Un organism de reglementare australian a trimis scrisori legale către Twitter şi Google, prin care le-a spus să îi transmită informaţii despre eforturile lor de a opri abuzurile online asupra copiilor, incluzând companiile într-o campanie de combatere a acestora care exercită deja presiuni asupra altor firme de tehnologie la nivel mondial, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acţiunea comisarului pentru siguranţă electronică al ţării aduce în atenţie practicile anti-exploatare de la Twitter, sub proprietatea miliardarului Elon Musk, care a numit protecţia copilului prioritatea sa principală, dar şi-a concediat mai mult de jumătate din angajaţi de la preluarea companiei, în octombrie anul trecut.

”Cu Elon Musk care a declarat abuzul sexual asupra copiilor o prioritate de vârf, aceasta este o oportunitate pentru ca el să explice ce face într-adevăr”, a declarat comisarul pentru securitate electronică, Julie Inman Grant, pentru Reuters, într-un interviu, referindu-se la mai multe dintre tweeturile lui Musk.

Ea a spus că este în interesul Twitter să arate că acţionează eficient pentru a eradica materialele de abuz sexual asupra copiilor, altfel agenţii de publicitate s-ar putea retrage de pe platforma companiei.

Inman Grant, care a ocupat funcţia de director de politici publice pentru Twitter până în 2016, a declarat că răspunsurile companiilor mai mari de tehnologie, împreună cu rapoartele privind moderarea mai laxă a conţinutului la Twitter de când Musk a preluat conducerea, au determinat-o să ia măsuri.

Twitter şi-a închis biroul din Australia după cumpărarea sa de către Musk, aşa că nu a existat niciun reprezentant local care să răspundă îmntrebărilor Reuters, iar o solicitare de comentarii trimisă la adresa de e-mail a companiei cu sediul în San Francisco nu a primit răspuns imediat.

Pe lângă faptul că a scris Twitter, comisarul a mai trimis scrisori către Google, proprietarul YouTube şi al unităţii de stocare a fişierelor Google Drive, şi TikTok din China.

Directorul senior al Google pentru afaceri guvernamentale şi politici publice, Samantha Yorke, a spus că materialele de abuz nu au loc pe platformele companiei şi ”folosim o serie de tehnici de scanare standard din industrie, inclusiv tehnologia de potrivire hash şi inteligenţa artificială, pentru a identifica şi elimina (materialul de abuz asupra copiilor) care a fost încărcat în serviciile noastre”.

Managerul de politici TikTok pentru Australia, Jed Horner, a declarat într-o declaraţie că compania are o abordare cu toleranţă zero la diseminarea materialelor abuzive, cu peste 40.000 de profesionişti în siguranţă la nivel global ”care dezvoltă şi aplică politicile noastre şi construiesc procese şi tehnologii pentru a detecta, elimina sau restricţionează conţinut neconform”.

Potrivit noilor legi din Australia, comisarul e-safety, un birou înfiinţat pentru a proteja utilizatorii de internet, poate obliga companiile de internet să ofere informaţii detaliate despre frecvenţa exploatării copiilor pe platformele lor şi despre măsurile pe care le iau pentru a o elimina.

Companiile care nu reuşesc să coopereze riscă amenzi de până la 700.000 dolari australieni (478.000 USD) pe zi.

Anul trecut, comisarul a trimis notificări similare către Apple, Microsoft şi proprietarul Facebook, Meta Platforms.

După ce a primit răspunsurile lor, comisarul a numit practicile lor inadecvate.

Inman Grant a spus că o investigaţie din 2020, efectuată împreună cu Centrul Canadian pentru Protecţia Copilului a găsit pe Twitter materiale de abuz disponibile public pe scară largă, şi le-au comunicat directorului pentru încredere şi siguranţă al Twitter.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.