Piaţa berii a crescut în ultimii cinci ani cu aproape 20%, iar în acest an ar putea depăşi pragul de 4 miliarde lei (870 milioane euro), în contextul în care apetitul românilor pentru bere este tot mai mare de la an la an, pe fondul creşterii nivelului de trai, a dezvoltării ofertei şi a investiţiilor masive în publicitate, arată o analiză realizată de KeysFin. Totodată, 87% din piaţă este controlată de trei companii, toate cu acţionariat străin.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

La finalul anului trecut, pe piaţa din Romania activau 47 de producători de bere, un număr dublu faţă de acum cinci ani. În ultimii cinci ani, veniturile din vânzări la nivelul întregului sector au crescut cu 624,2 milioane lei, ajungând în 2017 la o valoare de 3,97 miliarde lei.

Potrivit analiştilor de la KeysFin, evoluţia semnificativă a pieţei se explică în primul rând prin dezvoltarea unei oferte cât mai variate.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

"Ultimii ani au adus modificări în comportamentul de consum al românilor, care caută în prezent tot mai mult berea de calitate, varietatea, sunt interesaţi de alternative. Pentru a răspunde acestor cerinţe pe piaţă au apărut tot mai multe start-up-uri, care vizează segmente de nişă, în special în zona premium”, au declarat aceştia.

Totodată, companiile şi-au optimizat semnificativ operaţiunile, dovadă că rezultatul net a crescut de 7,5 ori în 2017 faţă de 2013, pierderea netă s-a diminuat cu 83%, iar productivitatea la nivel de angajat a crescut cu 17%.

”Interesant este şi faptul că perioada medie de plată a datoriilor (DPO) a scăzut cu 32,3% (de la 169 zile la 114 zile), ceea ce inseamnă că firmele îşi plătesc furnizorii semnificativ mai repede decât în urmă cu 6 ani”, se arată în comunicat.

Totodată, 87% din piaţă este concentrată în mâinile a numai trei companii, toate cu acţionariat străin.

Liderul în acest sector, conform datelor de la Ministerul Finanţelor, este Ursus Breweries, care deţine, printre altele, mărcile Timişoreana, Ursus, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Pilsner Urquell, Ciucaş, Stejar, Azuga. Compania, parte a grupului japonez Asahi Breweries, a realizat în 2017 o cifră de afaceri de 1,7 miliarde lei, ajungând la o cotă de piaţă de 43%.

Pe locul secund se află Heineken România, firmă olandeză care vinde în România mărcile Heineken, Desperados, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Neumarkt, Harghita, Haţegana, Silva, Gambrinus, Affligem, Edelweiss, Birra Moretti, Amstel, şi care a realizat anul trecut afaceri de 1,16 miliarde lei, aferentă unei cote de piaţă de 29%.

Top 3 este completat de Bergenbier, cu afaceri de 599,2 milioane lei în 2017 şi o cotă de piaţă de 15%. Compania, controlată de olandezii de la Molson Coors Netherlands, vinde în România brandurile Bergenbier, Staropramen, Stella Artois, Beck's, Noroc, Corona, Lowenbrau.

Pe locul 4 se află United Romanian Breweries Bereprod (Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guiness), cu afaceri de 392,4 milioane de lei.

În total, principalii 10 jucători din piaţă au realizat, anul trecut, afaceri de 3,9 miliarde de lei, reprezentând 99,87 % din total.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.