Aproape 90 de companii mari, din sectoare ca cel alimentar, cimentului şi telecomunicaţiilor, se angajează să reducă emisiile cu efect de seră, într-o nouă campanie de orientare a multinaţionalelor spre un viitor cu un nivel redus de dioxid de carbon, au anunţat duminică organizatorii, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Avem nevoie în prezent ca mult mai multe companii să se alăture mişcării, dând un semnal clar că pieţele se schimbă”, a afirmat secretarul general al ONU, Antonio Guterres, într-un comunicat.

Coaliţia numită We Mean Business a fost creată în luna iunie, cu un apel la acţiune din partea liderilor ONU, al companiilor şi al societăţii civile. Primele 28 de companii şi-au anunţat implicarea o lună mai târziu.

We Mean Business a anunţat că 87 de companii s-au alăturat iniţiativei, acestea având o capitalizare de piaţă cumulată de peste 2.300 de miliarde de dolari.

Unele companii din coaliţie au convenit să îşi reducă emisiile de carbon la zero până în 2050, între acestea aflându-se producătorul elveţian de alimente Nestle, compania franceză de materiale de construcţii Saint-Gobain şi producătorul francez de cosmetice L’Oreal.

Alte companii nu şi-au asumat acest obiectiv, dar au arătat că îşi vor alinia operaţiunile la obiectivul de a limita creşterea medie a temperaturii globale la 1,5 grade Celsius, prevăzută în Acordul de la Paris privind schimbările climatice.

Între aceste companii se află grupul finlandez de telecomunicaţii Nokia, grupul francez de alimente Danone şi producătorul britanic de medicamente AstraZeneca, a arătat We Mean Business.

Accelerarea schimbărilor climatice depăşeşte aşteptările, iar oamenii de ştiinţă afirmă că emisiile de gaze cu efect de seră trebuie reduse la jumătate în următorul deceniu, pentru a evita încălzirea catastrofală a vremii.

We Mean Business consideră că angajamentul asumat de companii mari, majoritatea europene şi unele americane şi asiatice, de a verifica în mod independent ţintele privind emisiile va determina şi alte companii să le urmeze exemplul.

Guterres consideră că sectorul privat are un rol major în asigurarea unor angajamente mai ambiţioase la summitul pentru climă al ONU care va avea loc luni, la New York. Summitul are ca obiectiv să dea un impuls Acordului de la Paris, care anul viitor va intra într-o fază cruzială de implementare.

Reprezentanţi ai unor companii precum grupul energetic danez Orsted, compania spaniolă de energie Iberdrola şi compania germană de asigurări Allianz urmează să vorbească alături de oficiali ai guvernelor la reuniunea de o zi, potrivit unui proiect de program.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.