Vânzările restaurantelor, afectate oricum de distanţarea socială (mese mai puţine pe terase) şi de faptul că interioarele sunt încă închise, au scăzut şi mai mult de la începutul lunii august, cu 40% în medie, potrivit datelor centralizate de Litoralulromanesc.ro, care precizează că decizia ca terasele să fie închise la ora 23:00 a dus la o diminuare bruscă a numărului rezervărilor făcute de tineri pentru staţiunile de la mare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Decizia ca terasele să fie închise la ora 23:00 a dus la o diminuare bruscă a numărului rezervărilor făcute de tineri pentru staţiunile de la mare, în timp ce în cazul familiilor cu copii, care se simt mai în siguranţă prin prisma noilor măsuri, numărul rezervărilor a crescut în ultima săptămână”, potrivit datelor centralizate de Litoralulromanesc.ro, una din cele mai mari agenţii care aduce turişti în staţiunile autohtone de la Marea Neagră.

Reprezentanţii companiei spun că la doar o săptămână de la decizia ca terasele să fie închise la ora 23:00, efectele pe litoral se văd deja.

”Vânzările restaurantelor, afectate oricum de distanţarea socială (mese mai puţine pe terase) şi de faptul că interioarele sunt încă închise, au scăzut şi mai mult de la începutul lunii august, cu 40% în medie, reiese din discuţiile purtate cu operatorii din domeniu”, arată agenţia de turism.

Pe de altă parte, din datele centralizate de Litoralulromanesc.ro, numărul rezervărilor făcute de tineri cu vârste de până la 22-24 de ani, care veneau la mare în special pentru distracţie, a scăzut şi el.

"Este vorba despre tineri care veneau pe tot litoralul, dar în special în Mamaia şi Vama Veche, şi care ajungeau pe plajă doar ca să se odihnească după petrecerile de seara", a declarat Ionuţ Nedea, directorul general al Litoralulromanesc.ro.

Agenţia de turism arată că închiderea teraselor la ora 23:00 le-a dat încredere turiştilor familişti cu copii că se respectă măsurile de distanţare pe litoral, iar numărul rezervărilor făcute de aceştia a crescut în ultima săptămână.

”În acest sezon s-a propagat, în mod fals, ideea că pe litoral se fac petreceri şi că nu se respectă legea, iar în media au fost prezentate cazuri de turişti din Vama Veche sau Costineşti, tineri, care nu respectau regulile, se adunau în faţa barurilor şi dansau până dimineaţa, în grupuri foarte mari. Acest lucru a creat o stare de nelinişte printre românii care vor să se protejeze şi să stea departe de aglomeraţie”, potrivit companiei.

Imaginea care se propaga a indus o stare de panică printre anumiţi turişti.

"Eu, personal, cred că măsura de închidere a teraselor la ora 23:00 nu e una bună şi potrivită, pentru că e ca şi cum i-ai face tratament pentru cancer unui bolnav de pojar. Iei măsuri prea drastice pentru o problemă care se putea rezolva punctual. În acest moment e afectată o industrie întreagă pentru că, din cauza faptului că terasele se închid la ora 23:00, proprietarii nu pot introduce 2-3 serii de clienţi pe seară. Autorităţile ştiau unde erau locurile în care se adunau tinerii şi, mai degrabă, ar fi putut interzice accesul punctual în respectivele spaţii după ora 23:00, nu pe terasele unde se serveşte mâncarea”, a mai spus Ionuţ Nedea.

Pentru deţinătorii de terase, scăderea numărului de clienţi este estimată, în medie, la 40% după apliarea măsurii de închidere la ora 23:00, pentru că, în majoritatea cazurilor, consumul se temperează începând cu ora 22:00.

"Pe litoral, în general, se face plajă până la ora 19:00, apoi oamenii se duc în cameră şi se pregătesc, ies la plimbare până la ora 21:00 şi abia după aceea iau cina. Ceea ce înseamnă că până la ora 23:00 nu mai rămâne timp pentru încă o serie de clienţi la terasă", a adăugat Ionuţ Nedea.

Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti, cât şi ca vânzări. Litoralulromanesc.ro a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 30 milioane de euro (la Ministerul Finanţelor este raportat doar comisionul – 18,8 milioane lei, aşa cum se întâmplă în cazul multor agenţii de turism), iar prin intermediul agenţiei au ajuns anul trecut în staţiunile româneşti de la Marea Neagră peste 200.000 de turişti. Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.