Acţiunile Universal Music Group au crescut marţi cu peste o treime la debutul la bursa din Amsterdam, conferind companiei o capitalizare de 47 de miliarde de euro (55 miliarde dolari), investitorii considerând că dezvoltarea streamingului muzical va continua mult timp, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cel mai mare brand de muzică din lume, care reprezintă muzicieni şi cataloage de la Billie Eilish la The Rolling Stones şi Bob Dylan, a realizat astfel cea mai mare listare din Europa în aces an.

Universal a fost listată de grupul francez Vivendi, care a atribuit acţionarilor săi o participaţie de 60% la aceasta.

Capitalizarea Vivendi a scăzut cu două treimi, la circa 12 miliarde de euro, potrivit datelor Refinitiv, grupul concdentrându-se pe alte active media, cum ar fi brandul TV Canal+.

Între marii câştigători ai listării se află biliardarul american William Ackman şi grupul chinez Tencent, alături de acţionarul principal al Vivendi, Vincent Bollore, care păstrează participaţii importante la Universal.

Preşedintele Universal şi directorul general Lucian Grainge va primi bonusuri legate de listare, despre care o sursă a declarat că s-ar putea ridicat la cel puţin 140 de milioane de dolari.

Vânzările Universal au crescut în ultimii şase ani, compania obţinând anul trecut venituri de 7,43 miliarde de euro şi un profit din operaţiuni de bază de 1,36 miliarde de euro.

Listarea este cel mai recent succes al bursei Euronext din Amsterdam, care a devenit un centru financiar important după ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană. Înainte de listarea Universal, Amsterdam a atras în acest an un număr record de  14 listări.

Oferta publică a Universal a fost gestionată de 17 bănci, care ar urma să încaseze o sumă cumulată de 60-65 de milioane de dolari, de la Vivendi şi Universal, cele mai mari plăţo urmând să revină BNP Paribas şi altor consultanţi importanţi, conform estimărilor Refinitiv.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.