Blocajul parţial al guvernului american, care a depăşit 20 de zile, devenind el mai lung din istoria SUA, perturbă procesele de înregistrare a ofertelor publice iniţiale şi ar putea întârzia unele dintre cele mai mari listări aşteptate în acest an, între care cele ale Uber şi Lyft, transmite MarketWatch.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În condiţiile în care ianuarie şi februarie numărul ofertelor noi este mai scăzut, întrucât companiile trebuie să finalizeze raportările financiare anuale, blocajul guvernamental ”începe să întârzie procesarea ofertelor publice”, a declarat Kathleen Smith, director la fondul de investiţii Renaissance Capital.

Motivul este că în timpul blocajului guvernamental Comisia americană pentru bursă şi valori mobiliare (SEC) nu poate să răspundă şi să aprobe actele depuse de emitenţi pentru înregistrarea dosarelor, înainte de listare.

”Credem că nu a contat prea mult în timpul sărbătorilor, dar în condiţiile în care blocajul continuă, numărul dosarelor creşte, ceea ce va întârzia procesele de listare pentru companii de toate mărimile, inclusiv cele ale unor companii mari ca Uber, Luft, Slack, Pinterest etc”, a spus Smith.

Timothy Kviz, manager partener la BDO pentru servicii SEC, este de acord cu acest punct de vedere.

”Până când nu vor fi reluate activităţile guvernului şi ale SEC, nu vor avea loc niciun fel de tranzacţii”, a spus Kviz.

Dacă blocajul va continua o lungă perioadă de timp, companiile vor ajunge în situaţia în care declaraţiile lor financiare trimestriale vor fi prea vechi şi va fi necesar să includă date aferente trimestrului următor. Datele respective vor trebui să fie audiate pentru a fi incluse în prospectul de emsiune, ceea ce va crea o nouă înârziere.

Unele companii ar putea fi totuşi avantajate de această întârziere având în vedere scăderile de pe piaţa bursieră de la sfârşitul lui 2018 şi începutul lui 2019, consideră Smith.

Uber a raportat pierderi de 1,07 miliarde de dolari în trimestrul al treilea, în timp ce veniturile au crescut cu 38%, la 2,95 miliarde de dolari, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

Lyfy a raportat în trimestrul al treilea venituri de 563 de milioane de dolari şi pierderi de 254 de milioane de dolari.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.