Alstom a finalizat primul depou modern din Bucureşti – Depoul Alstom Griviţa, construit pentru testarea, validarea şi mentenanţa materialului rulant electric. Primul tren interregional Coradia Stream se află deja în noul depou, continuându-şi programul complex de teste obligatorii în vederea certificării pe piaţă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Alstom, lider global în mobilitate inteligentă şi sustenabilă, anunţă finalizarea unei noi unităţi de mentenanţă în Bucureşti. Depoul Alstom Griviţa este primul depou dedicat serviciilor de mentenanţă şi testare a trenurilor şi locomotivelor electrice din România. Prima unitate eletrică multiplă din comanda de 37 de unităţi pentru Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) se află în noul depou, unde continuă programul complex de testare obligatorie în vederea certificării pe piaţă”, anunţă compania.

Alstom recrutează activ pentru noul centru de mentenanţă, fiind aşteptaţi să se alăture acestui proiect peste 50 de noi angajaţi care vor urma un program specializat de instruire.

„Acest nou depou reprezintă încă un reper în activitatea companiei şi ilustrează angajamentul de lungă durată al Alstom, în anul în care compania marchează cea de-a treizecea aniversare în România. Noul depou va permite, alături de operaţiuni de mentenanţă, şi operaţiuni de testare şi reglaje de fineţe, pentru a ne asigura că materialul rulant atinge performanţele cerute”, spune Gabriel Stanciu, director general pentru România, Bulgaria şi Moldova.

„Acesta este primul depou modern construit în România în ultimii 30 de ani. Noua unitate de mentenanţă va fi echipată cu tehnologie de ultimă generaţie, egalând sau chiar depăşind cele mai avansate depouri din lume, inclusiv cu un centru de control digital pentru gestionarea flotei”, spune Roberto Saccione, managing director Alstom pentru servicii de mentenanţă pentru Romania, Bulgaria and Moldova.

Trenul cu şase vagoane Coradia Stream pentru ARF continuă programul foarte complex de testare obligatorie în conformitate cu reglementările STI (Specificaţii tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european şi cu Regulile tehnice naţionale notificate (NNTR), înainte de a putea circula cu pasageri. Toate funcţionalităţile şi performanţele noului tip de tren – de la sisteme electrice şi electronice, la sisteme de frânare şi propulsie, dinamica feroviară pentru stabilitatea trenului, aspectele legate de confortul pasagerilor şi multe altele – sunt confirmate prin sute de teste de verificare, mai arată compania.

În încheierea testelor de verificare, trebuie parcurse cu succes 60 de teste finale de certificare pentru a dovedi conformitatea trenului în vederea obţinerii autorizaţiei de circulaţie cu pasageri.

Pentru a optimiza procesul, Alstom foloseşte trei trenuri similare în paralel, distribuind fazele principale ale procedurii de testare în intervalul de timp cuprins până la sfârşitul lunii iunie. Etapa finală înainte de operarea pasagerilor sunt testele de anduranţă: 10.000 km pe linii comerciale, fără pasageri, în funcţie de disponibilitatea liniilor.

Alstom activează în România de 30 de ani şi este lider de piaţă în soluţii de electrificare şi semnalizare feroviară. Compania este responsabilă de implementarea soluţiilor de semnalizare sau electrificare pe ramura nordică a Coridorului feroviar Rin-Dunăre din România precum şi pe două loturi ale liniei de cale ferată Cluj-Oradea. Compania face parte din consorţiul care construieşte cel de-al doilea sistem de metrou din România, în oraşul Cluj-Napoca, prima linie de metrou complet automatizată din ţară. Prima soluţie de semnalizare urbană CBTC din ţară este în implementare de către Alstom pe Linia 5 de metrou din Bucureşti. Compania este, de asemenea, furnizor de servicii de mentenanţă pentru flota de metrou din Bucureşti în ultimii 20 de ani şi în prezent este în vigoare un nou contract pe termen lung, valabil până în 2036.

Principalele funcţionalităţi şi performanţe care trebuie demonstrate în conformitate cu specificaţiile tehnice de interoperabilitate (STI) aplicabile şi cu normele tehnice naţionale notificate (NNTR):

  • Sisteme electrice şi electronice: această fază include testarea tuturor componentelor legate de funcţionarea sistemelor electrice şi electronice ale trenului, cum ar fi semnalizarea, comunicaţiile, controlul trenului, detectarea incendiilor şi uşile de acces pentru pasageri.
  • Sisteme de frânare: aceasta implică asigurarea faptului că sistemele de frânare ale trenului îndeplinesc standardele prescrise de siguranţă, eficienţă şi performanţă în diferite condiţii şi pe toată durata de viaţă a trenului.
  • Dinamica căilor ferate: aceasta implică asigurarea faptului că trenul este capabil să menţină stabilitatea împotriva riscului de deraiere în diferite tipuri de geometrie şi calitate a căii şi sub diferite sarcini.
  • Sisteme de propulsie: această testare determină capacitatea trenului de a accelera, decelera şi menţine viteza în diferite condiţii.
  • Confortul pasagerilor: aceasta implică evaluarea experienţei pasagerilor, cum ar fi nivelul de zgomot din interior, confortul călătoriei, controlul temperaturii şi alte caracteristici care pot afecta confortul pasagerului.
  • Rezistenţa la impact şi robusteţea structurală: testele specifice evaluează capacitatea trenului de a suporta sarcini structurale şi capacitatea de a rezista la impacturi în cazul unei coliziuni şi de a proteja pasagerii din vagoane.
  • Performanţa de mediu: această testare este efectuată pentru a se asigura că trenul respectă reglementările de mediu şi include o gamă largă de factori precum poluarea fonică, eficienţa energetică, compatibilitatea electromagnetică, designul ecologic.
  • Condiţia de conducere a trenului: aceste teste confirmă siguranţa cabinei mecanicului şi a interfeţelor om-maşină şi faptul că sunt eficiente şi confortabile pentru a asigura o conducere adecvată a trenului.

”În total, 10.000 km de testare dinamică finală fără pasageri, pe o linie comercială, este considerată o distanţă adecvată pentru a se asigura că trenul îndeplineşte cerinţele de reglementare şi pentru a se asigura că este sigur, durabil şi fiabil pentru utilizarea cu pasageri. Această fază finală este concepută pentru a se asigura că trenul a fost supus unei validări adecvate pentru a îndeplini standardele necesare pentru serviciul de pasageri. Testarea unui tren pentru o distanţă atât de mare în diferite condiţii şi la viteze mari ajută la identificarea eventualelor defecte care s-ar putea dezvolta pe întreaga durată de viaţă a trenului. În plus, ajută la asigurarea faptului că orice componente care se pot uza în timp, cum ar fi roţile, frânele sau suspensiile, au fost supuse unui proces de testare amănunţit şi sunt stabilite planuri de înlocuire adecvate”, menţionează compania.

Alstom este prezentă în 63 de ţări şi are peste 80.000 de angajaţi din 175 de ţări. Listată în Franţa, compania a înregistrat venituri de 16,5 miliarde de euro pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2023.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.