Asociaţia Coaliţia pentru Economie Digitală, organizatie independentă care reprezintă principalele companii de ride sharing şi e-hailing din Romania, Uber, Clever şi Bolt, solicită Guvernului urgentarea procedurii de adoptare a ordonanţei de urgenţă promisă cu mai bine de două luni în urmă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

La nivelul Uniunii Europene sunt 25 ţări în care aceste servicii sunt deja reglementate sau în curs de reglementare.

"A mai trecut încă o săptămână de promisiuni. Lucru care ne aduce şi mai aproape de vacanţa parlamentară şi în imposibilitatea de a adopta această ordonanţă. Perspectiva de a rămâne peste vară fără acces la aceste servicii de mobilitate urbană este deosebit de gravă atât pentru utilizatori dar mai ales pentru şoferii colaboratori. Pentru mulţi dintre ei prestarea acestor servicii este esenţială pentru completarea veniturilor familiilor", arată un comuniat al asociaţiei.

Aceasta solicită urgentarea procedurilor în condiţiile în care "toţi paşii de transparenţă decizională şi consultare publică au fost parcurşi şi nu există niciun temei pentru care adoptarea acestei ordonanţe să treneze".

Asociaţia arată că este necesară adoptarea acestei ordonanţe de urgenţă mai ales că la nivelul Parlamentului European un nou regulament dedicat economiei digitale, inclusiv platformelor de transport alternativ, a fost adoptat şi urmează să fie publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. 

"Suntem la o lună de la intrarea în vigoare a modificărilor la legea taximetriei şi efectele acesteia asupra industriei de ridesharing se văd de la o zi la alta. Sunt, la nivel naţional peste 250 de şoferi colaboratori ai celor trei platforme sancţionaţi", precizează asociaţia.

Aceasta subliniază că majoritatea colaboratorilor platformelor de ridesharing sunt în imposibilitatea de a-şi mai folosi maşinile personale pentru următoarele şase luni.

„A mai trecut încă o săptămână de promisiuni. Mai sunt doar două şedinţe de guvern în care această ordonanţă, promisă cu aproape trei luni în urmă, poate fi adoptată şi înregistrată în Parlament înainte ca acesta să intre în vacanţă. Situaţia este critică atât pentru şoferii colaboratori ai platformelor noastre cât mai ales pentru utilizatorii care găsesc din ce în ce mai greu maşini prin intermediul aplicaţiilor. Mai puţin de jumătate dintre şoferii celor trei aplicaţii sunt pe traseu - acest lucru face ca timpul de aşteptare să fie foarte mare iar cursele mult mai scumpe. Solicităm urgentarea procedurii de adoptare a Ordonanţei de urgenţă care ne-a fost promisă încă din 29 martie”, a declarat Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală.

În continuare utilizatorii celor trei aplicaţii întâmpină probleme în a găsi o maşină disponibilă.

"Timpii de aşteptare sunt în continuare foarte mari comparativ cu o zi normală. Sunt situaţii în care se aşteaptă chiar şi de trei ori mai mult comparativ cu timpii de aşteptare dinainte de 16 mai, data intrării în vigoare a modificărilor la legea taximetriei.

Reglementarea serviciilor de ridesharing este vitală pentru mai mult de 2,5 milioane de utilizatori ai acestor platforme şi pentru peste 20.000 de români care au o sursă de venit din prestarea acestor servicii.

"Unii dintre ei au rămas fără maşina personală din 16 mai şi până acum", adaugă asociaţia.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.