Rezervările pentru zboruri turistice şi în scop de afaceri sunt peste nivelurile din 2019, iar SUA, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Elveţia, Spania şi Ţările de Jos conduc clasamentul celor mai vizitate destinaţii, conform unei analize Institutului Mastercard Economics. Aceasta arată că dacă tendinţele pentru rezervarea zborurilor continuă în ritmul actual, se estimează că vor zbura cu 1,5 miliarde de pasageri mai mult la nivel global în 2022.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”După doi ani de turbulenţe, o nouă cercetare de la Institutul Mastercard economics dezvăluie că rezervările la nivel global pentru zboruri turistice şi în scop de afaceri au depăşit nivelurile dinainte de pandemie, în timp ce cheltuielile pentru rutele de croazieră, autobuze şi trenuri au înregistrat creşteri semnificative în acest an”, relevă studiul.

Studiul „Travel 2022: Trends and Transitions” oferă informaţii esenţiale la nivelul a 37 de pieţe despre starea globală în ceea ce priveşte călătoriile într-o perioadă post-vaccinare şi cu măsuri mai puţin restrictive a erei pandemiei.

Conform analizei Institutului Mastercard Economics, dacă tendinţele pentru rezervarea zborurilor continuă în ritmul actual, se estimează că vor zbura cu 1,5 miliarde de pasageri mai mult la nivel global în 2022, comparativ cu anul trecut. Bazându-se pe o analiză unică a datelor de călătorie disponibile public, precum şi a activităţii de tranzacţii agregate şi anonimizate procesate în reţeaua Mastercard, raportul analizează elementele cheie ale deplasărilor călătorilor.

Principalele rezultate până în aprilie 2022 arată că zborurile turistice şi în scop de afaceri depăşesc nivelurile dinainte de pandemie: redresarea călătoriilor a fost un subiect discutat pe larg de consumatori o mare parte a pandemiei.

”Până la sfârşitul lunii aprilie, rezervările globale de zboruri pentru agrement au depăşit nivelurile din 2019 cu 25%; rezervările de zboruri de agrement pe distanţe scurte şi medii au crescut cu 25%, respectiv cu 27%. Rezervările de zboruri în scop de afaceri la nivel mondial au depăşit nivelurile dinainte de pandemie pentru prima dată în martie, cu o creştere de două cifre, în aprilie, pentru zborurile pe distanţe lungi. Revenirea la birou a fost un factor important”, se arată în cercetare.

Puternic afectată, industria transporturilor înregistrează o revenire a cheltuielilor: nivelurile recente ale cheltuielilor indică un confort sporit pentru călătoriile în grup.

Cheltuielile globale pentru croaziere au crescut cu 62% din ianuarie până la sfârşitul lunii aprilie, deşi rămân sub nivelurile din 2019.

Transportul cu autobuzul a revenit la nivelul de dinainte de pandemie, în timp ce cheltuielile cu transportul feroviar de pasageri rămân cu 7% mai mici. În acelaşi timp, călătoriile cu maşina îşi menţin atractivitatea, cheltuielile pentru taxe de drum şi închirieri de maşini crescând cu aproape 19%, respectiv 12%.

Cheltuielile pentru diverse experienţe din timpul călătoriilor iau avant: în cea mai mare parte a anului, turiştii internaţionali au cheltuit mai mult pe experienţe decât pe suveniruri atunci când se aflau la destinaţie. Cheltuielile experienţiale sunt acum cu 34% peste nivelurile din 2019; zonele care înregistrează cele mai mari creşteri ale cheltuielilor sunt barurile şi cluburile de noapte (72%) şi parcurile de distracţie, muzeele, concertele şi alte activităţi recreative (35%).

Cheltuielile turistice internaţionale pentru experienţele la destinaţie au crescut cu 60% în Singapore şi cu aproximativ 23% în S.U.A. În Regatul Unit, creşterea cheltuielilor lunare în 2022 s-a dublat faţă de nivelurile din 2019, ajungând în luna aprilie la 140%.

Relaxarea restricţiilor recalibrează harta turistică pentru 2022: deloc surprinzător, capacitatea şi comoditatea de a călători au fost factori determinanţi în rezervarea destinaţiilor, deşi 2022 a venit cu restricţii mai relaxate în multe zone ale lumii, în afară de părţi din Asia-Pacific. Rezultatul este faptul că S.U.A, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Elveţia, Spania şi Ţările de Jos sunt acum destinaţiile de top pentru turişti la nivel global.

„Pe măsură ce revenirea la normal are loc în întreaga lume, această mobilitate este esenţială pentru o revenire la viaţa pre-pandemică. Rezilienţa consumatorului de a reveni la „normal” şi de a recupera timpul pierdut ne oferă optimism că recuperarea va continua pe un trend asecendent, chiar dacă există denivelări pe parcurs”, a declarat Bricklin Dwyer, economist-şef Mastercard şi şeful Institutului Mastercard Economics.

Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi.

Fondat în 2020, Institutul Mastercard Economics realizează măsurători unice, recurente şi acţionabile asupra economiei, pentru a oferi liderilor din mediul de afaceri şi din guvern informaţiile necesare pentru a lua decizii informate, cu rezultate mai bune.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.