Producătorul de textile Braiconf vrea să îşi vândă terenul pe care funcţionează fabrica în prezent către Kaufland România, la un preţ de peste 7 milioane de euro, şi să investească aproape 9 milioane de euro într-un nou sediu, care va fi tot în Brăila.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Compania Braiconf, cu o tradiţie de 70 de ani pe piaţă, anunţă că a luat decizia de a reloca fabrica de la Brăila, ca parte a unui amplu program de investiţii în noua strategie a mărcii pe termen lung. Noul sediu al fabricii Braiconf va rămâne în Brăila, iar managementul analizează două opţiuni: fie renovarea unei clădiri istorice, fie o construcţie nouă pe un teren dintr-o zonă centrală. Braiconf va supune aprobării acţionarilor în cadrul AGA care va avea loc în data de 12 aprilie 2021 vânzarea terenului cu o suprafaţă de 10.000 mp, pe care se află fabrica actuală, către Kaufland România, la un preţ de peste 7 milioane de euro", a informat Braiconf.

În cadrul aceleiaşi AGA a Braiconf, se va supune votului acţionarilor şi aprobarea unei investiţii în valoare de aproape 9 milioane de euro pentru noul sediu al fabricii, clădire, utilaje, echipamente.

Această decizie importantă de relocare a fabricii se înscrie în strategia de business pe termen lung a acţionariatului majoritar al companiei, care doreşte să investească în modernizarea celebrei mărci româneşti şi a tuturor componenetelor din jurul său: sedii, linii proprii, resursă umană.

"Vremurile excepţionale cer măsuri excepţionale. Într-un an 2020 în care industria textilă a fost greu încercată şi în care multe companii din sector fie şi-au restrâns activitatea, fie au închis definitiv, Braiconf vrea să meargă mai departe şi înţelege că în această industrie fie inovezi şi creezi, fie închizi. Avem planuri pe termen lung care au ca scop profitabilitatea business-ului. Vrem să investim în clădiri, să avem spaţii de muncă frumoase, antrenante, în utilaje şi echipamente, pentru a eficientiza toate procesele de producţie. Decizia de a vinde terenul şi actuala clădire a fabricii face parte din planul de extindere pe care ni l-am asumat în noua strategie a mărcii Braiconf şi ne bucurăm de interesul pe care un jucător important precum Kaufland România l-a arătat acestei achiziţii", spune Silviu Dumitrache, preşedinte Braiconf.

Braiconf va avea un sediu nou, în zona centrală a oraşului. În acest moment, managementul companiei analizează fie posibilitatea de a renova o clădire istorică, ce permite activităţi de producţie, şi a o valorifica, fie achiziţionarea unui teren în zona centrală care să permită construirea de la zero a noului sediu.

"Avem două opţiuni în acest moment şi analizăm 4 clădiri istorice de producţie şi 4 loturi de teren în zona centrală. Ne-am dori foarte mult să reuşim să renovăm una dintre aceste clădiri istorice, să o transformăm în noul sediu Braiconf şi astfel să o redăm comunităţii, să o readucem la viaţă. Braiconf înseamnă tradiţie, înseamnă istorie, dar şi adaptare la prezent şi simţim că s-ar potrivi să aducem o clădire istorică la viaţă şi să completăm prin arhitectură tot ce simbolizează marca noastră. În prezent analizăm aceste opţiuni şi, până la finalul lunii martie, vom lua o decizie", mai spune Silviu Dumitrache.

Relocarea fabricii Braiconf se va realiza în decurs de aproximativ doi ani, timp în care compania va efectua operaţiuni paralele de pregătire a noului sediu şi continuare a producţiei în actuala incintă. De asemenea, managementul companiei a declarat că nu va face disponibilizări odată cu această decizie de business, creşterea resursei umane şi a remuneraţiei fiind pe lista obiectivelor Braiconf.

"Noul sediu al fabricii Braiconf va fi tot în Brăila, în zona centrală, nu suntem interesaţi să relocăm producţia la marginea oraşului, în aşa-zisele 'panouri sandwich', nu ne reprezintă. Angajaţii Braiconf vor avea spaţii mai frumoase de lucru. Vrem să investim în acest sector pentru a-i da o şansă, pentru a avea proiecte care să antreneze echipa, dar şi să asigure o marjă corectă pentru o mai bună remuneraţie a colectivului", adaugă preşedintele companiei.

Acţionarii majoritari Braiconf anunţă un plan investiţional semnificativ, ca în toate segmentele lor de activitate, un exemplu fiind compania Electroargeş, pentru care în ultimii trei ani s-au realizat investiţii de peste 6 milioane de euro din surse proprii. Compania înregistrează o producţie anuală de peste 800.000 cămăşi pentru mărci precum Braiconf, Eton, Porsche, Cartier, Harmont&Blane, Hermes, Kenzo, LVMH şi alţii.

Noua strategie Braiconf include şi schimbări în zona liniilor de producţie şi a colecţiilor, care vor fi anunţate în perioada următoare. 


 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.