Mark Zuckerberg a anunţat o nouă actualizare a platformei de socializare Facebook, prin care aceasta va promova ştirile de calitate, publicate de surse pe care comunitatea le consideră de încredere. Acest demers are ca scop combaterea senzaţionalismului şi dezinformării, dar şi construirea unui „simţ al numitorului comun”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Săptămâna trecută am anunţat o schimbare majoră pentru a încuraja interacţiuni sociale cu sens, cu familia şi prietenii, în schimbul consumului pasiv. Ca rezultat, veţi vedea mai puţin conţinut public, inclusiv ştiri, materiale video şi mesaje publicate de companii. După această schimbare, ne aşteptăm ca ştirile să reprezinte aproximativ 4% din News Feed – de la aproximativ 5% cât reprezintă astăzi. Aceasta este o schimbare importantă, dar ştirile vor fi întotdeauna un mod deosebit de important în care oamenii să înceapă conversaţii pe subiecte de interes major”, a scris Mark Zuckerberg, vineri, pe contul său de Facebook.

„Astăzi vă anunţ în legătură cu cea de-a doua actualizare majoră a acestui an: să ne asigurăm că ştirile pe care le vedeţi, deşi mai puţine în total, sunt de foarte bună calitate. Am rugat echipele noastre să se asigure că prioritizăm ştirile care sunt demne de încredere, care informează şi care au relevanţă la nivel local. Începem de săptămâna viitoare cu surse de încredere”, a continuat el.

Zuckerberg a mai explicat că în lumea de astăzi este prea mult senzaţionalism, prea multă dezinformare şi polarizare.

„Reţelele de socializare le permit oamenilor să răspândească informaţii mai repede ca oricând, iar dacă nu ne ocupăm de aceste probleme ajungem să le amplificăm. De aceea este important ca News Feed-ul să promoveze ştiri de calitate care ajută la construirea unui simţ al numitorului comun”, a adăugat el.

Mark Zuckerberg a precizat că întrebarea dificilă cu care el şi echipa Facebook au întâmpinat dificultăţi a fost aceea referitoare la cum pot decide ce surse de ştiri sunt de încredere la nivel general într-o lume atât de divizată.

„Am putea încerca să luăm noi înşine această decizie, dar nu suntem confortabili cu acest lucru. Ne-am gândit să apelăm la experţi din afara companiei, care ne-ar lua această decizie din mâini, dar caare probabil nu ar rezolva problema obiectivităţii. Sau v-am putea întreba pe voi – comunitatea – şi să luăm o decizie pe baza clasamentului generat de feedbackul vostru”, a scris Zuckerberg.

„Am decis ca pentru cea mai mare obiectivitate să lăsăm comunitatea să determine ce surse sunt de încredere la nivel general”, a subliniat el.

Zuckerberg a explicat cum va pune în aplicare această decizie, prin intermediul unor chestionare dedicate utilizatorilor platformei de socializare.

„Ca parte a chestionarelor noastre în privinţa calităţii serviciului aflate în derulare, îi vom întreba acum pe utilizatori dacă sunt obişnuiţi cu o sursă de ştiri şi dacă au încredere în aceasta. Ideea este că unele organizaţii media sunt de încredere pentru cititorii şi publicul lor, iar altele sunt de încredere la nivel general în societate, chiar şi pentru persoane care nu le urmăresc în mod direct”, a explicat Mark Zuckerberg.

El a precizat că nu vor fi luate în considerare răspunsurile utilizatorilor care nu cunosc o anumită sursă.

„Această actualizare nu va schimba volumul de ştiri pe care le vedeţi pe Facebook, ci va înclina balanţa ştirilor pe care le vedeţi către surse despre care comunitatea va stabili că sunt de încredere”, a adăugat el.

Zuckerberg a mai scris că speră că actualizările cu privire la ştirile de încredere şi la interacţiunile cu sens vor ajuta ca timpul petrecut pe Facebook să fie unul de calitate, în care utilizatorii îşi întpresc relaţiile, se implică în conversaţii şi consumă ştiri care provin din surse de încredere.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.