Românii vor fi dispuşi şi în acest an să cheltuiască cu 10-20% mai mult pentru un smartphone nou, dar au şi exigenţe mai mari, în contextul în care producătorii vor continua tot mai des să aducă îmbunătăţiri ale dispozitivelor şi în acest an, precum efecte DSLR, zoom optic şi autonomie sporită, a declarat, pentru News.ro, directorul general al Visual Fan, compania care deţine brandul autohton de smartphone-uri şi tablete Allview, Lucian Peticilă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Românii au cheltuit anul trecut 823 milioane euro pe telefoane mobile, acest segment fiind cel mai mare din cadrul sectorului bunurilor de folosinţă îndelungată analizat în raportul GfK Temax.

Românii sunt dispuşi şi în acest an să cheltuie mai mult pentru aceste dispozitive mobile, în condiţiile în care producătorii vor continua să aducă cele mai noi tehnologii existente pe piaţă, consideră reprezentanţii Allview. 

”Am constat de la un an la altul că românii îşi îndreaptă atenţia spre telefoane cu performanţe sporite, fiind dispuşi să chetuiască mai mult cu aproximativ 10-20% faţă de telefonul deţinut anterior. Ne aşteptăm aşadar la creşteri în gamele noastre medii şi premium”, a spus Peticilă, pentru News.ro.

În alegerea unui smartphone, cei mai mulţi clienţi vor un produs performant şi cu un design plăcut, dar sunt atenţi şi la raportul dintre calitate şi preţ. În acest context, lupta dintre competitorii care activează în domeniul tehnologiei va deveni mai aprigă în 2017.

”Cu siguranţă va fi un an în care tehnologiile noi vor încerca să câştige tot mai mult teren în stilul de viaţă al utilizatorilor. În ceea ce priveşte smartphone-urile, tendinţa definitorie se axează pe dezvoltarea performanţelor camerelor, unde vom vedea tot mai des efecte DSLR şi chiar zoom optic, precum şi pe autonomia sporită a dispozitivelor”, a afirmat directorul general al Visual Fan.

Chiar dacă în ceea ce priveşte piaţa telefoanelor inteligente nu aşteaptă salturi spectaculoase în acest an, Allview estimează pentru 2017 o creştere cu 10% a cifrei de afaceri, ca urmare a consolidării cotei de piaţă pe acest segment.

În 2016, Allview a vândut peste un million şi jumătate de dispozitive, iar cele mai multe dintre acestea au fost smartphone-uri. Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 60 milioane euro, iar pentru acest estimarea este de 66 milioane euro.

Totodată, compania vrea să-şi diversifice produsele în zona smart home (dispozitive inteligente pentru casă).

”În plus, ne dorim să ne diversificăm tot mai mult produsele în zona smart home, unde suntem în discuţii cu mai mulţi dezvoltatori de proiecte rezidenţiale şi cu retaileri specializaţi în amenajări interioare. Este o nişă pe care noi activăm de la sfârşitul anului trecut şi previzionăm o dezvoltare impresionantă în viitorul apropiat, pentru că nevoia de automatizare este următorul pas spre creşterea confortului şi siguranţei unei locuinţe”, a declarat Peticilă.

Allview estimează şi creşteri pe pieţele externe, unde au fost realizate investiţii în ultimii ani. În prezent, Allview are o cotă de piaţă estimată la 10%, din punctul de vedere al numărului de unităţi comercializate, potrivit directorului general.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.