BCR a înregistrat un profit net de 428,3 milioane de lei (89,3 milioane de euro) în primul trimestru al acestui an, în creştere cu 60% faţă de perioada similară a anului anterior, datorită rezultatului operaţional mai mare şi a impactului pozitiv din recuperările semnificative de la clienţi neperformanţi, arată raportul transmis joi de bancă, potrivit căruia 22.000 de clienţi persoane fizice, care deţin peste 26.000 de credite, au solicitat amânarea la plată în contextul Covid-19, la care se adaugă peste 1.000 de cereri primite de la companii (inclusiv clienţi BCR Leasing).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"BCR a înregistrat un profit net de 428,3 milioane de lei (89,3 milioane de euro) în T1 2020, în creştere cu 60% faţă de 267,9 milioane de lei (56,6 milioane de euro) în T1 2019, datorită rezultatului operaţional mai mare şi a impactului pozitiv din recuperările semnificative de la clienţi neperformanţi", arată raportul băncii.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 9,4% până la 597,9 milioane de lei (124,6 milioane de euro) în primele trei luni din acest an, de la 546,4 milioane de lei (115,4 milioane de euro) în trimestrul 1 2019, favorizat de volume mai mari de credite atât pe segmentul de clienţi retail, cât şi pe cel de corporate.

Venitul net din comisioane a scăzut cu 6,6% până la 163,7 milioane de lei (34,1 milioane de euro) în trimestrul 1 din acest an, de la 175,2 milioane de lei (37,0 milioane de euro) în trimestrul 1 2019, determinat de un volum mai redus de comisioane din tranzacţii cu carduri şi din activitatea de creditare, parţial compensat de un volum mai mare de comisioane pentru tranzacţii cu numerar şi de mentenanţă.

„Societatea şi mediul de business s-au transformat dramatic în ultimele luni, dar cel mai important este că am reuşit să ne adaptăm rapid la noua realitate. Ştim ce îi preocupă pe clienţii noştri: incertitudinea, scăderea businessurilor, pierderea joburilor, sănătatea angajaţilor şi suntem pregătiţi să salvăm cât mai multe locuri de muncă. Suntem puternici. Strategia implementată în ultimii ani, ce a inclus digitalizarea rapidă şi precauţie în evaluarea riscurilor, îşi dovedeşte validitatea. Avem un rol important în repornirea economiei şi suntem pregătiţi să ni-l asumăm”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Venitul operaţional a crescut cu 6,4% până la 852 milioane de lei (177,6 milioane de euro) în trimestrul 1 2020, de la 800,5 milioane de lei (169 milioane de euro) în trimestrul 1 2019, determinat în principal de veniturile nete din dobânzi pe fondul volumelor mai mari de credite, atât pe segmentul de clienţi retail, cât şi pe cel de corporate.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 411,9 milioane de lei (85,9 milioane de euro) în primul trimestru, în scădere cu 12,3% în comparaţie cu 469,7 milioane de lei (99,2 milioane de euro) în T1 2019, mai ales ca urmare a contribuţiei anuale mai mici la fondul de garantare a depozitelor şi a deprecierii mai scăzute.

Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,7% în martie 2020, cel mai scăzut nivel din ultimii 12 de ani, faţă de 4,1% în decembrie 2019.

"Această evoluţie reflectă evoluţia pozitivă a împrumuturilor acordate clienţilor şi reducerea portofoliului de credite neperformante datorită recuperărilor semnificative reuşite conform planului de rezoluţie a creditelor neperformante. În acelaşi timp, gradul de acoperire al creditelor neperformante cu provizioane a ajuns la 126,2% în martie 2020", arată raportul băncii.

De asemenea, peste 22.000 de clienţi persoane fizice, care deţin peste 26.000 de credite, au solicitat amânarea la plată, reprezentând 7% din portofoliul total. Circa 65% au fost credite de consum, iar restul de 35% a fost reprezentat de creditele ipotecare. Principalele domenii de activitate ale clienţilor care au solicitat amânări au fost: HoReCa, auto, transport şi comerţ cu amănuntul.

Numărul total de credite de consum acordate prin George s-a ridicat la 9.000 de la începutul anului, reprezentând 26% din creditele noi de nevoi personale. În luna aprilie, 70% din creditele acordate au fost realizate pe fluxul 100% digital, fără suport din sucursale.

86.000 de carduri au fost expediate prin curier către adresele de domiciliu ale clienţilor în perioada stării de urgenţă, reprezentând 72% din totalul cardurilor expediate în acest an. 40% din cardurile expediate pe perioada crizei au fost carduri George.

Au fost eliminate costurile de livrare a cardurilor prin curier, până la data de 1 iunie 2020. Retragerile de numerar de la bancomatele altor bănci pentru cardurile persoanelor fizice în lei au comision zero până la 1 iunie 2020.

Peste 1.000 de firme, IMM-uri şi microîntreprinderi, au solicitat amânarea ratelor prin OUG 37/2020 şi prin fluxurile proprii ale grupului (BCR şi BCR Leasing).

În cadrul programului IMM INVEST, BCR a primit un plafon total de 3,4 miliarde de lei. Luând în calcul nivelul de garantare de 80%, BCR poate acorda finanţări de 4 miliarde de lei în cadrul acestui program.

"BCR a continuat să acorde finanţări companiilor inclusiv în perioada stării de urgenţă, respectând profilul de risc al băncii şi politica de finanţare. În luna martie au fost lansate plăţile inteligente Apple Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay pentru carduri de business. A fost dezvoltat un sistem de transmitere PIN prin SMS şi livrare prin curier pentru cardurile Business Debit", arată banca.

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi în monedă locală pentru persoane fizice şi microîntreprinderi de 2 miliarde de lei în trimestrul 1 2020 datorită împrumuturilor de nevoi personale, a creditelor ipotecare şi a celor destinate microîntreprinderilor. Vânzările de credite de nevoi personale au crescut cu 23,7% an pe an, unul din patru credite noi de nevoi personale în primele trei luni din acest an fiind acordat pe fluxul 100% digital. Vânzările de credite ipotecare au crescut cu 19,3% an pe an în T1 2020 datorită creşterii puternice pe produsul ipotecar standard. Creditele noi pentru microîntreprinderi au crescut cu 40,2% an pe an în T1 2020, cu o contribuţie semnificativă a creditelor pentru investiţii.

În activitatea de creditare corporate, BCR (doar banca) a aprobat credite corporate noi în valoare de 1,8 miliarde de lei în trimestrul 1 2020. Stocul de finanţări acordate sectorului IMM (inclusiv prin subsidiara BCR Leasing) a crescut cu 11,2% an pe an la 31 martie 2020, atingând valoarea de 6,2 miliarde de lei (1,3 miliarde de euro) la data de 31 martie 2020, ca urmare a unei concentrări mai mari pe afacerile noi şi pe dezvoltarea sectorului de leasing. Segmentul de Real Estate a crescut puternic cu 19,1% an pe an, ca urmare a tragerilor de fonduri în cadrul noilor proiecte de birouri şi spaţii comerciale finanţate în ultimul an.

Platforma inteligentă de banking George a ajuns la 820.000 de utilizatori, înregistrând în perioada martie-aprilie un ritm de 300 de conturi deschise zilnic 100% online. Numărul de tranzacţii prin George a crescut cu 150% în primul trimestru din acest an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019. În contextul pandemiei, doar în luna martie numărul de tranzacţii a crescut cu peste 125% faţă de martie 2019.

Creditele şi avansurile acordate clienţilor au crescut cu 1,4% până la 40,597 miliarde de lei (8,40 miliarde de euro) la data de 31 martie 2020, de la 40,04 miliarde de lei (8,37 miliarde de euro) la data de 31 decembrie 2019, susţinute atât de creditele retail (+1,8% faţă de decembrie 2019) cât şi de cele corporate (+1,2% faţă de decembrie 2019).

Depozitele de la clienţi au crescut uşor cu 2,0% până la 58,929 miliarde de lei (12,2 miliarde de euro) la data de 31 martie 2020, de la 57,791 miliarde de lei (12,08 miliarde de euro) la data de 31 decembrie 2019, susţinute de creşterea depozitelor retail (+2,1% faţă de decembrie 2019).

BCR are o reţea de 19 centre de afaceri şi 17 birouri mobile dedicate companiilor şi 430 de unităţi retail situate în majoritatea oraşelor din ţară cu peste 10.000 de locuitori.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.