Un text fundamental pentru estetica filmului, volumul al doilea al proiectului "Ce este cinematograful?" de André Bazin, va fi lansat de editura Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” din Bucureşti şi Editura Polirom la Târgul Gaudeamus.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Evenimentul va avea loc la standul Editurii Polirom, duminică, de la ora 13.30, în prezenţa a trei dintre traducătorii volumului: Andrei Gorzo, coordonatorul proiectului de traducere, Gabriela Filippi şi Andrei Rus; moderator: Adrian Şerban, director editorial Polirom. Lista traducătorilor prezentului volum este completată de Andreea Chiper şi Liri Chapelan.

La 64 de ani de la moartea sa (după o viaţă şocant de scurtă: 40 de ani), André Bazin rămâne unul dintre cei mai mari gânditori pe care i-a avut cinemaul – şi cu siguranţă cel mai influent, continuând să inspire generaţie după generaţie de cineaşti, critici şi universitari specializaţi în reflecţia despre film şi media. Cu energie de jurnalist, entuziasm de cinefil, ţinută de pedagog, convingere de apostol, cu devotamentul unui mare umanist postbelic, cu intuiţii vizionare ce reverberează până azi, cu o scriitură eclatant-eseistică, Bazin tratează în aceste pagini despre fenomene precum festivalul ca univers al ordinii, erotismul cinematografic, westernul, implicaţiile revoluţiei estetice izbucnite după război în cinemaul italian, ecourile luptelor politice din Italia în dezbaterile critice despre neorealism şi multe altele. Indiferent de subiectul abordat, contribuţia lui Bazin la iluminarea cinemaului este – şi rămâne până în ziua de azi – indispensabilă.

Proiectul de traducere în limba română a celor patru volume reunite în seria "Qu'est-ce que le cinéma?" de André Bazin reprezintă un eveniment editorial şi un gest de recuperare culturală absolut necesar.

André Bazin (1918-1958), teoretician, filosof, umanist şi unul dintre cei mai influenţi critici de film francezi. În perioada de după cel de-al Doilea Război Mondial a organizat proiecţii cinematografice în cadrul asociaţiei Travail et Culture, iar în următorii ani s-a impus în presa culturală. A publicat eseuri şi critică de film în reviste şi periodice precum L’Écran français, Le Parisien Libéré, Revue du Cinéma şi Esprit, iar în 1951 a fondat Cahiers du cinéma, o inovatoare revistă de specialitate al cărei editor a fost până la moartea sa.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.