care a durat doi ani, autoritatea de reglementare a ajuns la concluzia că British Airways nu a luat măsuri de securitate suficiente pentru a procesa datele personale semnificative ale clienţilor.

Potrivit autorităţii, acest eşec al operatorului aerian a încălcat legea de protecţie a datelor.

Aceasta este cea mai mare amendă aplicată vreodată de Biroul Comisarului pentru Informaţii, dar totuşi mai mică decât suma de 183 de milioane de lire anunţată iniţial de autoritate în 2019. Instituţia a explicat că decizia a ţinut seama de impactul economic al epidemiei de Covid-19.

Atacatorul a accesat datele privind numele, adresele, numerele cardurilor, numele CVV aparţinând unor 244.000 de clienţi ai British Airways.

În cazul altor 77.000 de clienţi au fost accesate, combinat, numerele cardurilor şi numerele CVV, iar pentru alţi 108.000 de clienţi au fost accesate doar numerele cardurilor.

Potrivit autorităţii de reglementare, este posibil să fi fost compromise username-urile şi parolele a până la 612 membri ai BA Executive Club.

British Airways a avut nevoie de peste două luni să constate că a fost ţinta unei accesări a datelor clienţilor.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.